Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-01-2008, 21:05   #1
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,480
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Vaskenøtter!

Noen som har prøvd vaskenøtter? www.vaskenotter.no

Er så superfornøyd jeg. Vasker skinnende rent, bruker ikke skyllemiddel lenger. Kan til og med vaske ulltøyet med disse nøttene. Billig er det også.
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 21:09   #2
Supermedlem
 
tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,367
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Spennende, dette må jeg sjekke. Blir klærne myke også altså? Trenger man ikke bruke tøymykner?
__________________

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 21:12   #3
Veteranmedlem
 
Tingeling84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,237
MP Rating: 0% (0)
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Hm...får lese litt mer om dette tenker jeg. Er det mer slitsomt å bruke det? eks tar det lenger tid å sette på en vask...
__________________
Tingeling84
Lille Hjerte: Mai 05
Prakteksemplaret: November 06.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 21:52   #4
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,480
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
Opprinnelig postet av tranquil Vis post
Spennende, dette må jeg sjekke. Blir klærne myke også altså? Trenger man ikke bruke tøymykner?
Klærne blir like myke og lukter ingenting. Kjører ikke mykgjøringsprogrammet på maskinen så den bruker litt kortere tid per vask.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tingeling84 Vis post
Hm...får lese litt mer om dette tenker jeg. Er det mer slitsomt å bruke det? eks tar det lenger tid å sette på en vask...
Man legger 6 nøtter i en liten pose (følger med når du kjøper nøtter), knyter igjen og legger i maskinen. Tar like lang tid som du eventuelt hadde brukt på å fylle kammerene med pulver og tøymykner.

Jeg syntes det er kjempeenkelt iallefall og bonusen er at man sparer miljøet litt.
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 21:57   #5
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,480
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
I og med at vaskenøttene ikke inneholder kjemikalier, er de spesielt godt egnet til vask av klær som kommer i kontakt med huden. Små barn har en tynn og sensitiv hud som lett reagerer på tilsetningsstoffene i vanlige vaskemidler. Når klærne etter bruk av vanlige vaskemidler lukter fersken, tyder dette på at det sitter kjemiske duftstoffer igjen i klærne som kan utløse allergier.

Alle typer klær kan vaskes med vaskenøtter. Nøttene sliter ikke på klærne, slik at fargede klær holder seg lengre. Ull, silke og goretex kan trygt vaskes med vaskenøtter, i og med det er ingen tilsetningsstoffer som sitter igjen i tøyet. Nøttene kan brukes til vask mellom 30 og 90 grader. Til og med tøybleier blir rene!

Jeg har vasket både barnehagedressen til Snuppa og ulltøy med nøttene. Funket bare så bra.
Det erdeilig å slippe å ha 4-5 forskjellig typer vaskemiddler på badet *lat*
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 21:59   #6
Veteranmedlem
 
Arachnida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,047
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Jeg bruker nøtter på tøybleiene til mini...
Blir skinnende rene...
__________________


Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.


Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 22:01   #7
Supermedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,290
MP Rating: 0% (0)
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Vaskenøtter har jeg ikke hørt om før...

Høres ut som noe jeg må prøve!

Takk for tipset!
__________________
Storebror juli 2005 og lillesøster januar 2007
lollol77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 22:44   #8
Veteranmedlem
 
Tingeling84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,237
MP Rating: 0% (0)
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Da tror jeg jaggu at jeg skal prøve noe slikt en dag ja. =)
__________________
Tingeling84
Lille Hjerte: Mai 05
Prakteksemplaret: November 06.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 23:10   #9
Hjelpeadmin
 
Helene Harefrøken sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 18,737
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Kan kjøpes HER
Helene Harefrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 23:41   #10
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vaskenøtter!

Hmm, dette må prøves *har bestilt prøvepakke nå*
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com