Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-02-2008, 19:08   #51
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Men om du er kjapp med å ta klærne ut av maskina, så blir det ikke noe lukt tror jeg.
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 19:16   #52
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,478
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Nå har jeg sniffa meg gul og blå men det lukter ingenting av klærne jeg vasker med vaskenøtter. Ikke engang vasken jeg glemte i maskinen over natten

Takk til vaskenotter.no for super service!!!
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 19:22   #53
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Kanskje du har bra vaskemasking da?
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 19:28   #54
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,478
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Kanskje du har bra vaskemasking da?
Ja, men lufteluke.

Nei faktisk så er jeg redd den maskinen skal ryke snart. Da er det tilbake til naturen og ned i bekken med vaskenøttene.
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 19:32   #55
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Haha! Stakkars vaskemaskina, eller kanskje stakkars deg som må vaske i bekken på vinteren!
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2008, 14:42   #56
VIP-Medlem
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,070
MP Rating: 0% (0)
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.
Sv: Vaskenøtter!

Jeg har også vært og luktet, men luktet virkelig ingenting
Og den bekken tror jeg kanskje jeg står over
Fantes det ikke manuelle vaskemaskiner før i tiden, sånn med trommel som man snurret rundt...?
__________________
Ericah august 2004
Cilius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2008, 14:43   #57
VIP-Medlem
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,070
MP Rating: 0% (0)
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilius Vis post
Hva gjør dere med nøttene etter vask? Tar dem ut av posen til tørk?
Hva gjør man med de "oppbrukte" nøttene når man ikke har kompost? (Lurer på å spare dem til sommeren og legge dem i blomsterkassen )
Spør igjen jeg...
__________________
Ericah august 2004
Cilius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2008, 16:58   #58
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,478
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
Opprinnelig postet av Cilius Vis post
Spør igjen jeg...

Jeg kaster de i vanslig søppla eller skyller de ned i do. Men det er bare fordi vaskemaskina står ved siden av do..
__________________

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2008, 19:21   #59
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskenøtter!

Tar ikke ut nøttene mellom vaskene nei. Lar de ligge i posen. Etter vask går de i søpla.
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2008, 13:58   #60
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vaskenøtter!

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post
Klærne blir like myke og lukter ingenting. Kjører ikke mykgjøringsprogrammet på maskinen så den bruker litt kortere tid per vask.



Man legger 6 nøtter i en liten pose (følger med når du kjøper nøtter), knyter igjen og legger i maskinen. Tar like lang tid som du eventuelt hadde brukt på å fylle kammerene med pulver og tøymykner.

Jeg syntes det er kjempeenkelt iallefall og bonusen er at man sparer miljøet litt.
Er det ikke 6 halve skall man skal bruke? Altså 3 nøtter?¨

Vil bare gjøre dere opmerksomme på at nøttene er giftige, så hold dem borte fra miniene!! Saponin løser opp røde blodlegmer
Ikke få angst da dere, det er jo mange andre rengjøringsmidler som er giftige, gir bare beskjed i tilfelle noen tenker at de uskadelige siden det er nøtter og de er miljøvenlige

Sist endret av Tidl. bruker; 08-03-2008 kl 14:01.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com