Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-04-2008, 11:38   #1
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,698
MP Rating: 0% (0)
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.
Kjøpe tøybleier i USA

Vi skal til New York og jeg har lyst til å kjøpe inn det jeg trenger iallfall for de to første årene... Går det? Tenker på at det kanskje kan komme an på barnets form, kjønn etc... Fra forrige barn har vi mest brettebleier og siden de nektet å bruke tøybleier i barnehagen sluttet vi da hun var ca 1, altså har vi bare bleier som passer til baby.

Hvis det ikke er noe problem å kjøpe inn alt nå, kan noen være så snille å enten fortelle meg hva vi må kjøpe, eller linke til et sted hvor det står hva man trenger? Det er så utrolig mange innlegg om dette og jeg har lett litt, men gitt opp å lese gjennom alt... Vil gjerne også vite hvilke amerikanske nettsteder som selger det jeg trenger (alt på et sted er selvsagt å foretrekke...). Jeg vil helst slippe å vaske mer enn 3-4 ganger i uka.

__________________
sept 05 : okt 08
Vibs er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 12:13   #2
Supermedlem
 
Sunny423 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,080
MP Rating: 0% (0)
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.
Sv: Kjøpe tøybleier i USA

Cottontailbaby har iallefall et veldig bra utvalg av både diverse bleier og det meste av tilbehør. Der har de også veldig ofte gratis frakt til adresser i USA. Rask levering og bra kundeservice.

Og hva du trenger er vel litt individuelt, men antallmessig bør man vel ha ca 25-30 bleier for fulltidsbruk.

Personlig ville jeg gått for formsydde bambus-bleier(feks p`tit bamboo) med sperrelag i PUL eller ull som nattbleier(og da trenger du vel minst 4 hvis du ikke vil vaske oftere enn hver 3.dag). Har du et barn som tisser mye kan det vel lønne seg med et par innlegg i hamp eller bambus i disse bleiene.
Som dagbleier ville jeg gått for lommebleier(feks fuzzibunz eller bumgenius)evt en alt-i-ett-bleie med lomme for evt flere innlegg(feks thirsties AIO og drybees hybrid). Antall her kommer jo litt an på, men minst 20 for fulltidsbruk og vask hver 3-4 dag.
Lommebleier og AIO blir jo levert med innlegg, men hvis man har en stortisser eller skal ut på turer og sånn, kan det være greit å ha ekstra innlegg i disse bleiene også. Da er bambus og hamp å anbefale, de absobrerer mest.

Siden dere har brukt tøybleier før så regner jeg med at du kjenner til forskjellige ting wet-bags/pailliners, rispapir osv.


Man kan godt kjøpe inn alle bleiene med en gang, men det kan være litt risikospill. Det er jo ikke alle som får allle bleietyper til fungere for seg. Noen får lekkasjer med en type mens andre ikke. Det kommer helt an på barnets kroppsygning osv. Jeg tror vel de fleste har en periode hvor de prøver og feiler littegranne, før de finner det som passer aller best for seg.
__________________
Sunny og Snuppene

Liv M: feb -06
Ida T: nov - 07

Bedriver litt vektkrig om dagen, og metoden er lavkarbo. So far so good.

Sist endret av Sunny423; 30-04-2008 kl 12:35.
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 12:23   #3
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 883
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjøpe tøybleier i USA

Anbefaler deg å melde deg inn i tøybleiforumet på http://tettinntil.no/forumet/


Cottontailbaby er bra, ellers har jeg god erfarng med www.nickisdiapers.com



Hvis du skal kjøpe lommebleier/formsydde/all in one vil jeg anbefale deg å prøve forskjellige merker. Det er stor forskjell på passform, og det kan være verdt det å finne den som passer best for dere. Og noen liker trykknapper og andre borrelås. Rispapir er det også stor forskjell på, og typen du trenger er avhengig av barnets kost og dermed konsistens på avføringa. Vi brukte ikke rispapir før LilleLynx begynte med fast føde.


Vi har 24 lommebleier og tolv "nattbleier" og vasker nå to til tre ganger i uka. Det holder, selv om vi nok kunne ha tenkt oss noen flere til nattbruk.
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 12:28   #4
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 883
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjøpe tøybleier i USA

Sitat:
Opprinnelig postet av fra kenguruloftet.no
Dette vil kun være en veiledende liste. Ulike familier finner ulike løsninger på hva de liker å ha.
  • Bleier: For å bruke tøybleier på heltid pleier man å anbefale 24 bleier. For større barn kan man godt greie seg med ca 15. Dette er alt etter hvor ofte man ønsker å vaske. Jo sjeldnere man ønsker å vaske, jo flere bleier trenger man. Ønsker man å bruke tøybleier kombinert med engangsbleier trenger man heller ikke så mange.
  • Rispapir: Innerst i bleien trenger man rispapir for å ha som bæsjefilter. Dette er ikke nødvendig dersom barnet ennå fullammes.
  • Ekstra innlegg: For ekstra absorbasjon til bruk i nattbleier eller til barn som tisser mye.
  • Bleiebøtte: En stor bøtte, gjerne med lokk er en fordel. Denne kan være av plastikk, aluminium, eller andre typer etter eget ønske.
  • Bleiepose: Dersom man ønsker det kan man bruke en nylonpose i bleiebøtta. Da løfter man ganske enkelt hele posen og legger den åpen i vaskemaskina, og man slipper dermed å ta i de brukte bleiene.
Håper det hjelper
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 13:37   #5
Veteranmedlem
 
minniepus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,743
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjøpe tøybleier i USA

Jeg har positiv erfaring med Cottontailbaby.com, mener det var der jeg handla.
Vi har 26 bleier, tror jeg, og vasker ca hver tredje dag (to ganger i uka, forskyves vel med en dag hver uke).
Ellers har vi to pail liners, også har jeg sydd noen wetbags til bruk i barnehagen.
Vi har lommebleier, Bumgenius, og de brukes også i barnehagen. Er onesize og vi er fornøyde.
__________________
minniepus og frosken 10.01.06
september 2009

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:41.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com