Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Alternativt barneutstyr
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-05-2009, 21:14   #1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 230
MP Rating: 0% (0)
Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.
Manduca vs mei tai?

Tenker å kjøpe meg en bæresæle ganske snart, men blir ikke klok på hva jeg skal velge..
Kan noen si meg noen fordeler og forskjeller (vet at manduca er formsydd sæle, men er ikke mei tai også formsydd da?) for manduca vs mei tai?
__________________
Lykkelig mamma til okt 06 og jan 09
(mammasnart? på SM)
Davids-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 10:32   #2
Veteranmedlem
 
Lille*My sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,699
MP Rating: 0% (0)
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Fasongen er forsåvidt lik, men en Mei-Tai har lange stropper som knytes, mens en Manduca har hoftebelte som festes med spenne rundt livet, skulderremmer som en ryggsekk, og spenne over brystet. Jeg synes bærekomforten er mer eller mindre den samme, men med en Mei-Tai kan du variere litt mer. F.eks kan du knyte den på en måte så du får alt over brystet i stedet for noe rundt livet, f.eks ved graviditet, du kan velge om du vil ha selene i kryss over brystet ved ryggbæring, eller bak igjen på hver sin side som en ryggsekk. Kan variere litt hvor høyt opp du vil ha barnet, tvinne eller krysse stroppene bak barnets rygg for bedre støtte. Mei-Tai får du jo i et ubegrensa antall utseender, farger og mønstre, bredere eller smalere stropper, mer eller mindre polstring, sånn eller slik sovehette eller hodestøtte .. etc etc, mens manducaen er det den er.

Fordelen med en manduca er at du slipper lange stropper som henger ned i bakken når du tar den av og på. Spesielt hvis det er vått, sølete eller skittent der du er. Noe mer lettvint å få på seg også, fordi den spennes på, men det er ikke spesielt kompliert å knyte på seg en MT heller spør du meg. Manducaen har et veldig polstret og kraftig hoftebelte, i motsetning til hva en MT vanligvis har. En MT gir derfor kanskje ikke like god avlastning for skuldrene hvis man har problemer med rygg/nakke. Men av samme grunn tar en MT mindre plass og er lettere å brette sammen. Manducaen har et glidelås på tvers over panelet, med et ekstra stykke stoff inni, og når du åpner det utvider den seg og blir høyere. Det går det jo alltids også an å fikse på en MT, hvis du syr en selv eller får den sydd til deg, men jeg har ikke sett noen MT med denne løsningen hittil. De fleste MT-er har bortimot like høyt panel som en "utbrettet" Manduca. I tillegg har manducaen et innebygget spedbarnsinnlegg. Dette er ikke nødvendig med en MT, siden stroppene kan knytes eller tvinnes bakom babyens rygg, og dermed holde den inntil bæreren i froskestilling med bena på innsiden av selen.

Hva man liker best er veldig individuelt, men mange som foretrekker manduca gjør det fordi de vil ha det praktisk og lettvint, fordi den gir god avlastning pga hoftebeltet, og fordi pappaene liker denne best. Mange av de som foretrekker MT velger det pga at man kan velge mer mtp utseende, mønstre, farger, fordi man har fler variasjonsmuligheter, og fordi den er tiltalende ved å være enkel, uten noe stæsj, plast og tekniske innretninger, og fordi man ganske kjapt kan snekre seg en selv.

For min del sier jeg "ja takk, begge deler" Men må innrømme at det nok er Manducaen som brukes mest til daglig.
__________________
Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007

Sist endret av Lille*My; 08-05-2009 kl 10:51.
Lille*My er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 19:43   #3
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 230
MP Rating: 0% (0)
Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.
Sv: Manduca vs mei tai?

TUSEN TUSEN TAKK for et kjempe utfyllende svar! Jeg er nok blitt overbevist!
__________________
Lykkelig mamma til okt 06 og jan 09
(mammasnart? på SM)
Davids-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 19:48   #4
Seniormedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,832
MP Rating: 0% (0)
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Jeg elsker min meitai, men vurderer en manduca elløer beco til reisebruk. en mei tai har mange bruksområder utover å være en sele. f.eks som stol på annen stol ++
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 20:17   #5
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 230
MP Rating: 0% (0)
Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.
Sv: Manduca vs mei tai?

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post
Jeg elsker min meitai, men vurderer en manduca elløer beco til reisebruk. en mei tai har mange bruksområder utover å være en sele. f.eks som stol på annen stol ++
Oj...det visste jeg ikke ..jaja..vi har faktisk en sit'n sack....Hva jmer er ++

Mannen og jeg har bestemt at vi skal kjøpe en manduca og be svigermor sy en mei tai i løpet av sommeren....
__________________
Lykkelig mamma til okt 06 og jan 09
(mammasnart? på SM)
Davids-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 20:29   #6
Medlem
 
eplekjekk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 438
MP Rating: 0% (0)
eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.
Sv: Manduca vs mei tai?

Siden du bor i Oslo kan du jo stikke innom Bæreglede i Theresesgate - de har flere ulike meitai samt manduca, så da kan du få prøvebært begge deler
__________________
eplekjekk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 20:36   #7
Seniormedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,832
MP Rating: 0% (0)
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Sitat:
Opprinnelig postet av Davids-mamma Vis post
Oj...det visste jeg ikke ..jaja..vi har faktisk en sit'n sack....Hva jmer er ++

Mannen og jeg har bestemt at vi skal kjøpe en manduca og be svigermor sy en mei tai i løpet av sommeren....

Ikke jeg heller, men nød lærer naken kvinne å spinne. Fikk utlevert høystol uten bøyle og sele, hva gjør man da? man binder MT rundt setet, har panelet mellom bena og skulderstroppene rundt livet, snurrer de bak og tar de over som sele og vips barn i mt/5 punktssele ved bordet

Har brukt den som solskjerming, bærennett, forenklet trappegrind mm
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 21:21   #8
Veteranmedlem
 
Lille*My sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,699
MP Rating: 0% (0)
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Ja, og jeg kan føye til at vi også brukt vår som sengehest, sitteunderlag og stellematte

Vi har forresten også surret unger fast til stoler med manducaen (eller om det var ergoen, det huskes ikke nøyaktig). Det høres ut som du har kommet fram til en fornuftig konklusjon. Lykke til! Du kommer ikke til å angre.
__________________
Lille*My, stolt mamma til Størsta, juni 2005 og Minstan, oktober 2007

Sist endret av Lille*My; 08-05-2009 kl 21:24.
Lille*My er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 23:59   #9
Seniormedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,832
MP Rating: 0% (0)
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Tror jeg også må ha en enkel sele, sånn på fly og sånn... Noen forslag MY?
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2009, 15:25   #10
Seniormedlem
 
Modesty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,830
MP Rating: 0% (0)
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Manduca vs mei tai?

Ja, kan manducaen has med på fly? Hvis ikke må det nesten bli meitai..
__________________

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:55.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com