Vår yngste var sånn. Hun hadde hjertefeil, da. Men det fins nok friske barn som spiser sånn òg. Hun la på seg 80-120g i uken. Siden vi visste hvorfor hun spiste dårlig, ga vi ikke fast føde i den alderen, men prøvde å gjøre noe med ammingen i stedenfor. Det var nok ikke bare hjertefeilen som gjorde det, forresten - hun var mye forkjølet den vinteren òg, for søsknene dro hjem det ene etter det andre fra barnehagen.
Prøvde mye, men det som kanskje hjalp mest, var å amme i søvn (da tok hun mer), samsove (m/all den nattammingen hun ville), kjøpe nok ammetopper + mei tai til å amme i, så hun alltid kunne få melk på kort varsel (jeg bar henne mye på magen den tiden) - sånn at hun fikk spise så ofte hun ville. Hun spiste ofte, men lite om gangen. Jeg prøvde å spise hvitløk også - det skal visst gi baby bedre appetitt - melken blir ekstra god da
Vet ikke om det var det som hjalp, men akkurat da ble vektoppgangen litt bedre. Tror egentlig det var alle de andre tingene.
(Andre ting jeg prøvde, var å legge opp til lite slitsomme dager - å amme når hun var opplagt o.l., men det var fordi hun var syk og brukte masse krefter bare på å leve).