Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-03-2009, 18:40   #1
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 289
MP Rating: 0% (0)
bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.
utdrivningsrefleks??

Den fungerte bra ved fødselen og mange uker etterpå... men plutselig er jeg blitt tungmelka.. hvorfor???

Kan man gjøre noe for å få den bedre???
__________________


Jenta81 -SM
bamsemums81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 19:44   #2
Supermedlem
 
Mamacita sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 736
MP Rating: 0% (0)
Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.Mamacita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: utdrivningsrefleks??

Stimuler brystene dine før du legger til, da kommer utdrivnignsrefleksen raskere i gang.

En peridoe kan man også bruke oxytocinspray, men det er ikke anbefalt å brukes over lang tid ogtil hver amming.... for du ammer? Eller pumper du?

Hvordan merker du det egentlig at utdrivningsrefleksen er treg? Kjenner du det i brystet eller blir barnet urolig?
__________________
Storebror Aron juni 2007.
Lillebror Ruben februar 2009 (uke 34+3)
(harmony på sg/sm) Bloggen min
Mamacita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 19:46   #3
(-:
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 837
MP Rating: 0% (0)
(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.
Sv: utdrivningsrefleks??

Utdrivingsrefleksen blir treigere hvis du tviler på den. Den hemmes òg av adrenalin (sinne, frykt, stress osv.)

Det som kan hjelpe, er å lage seg en vane når man skal amme. Jeg gjorde det uten å være bevisst på det, men har lest om det siden. Jeg ble ofte tørst når jeg ammet, så jeg hentet meg alltid et glass vann som jeg hadde ved siden av meg når jeg ammet. Etter hvert begynte utdrivingsrefleksen å sette i gang med én gang jeg tok en slurk av glasset - før jeg hadde begynt å amme. Så (med 3. barnet) satte den inn når jeg skrudde på springen for å hente vannet.

Jeg er lettmelket, da, men får stopp hvis jeg er stresset og må skynde meg å amme/pumpe. Refleksen er hormonstyrt og litt 'behavioristisk' - hvis du kjenner til begrepet - altså at man etter å ha erfart visse koblinger automatisk får respons (f.eks. at melken renner) ved en spesiell stimulus (f.eks. drikke vann). Når jeg drikker vann nå, er det som om det renner ned i brystene og fortsetter ut derfra. Det skjer til og med i lunsjen på jobb både titt og ofte, enda minsten nå er 16 mndr (må sette armene i kors og presse inn litt en stund...).

Drikke-vann-trikset kan anbefales. Og du må tro at det virker - da virker det bedre (det har ikke bare med psyken å gjøre, men med hormonene, faktisk!)
__________________
-03, -04 og hjertebarnet nov. 07
(-: er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 20:17   #4
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 289
MP Rating: 0% (0)
bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.
Sv: utdrivningsrefleks??

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamacita Vis post
Stimuler brystene dine før du legger til, da kommer utdrivnignsrefleksen raskere i gang.

En peridoe kan man også bruke oxytocinspray, men det er ikke anbefalt å brukes over lang tid ogtil hver amming.... for du ammer? Eller pumper du?

Hvordan merker du det egentlig at utdrivningsrefleksen er treg? Kjenner du det i brystet eller blir barnet urolig?
jeg bruker nok for mye oxytocinspray... Jeg føler jeg har behov for denne...
(men jeg hadde ikke behov for denne i starten... ) Jeg skal prøve å senke skuldrene ... puste godt med magen....

ungen blir urolig på den ene brystet selv om jeg tar sprayen... ( en ond sirkel nå) men når jeg legger henne i tvillingstilling tar hun brystet med en gang....
Jeg hører at melken strømmer med sprayen... Hvist jeg ikke tar denne så hører jeg ikke melkestrømmen...
__________________


Jenta81 -SM
bamsemums81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 20:19   #5
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 289
MP Rating: 0% (0)
bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.bamsemums81 har mye å være stolt av.
Sv: utdrivningsrefleks??

Sitat:
Opprinnelig postet av (-: Vis post
Utdrivingsrefleksen blir treigere hvis du tviler på den. Den hemmes òg av adrenalin (sinne, frykt, stress osv.)

Det som kan hjelpe, er å lage seg en vane når man skal amme. Jeg gjorde det uten å være bevisst på det, men har lest om det siden. Jeg ble ofte tørst når jeg ammet, så jeg hentet meg alltid et glass vann som jeg hadde ved siden av meg når jeg ammet. Etter hvert begynte utdrivingsrefleksen å sette i gang med én gang jeg tok en slurk av glasset - før jeg hadde begynt å amme. Så (med 3. barnet) satte den inn når jeg skrudde på springen for å hente vannet.

Jeg er lettmelket, da, men får stopp hvis jeg er stresset og må skynde meg å amme/pumpe. Refleksen er hormonstyrt og litt 'behavioristisk' - hvis du kjenner til begrepet - altså at man etter å ha erfart visse koblinger automatisk får respons (f.eks. at melken renner) ved en spesiell stimulus (f.eks. drikke vann). Når jeg drikker vann nå, er det som om det renner ned i brystene og fortsetter ut derfra. Det skjer til og med i lunsjen på jobb både titt og ofte, enda minsten nå er 16 mndr (må sette armene i kors og presse inn litt en stund...).

Drikke-vann-trikset kan anbefales. Og du må tro at det virker - da virker det bedre (det har ikke bare med psyken å gjøre, men med hormonene, faktisk!)
Ja jeg tviler på utdrivningsrefleksen min så jeg bruker spray.
Jeg skal nå prøve den vann metoden din, senke skuldrene, puste godt med magen....og prøve å slappe av !!!
__________________


Jenta81 -SM
bamsemums81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:52.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com