Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > April
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-09-2009, 21:04   #11
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,698
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: På FBI i kveld, miljøgift i smokker og tåteflasker

Javisst er det ikke bra! Men skjønner ikke hva som er vitsen med å bruke stoffet i det hele tatt? Avvent har alternative produkter som er frie for stoffet, hvorfor ikke bare satse på dem? Hvorfor bruke noe som er potensielt farlig engang? Blir provosert nå kjenner jeg.. Babyer over hele verden bruker avvent flasker jo...
Gammel 23-09-2009, 21:07   #12
Supermedlem

Tufso86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 938
MP Rating: 0% (0)
Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
Javisst er det ikke bra! Men skjønner ikke hva som er vitsen med å bruke stoffet i det hele tatt? Avvent har alternative produkter som er frie for stoffet, hvorfor ikke bare satse på dem? Hvorfor bruke noe som er potensielt farlig engang? Blir provosert nå kjenner jeg.. Babyer over hele verden bruker avvent flasker jo...
Vi sitter å lurer på det samme MAM har jo noen smukker som inneholder stoffet, og noen som er trygge...kan de ikke bare kutte ut å bruke det da?
Gammel 23-09-2009, 21:08   #13
Supermedlem

€Elisabeth sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 569
€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.€Elisabeth har et ubeskrivelig bra rykte.

Lurer jeg også på.
Når de kan lage produkt uten, forfor ta sjansen liksom?

€Elisabeth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 21:08   #14
Seniormedlem

cala sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,178
cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.

Var med og diskuterte dette i en kjempelang tråd for noen måneder siden her på NM. Da småen var 8 mnd var jeg og mannen i USA en tur. Kjøpte da med meg en del Avent flasker uten BPA. Eneste forskjellen var at de er litt honningfarget i selve flaska istedenfor helt blank slik som de som selges i Europa.
Gutten min hadde da alleredet blitt vant til MAM sine flasker. Så jeg solgte disse etter hvert på finn.no. Og nå har han kuttet ut flaske helt.

Men jeg blir stadig provosert over at de lager noe med dette stoffet ja! Og at Avent som jo HAR et alternativ uten BPA velger å kun selge dette til noen deler av verden. Her i Europa blir vi altså framdeles foret med deres BPA-alternativ
Gammel 23-09-2009, 21:14   #15
Medlem

lali sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 466
lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.

Samboer er på butikken nå og kjøper noen MAM flasker. Og nå skal resten av kvelden brukes til å undersøke smokkene til snuppa.. og det er ikke få..

Kjenner jeg blir provosert jeg og... Herregud.. har jo brukt flasker siden snuppa var et par uker gammel!
Gammel 23-09-2009, 21:23   #16
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I et rødt hus
Meldinger: 828
MP Rating: 100% (2)
angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.

I følge mam sine hjemmesider er mam mini ulti smokken BPA free, men ikke i følge grønn hverdag sine hjemmesider...så hva er riktig?
Gammel 23-09-2009, 21:26   #17
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,589
Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.

Blir litt oppgitt nå..
Etter forrige diskusjon om dette på NM,så byttet vi ut alle "blanke" flaskene hans med MAM-flaskene som skulle være fri for BPA.
Han har alltid brukt MAM-smokkene,men nå er ikke de trygge for dette stoffet heller?Han bruker de store,husker søren ikke hva de heter jeg..

1.delmål,oppstart 12.10.09:

Sov godt,lille Fredrik..
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 21:34   #18
Medlem

Cookie85 sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 208
Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.Cookie85 er fantastisk mot andre.

Noen som har funnet ut hvem sutter fra mam som er ok?

Cookie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 21:37   #19
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I et rødt hus
Meldinger: 828
MP Rating: 100% (2)
angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.angel82 har en strålende fremtid.

i følge mam sine nettsider,er det de aller fleste som er BPA free,men grønn hverdag sine sider sier noe anna, så da vet jeg ikke...

Sitat:
Opprinnelig postet av Cookie85 Vis post
Noen som har funnet ut hvem sutter fra mam som er ok?
Gammel 23-09-2009, 21:38   #20
Medlem

milla123 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 353
milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.milla123 er fantastisk mot andre.

Kasta det jeg fant av giftige smokker her nå. Heldigvis er favoritten (NUK) fri for den driten, men er jo alt for lite å bare ha to stk. Må shoppe flasker og smokker i morgen.

Nå har ikke vi brukt mye flasker, men smokken har jo nesten vært på plass siden han ble født Som Elisabeth sier, får dårlig samvittighet...

Filip 14.04.09
milla123 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
flasker, giftstoffer, smokker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:34.