Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > April

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2009, 21:00   #61
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 117
MP Rating: 0% (0)
LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.
Sv: På FBI i kveld, miljøgift i smokker og tåteflasker

Har vært ute å handlet nye smokker og 2 Avent uten bisfenol.. de hadde jo selvsagt ikke flere.. vil gjerne ha avent, siden jeg har avent brystpumpe. er så kjekt å kunne pumpe rett i flaskene. var på flere apoteker, men de hadde bare de vanlige! blir irritert jeg..

snakket med venninna mi som jobber på ett boots apotek da, og sa at hun burde ordne så jobben tar inn de uten bisfenol i stedet. så hun skulle undersøke saken.

mannen min ble kjempeirritert over at det er lov å selge disse produktene i det hele tatt. ble faktisk litt overrasket.. hehe.. trodde han ville mene jeg var litt overhysterisk da jeg kjøpte inn nytt, og ville kaste de vi hadde. men han var skikkelig på hugget og ba meg kaste alt som var.
LilleKnøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2009, 21:17   #62
Medlem

Miilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 409
Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.Miilja er fantastisk mot andre.

Ser ut som butikkene og apotekene har tatt konsekvensen av dette nå:
Dagligvarebutikkene tømmer hyllene - FBI - NRK

Tar sikkert noen dager før de har ryddet bort alt, men det viser hvertfall at de tar det på alvor. Og det er bra

Jeg fikk apoteket til å bestille flasker fra Easyfeed. Skal hente de på fredag. Men L er jo i flaskestreik for tiden, så hadde sikkert kommet til å prøve en annen type uansett.
Gammel 02-10-2009, 11:47   #63
Medlem

Vims sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 112
Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.Vims er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miilja Vis post
Tenkte å bestille flasker fra Easyfeed nå.

Skulle sjekke Avent-oppbevaringsboksene med det samme, men fant ikke deklarasjon på esken.
Under mine Avent Via bokser står det pp og det er jo trygt..

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleKnøtt Vis post
Har vært ute å handlet nye smokker og 2 Avent uten bisfenol.. de hadde jo selvsagt ikke flere.. vil gjerne ha avent, siden jeg har avent brystpumpe. er så kjekt å kunne pumpe rett i flaskene. var på flere apoteker, men de hadde bare de vanlige! blir irritert jeg..
Litt seint, men du kan jo kjøpe avent via oppbevarings bokser å pumpe i, de er pc frie og kan brukes til mye etterpå også.. litt sent innlegg men men..
Gammel 02-10-2009, 12:36   #64
Medlem

Mamalisa sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 438
Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Du kan bruke alle disse magic-flaskene også.
Da bruker du bare samme tut som du nå har fra før. Samme gjengene så da går de til pumpa også.

Philips - Magic-kopper - Mor og barn - Mating av smårollinger
Gammel 03-10-2009, 09:18   #65
Medlem

lali sin avatar

Sted: Sørlandet
Meldinger: 486
lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.

Alle avent flaskene kan sendes inn så får du BPA frie i retur Glad vi ikke kastet dem.. var 15 tilsammen

Hadde hørt at det gikk ann så sendte bare mail til de og de bekreftet det! Skal sendes til:

Midelfart Sonessen
Drammensveien 134
0277 Oslo

Så sender du med adressen din
Gammel 03-10-2009, 10:26   #66
Medlem

Babyklar sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 372
Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.Babyklar har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av lali Vis post
Alle avent flaskene kan sendes inn så får du BPA frie i retur Glad vi ikke kastet dem.. var 15 tilsammen

Hadde hørt at det gikk ann så sendte bare mail til de og de bekreftet det! Skal sendes til:

Midelfart Sonessen
Drammensveien 134
0277 Oslo

OBS! Det må stå Philips Avent på flaskene og de må være under 2 år gamle.
Gammel 03-10-2009, 18:05   #67
Medlem

LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.LilleKnøtt har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av lali Vis post

Midelfart Sonessen
Drammensveien 134
0277 Oslo

Åh.. så irriterende at jeg ikke så dette tipset før nå.. kastet flaskene igår Nesten så jeg har lyst til å gå i konteineren å se om jeg ser posen der... Tror dere folk ser rart på oss da eller? hoho

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamalisa Vis post
Du kan bruke alle disse magic-flaskene også.
Da bruker du bare samme tut som du nå har fra før. Samme gjengene så da går de til pumpa også.

Philips - Magic-kopper - Mor og barn - Mating av smårollinger
Takk for tips! de er jo sikkert fine å bruke når han blir litt større også

Sitat:
Opprinnelig postet av Vims Vis post
Under mine Avent Via bokser står det pp og det er jo trygt..

Litt seint, men du kan jo kjøpe avent via oppbevarings bokser å pumpe i, de er pc frie og kan brukes til mye etterpå også.. litt sent innlegg men men..
ja, det er jo sant! har noen av de. men kunne kanskje bare kjøpe flere sånne. syns bare de er litt små i forhold til at han gjerne spiser 200ml til ett måltid når han får på flaske...
LilleKnøtt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 18:24   #68
Medlem

Haha!! nå har jeg vært å gravd i søpla... skal jammen sende dem inn jeg også litt ekkelt.. men handsker funker fint!

sender dere forresten med tuttene også?
Gammel 03-10-2009, 19:47   #69
Medlem

Mamalisa sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 438
Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
sender dere forresten med tuttene også?
Nei du behøver kun å sende selve flaskebeholderen.
Du kan beholde tuten og den hvite ringen/korken selv.

Stikkord
flasker, giftstoffer, smokker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:41.