Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Arbeidsliv og utdanning

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-01-2009, 23:07   #11
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 321
MP Rating: 0% (0)
Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.Melita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: ingeniørutdanning??

Jeg tror nok det vil bli hardt med en ingeniørutdanning dersom du ikke liker matte

Jeg er siv.ing, men det blir mye av det samme og jeg hadde omtrent ikke et eneste fag som ikke inneholdt store deler matematikk. Vi regnet i praksis på alt

Ønsker deg likevel lykke til!!
Gammel 28-01-2009, 23:08   #12
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

uff da tror jeg ikke dette er noe for meg.. jeg er så elendig på matte.. så vidt jeg fikk en 3'er da jeg tok generell studiekompetanse... jeg ender vel opp i et lavtlønnet yrke.. jaja..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-01-2009, 23:33   #13
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 149
Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.Moondancer har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er ikke spesielt glad i matte eller fysikk. Men, jeg har masterutdannelse i biokjemi likevel De første årene må du bare tivnge deg gjennom matte og fysikk. Pugge, pugge, pugge. Så kommer alle de kjekke biologifagene etterhvert

Lykke til!!!

Legger til at jeg alltid har vært interessert i naturvitenskap og vært teknisk av meg...

Sist endret av Moondancer; 28-01-2009 kl 23:41.
Moondancer er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 08:28   #14
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,199
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

er det mulig å komme inn på et studie selv om man ikke har nok poeng??

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 08:48   #15
VIP-Medlem

Emma:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 8,118
Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også dataingeniør og hadde bare 2mx fra før. Tok sommerkurs på Høgskolen i Vestfold. Tror det var 6-8 uker med 2 mx og 2 fy, så begynte vi sammen med de andre ingeniørstudentene til høsten. Hadde tilleggsundervisning i 3mx og 2fy gjennom første halve året. Jeg synes det var lettere med matte på høgskolen enn videregående. Men det kan ha med at vi hadde en fantastisk flink lærer!!

Jeg tok 3-åring ingeniør på 2 år, så hadde et litt tøffere opplegg enn vanlig første 1.5 året.... (men hadde fritak i en del fag pga informatikkutdannelse da) Men det var ikke noe problem så lenge man jobber godt i de fritimene man har på dagen, evnt ettermiddagen/kveld.

Emma:) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2009, 10:29   #16
Supermedlem

enallimac sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,056
enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har bachelorgrad i IT og jobber i en ingeniørstilling nå. Jeg hadde ikke et fnugg med matematikk.

16. oktober 2008

enallimac er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2009, 21:34   #17
Medlem

Morgan_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 308
Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.

Jeg tar ingeniørutdanning nå, og det er en drittøff utdanning.. Noe annet ville vært og ljuge.. Og jeg tror nok det er en fordel og være glad i/interessert i matte og fysikk da både forkurset og 1.året preges av disse fagene

Men man må ikke nødvendigvis være så god i det, du må bare jobbe hardt med fagene! Vær i aalle forelesninger og jobb i kollokviegrupper!

Jeg har ikke hatt mulighet til dette foreløpig pga mye jobb først og deretter mye sykdom, og merker nå at jeg sliter i disse fagene. Men det er absolutt overkommelig og en kjempemorsom utdannelse Anbefales!
Gammel 01-02-2009, 21:36   #18
Medlem

Morgan_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 308
Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.Morgan_ har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi Vis post
er det mulig å komme inn på et studie selv om man ikke har nok poeng??
Hvis du ikke har fordypning i matte/fysikk må du ha forkurs for å komme inn. Jeg kom inn på forkurs på grunnlag av alder og arbeidserfaring. 25/5 regelen. Har ikke videregående fra før.
Gammel 01-02-2009, 22:27   #19
Veteranmedlem

Tertitten75 sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,529
Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tertitten75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi Vis post
uff da tror jeg ikke dette er noe for meg.. jeg er så elendig på matte.. så vidt jeg fikk en 3'er da jeg tok generell studiekompetanse... jeg ender vel opp i et lavtlønnet yrke.. jaja..
Jeg tror nok du skal tenke mer på at du må finne et yrke som du trives i og hvor utdanningen kan gi deg utfordringer resten av arbeidslivet enn om du tjener 50.000 eller 100.000 mer.
Når det er sagt: Har du tenkt noe på hva du minimum bør tjene og sett det opp mot hva lønna ligger på eller har du bare tenkt at ingeniører sikkert tjener bra?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:36.