Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-08-2009, 22:13   #11
Seniormedlem

Tinúviel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,321
MP Rating: 0% (0)
Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.
Sv: Smokk og dårlig samvittighet

Jeg har kjøpt smokk, men ikke gitt den til Lillesøster ennå. Jeg har strevd litt med å få henne til å ta riktig tak når jeg ammer så jeg vil at helsesøster skal se på det når jeg skal dit på fredag før jeg introduserer smokken.

Når det gjelder argumenter overfor mannen din; Kan dette være til hjelp?
Gammel 20-08-2009, 10:29   #12
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 3
Darlah er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Moria Vis post
Det er ikke mannen din sine pupper hun henger i så han bør ikke ha det siste ordet i den saken synes jeg.
Enig! lett å si for han som slipper peset...

så lenge ammingen er på plass så ser jeg ingen problemer med å gi smokk for den ekstra kosen og litt "frihet".'
Darlah er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 15:06   #13
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 17
Indis er en ukjent størrelse akkurat nå.

Takk for mange fine svar og takk for link tinuviel
Aner ikke egentlig hvorfor jeg får dårlig samvittighet, er vel noe med disse hormonene igjen, for jeg gjør jo det jeg tror er best for både vesla, lillegutten min og meg selv. Mannen har nok også skjønt det, og han trives dessuten med en mer harmonisk kjæreste i godt humør og dessuten litt mer nattesøvn.
Da han kom hjem igår (jeg introduserte smokken når han var ute ), så var jeg litt sånn "du, jeg må fortelle noe..." når han kom hjem. Begynte å gråte og det hele. Da sa han bare, "jenta mi, det er bare en smokk altså. Det går fint". Så da er husfreden sikret her ja . Tommel opp for uthvilte mødre!

Indis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 21:48   #14
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,984
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Smokk er en helt fantastisk oppfinnelse og jeg har dårlig savittighet for mangt men absolutt ikke om en baby bruker smokk. Mannen min og jeg er veldig enig i smokk: den er fantastisk til babyer, forferdelig å få baby under 1 år til å sove uten smokk, kun til soving, absolutt ikke løpe rundt med smokk uansett alder, ikke smokk etter fylte 1 år.

Storebror hadde smokk og det var en sann velsignelse. Mye lettere for mannen å roe ham, og om han våknet i vognen, bilen ol kunne en drøye amming noen minutter til en var hjemme med smokk. Han var kjempelett å legge puttet inn smokk og en klut ved siden/over ansiktet. Han tok flaske og dermed kunne jeg være borte noen timer osv osv

Mellombror tok ikke smokk og ak for et stress. Selvsagt deilig at ammingen gikk strålende, men han var et herk å legge, umulig å roe om han begynte å grine og jeg hadde ikke særlig bevegelsesfrihet for han kunne heller ikke gå lenge mellom måltidene. han tok smokk tilslutt men da var han 8-9 mnd så var ikke lenge han hadde den.

Vi tar smokken rundt 1års dagen for jeg ser ikke nytten i smokk når de er så store. Denne gangen har jeg et sterkt ønske om smokk og vi håper endelig at vi får henne til å ta den. Så ellers at puppen ble mye smokk og da blir de lett overammet, vondt i magen og enda mer urolig.

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2009, 23:52   #15
Medlem

lilletambur sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 135
lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Moria Vis post

Det er ikke mannen din sine pupper hun henger i så han bør ikke ha det siste ordet i den saken synes jeg.
Dette oppsummerer vel mine meninger om saken
Det sagt, mine later ikke til å være smokkebarn - så unger er forskjellige.

lilletambur er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 12:17   #16
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 55
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.

Kanskje jeg er dum, men hvilke argumenter er det for å ikke bruke smokk? Tannstilling bare? Avvenning?
Gammel 21-08-2009, 16:53   #17
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,984
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av fillmore Vis post
Kanskje jeg er dum, men hvilke argumenter er det for å ikke bruke smokk? Tannstilling bare? Avvenning?
De nye smukkene tror jeg ikke har noe å si for tannstillingen og uansett er det jo en stund til de får tenner. Jeg ser mange argumenter mot smokk, men ingen om en kun har den til soving og til en baby under 1 år. 5 åring med smukk i butikken er en annen sak........

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 17:36   #18
Seniormedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,335
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Her i huset elsker både barn og voksne smokk

- ja til smokk!

93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 09:21   #19
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 243
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Lillebror vil ikke ta smokken av meg.. Når storesøster eller mannen gir den er det helt ok
Gammel 25-08-2009, 12:24   #20
Supermedlem

Bonsai sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,084
Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.

Mathias fikk smokk på nyfødtintensiven/barsel. Men det var for at han skulle se en sammenheng mellom metthetsfølelsen han fikk av sonden i magen, og det å suge. Og han fikk en litt feil sugeteknikk.

Olivia har som storebror ekstremt sugebehov og liten mage. Siden hun helst vil ligge ved puppen hele tiden, og det blir store dammer av melk overalt hvor hun ligger så skjønte vi fort at her må det smokk til så fort ammingen er etablert.

Så i går kveld fikk hun smokken for første gang, og var strålende fornøyd. Har ikke det minste dårlig samvittighet for det.

"I valget mellom falske venner og åpne fiender, har jeg alltid foretrukket de siste." BSB
Bonsai er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:45.