Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2009, 23:03   #21
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 55
MP Rating: 0% (0)
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.
Sv: Smokk og dårlig samvittighet

Sitat:
Opprinnelig postet av Maika Vis post
De nye smukkene tror jeg ikke har noe å si for tannstillingen og uansett er det jo en stund til de får tenner. Jeg ser mange argumenter mot smokk, men ingen om en kun har den til soving og til en baby under 1 år. 5 åring med smukk i butikken er en annen sak........
Den med store barn som løper med smokk ser jeg. Og er helt enig i at det bør man ikke ha. Men ellers? Hva er de argumentene mot smokk? Jeg bare spør fordi jeg lurer! Kanskje greit å tenke over for vår del også.
Gammel 26-08-2009, 14:25   #22
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 17
Indis er en ukjent størrelse akkurat nå.

altså, nå er vi blitt i alle fall nesten fans begge to...men,
Mannens argumenter mot:
- "unødvenidg" (haha han har jo ikke pupper )
- vanskelig med avvenning
- tannstilling
- at barnet ligger med plast rundt munnen- mye av den plasten vi bruker har stoffer med ukjente konsekvenser for menneske og miljø, mye forskning indikerer negativ påvirkning på hormoner bla

men som dere andre:ja til smokk!
dessuten, veide henne idag, hun har lagt på seg hele 300g den siste uka selv om smokken har ført til litt kengre ammeintervall, så har god samvittighet!!

Indis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 14:35   #23
Seniormedlem

Tinúviel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,321
Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.

Når det gjelder avvenning så mener jeg det er enklere med smokkeslutt enn tommelslutt.
Gammel 26-08-2009, 15:36   #24
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 55
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.

Enig.
Knerten her spytter jo ut smokken etter en stund uansett, så han går ikke med plastikk inntil huden hele tiden.
Gammel 26-08-2009, 17:30   #25
Supermedlem

strax sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 832
strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.

vi brukte smokk til storebror og har såvidt prøvd til lillesnuppa i dag jeg blir nesten litt rørt når jeg ser hvor gla storebror er i smokken. den er liksom en trygghet for han uansett hvor han er... han blir salig i øynene og slapp i hele kroppen når vi leter den frem (sammen med kosekluten)

en utslitt mor med såre bryst har ingen av ungene godt av eller mannen for den saks skyld

dessuten mener forskere at tutt er positivt i forhold til krybbedød, fordi det styrker musklaturen i svelget (eller no sånnt)...

babyene elsker jo å sutte ikkeno å ha dårlig samvittighet for
Gammel 26-08-2009, 18:38   #26
Medlem

Villevilde sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 104
Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.Villevilde er som en uslipt juvél.

Jeg leste også nettopp i F&B at smokk var anbefalt for å forebygge krybbedød... Jeg har ikke noen skrupler med å gi smokk. Vår lille jente har allerede forelsket seg i den. Vår største tok den ikke før hun var 6 mnd da... men det er som nevnt enklere med avvenning av det enn tott.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:23.