Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-04-2009, 19:52   #1
Medlem

Vårin sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 257
MP Rating: 0% (0)
Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.
Flere Asperger-foreldre her?

Er det flere her inne som har barn med Asperger syndrom eller andre diagnoser på autismepekteret?

"Mellombror" hos oss har Asperger, og vi har en hverdag med mange utfordringer- og mange gleder

Han var en spesiell gutt fra "dag 1", men fikk ikke sin diagnose før han kom i barneskolealder (noe som desverre er ganske vanlig for denne gruppen).

Sist endret av Vårin; 15-04-2009 kl 18:10.
Vårin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 23:19   #2
Seniormedlem

Propella sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 2,253
Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.Propella har en strålende fremtid.
Sv: Flere Asperger-foreldre her?

Eldste min har en asberger diagnose pluss litt annet. Han har nettopp fått diagnosen. Jeg har vært sikker på hvilken diagnose han skulle ha de siste 3-4 årene. Tok bare litt tid å få diagnosen. Sliter veldig med skolen som ikke gir han et godt nok tilbud.
Gammel 15-04-2009, 23:24   #3
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,144
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

MIn nevø har aspergers. Fikk diagnosen da han begynte i første klasse og alt gikk skjeis... men han har vært veldig spesiell gjennom hele oppveksten før skolealder.
Nydelig og god gutt..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 23:33   #4
Seniormedlem

Gelé-dama sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 1,946
Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.

Hva er de mest typiske kjennetegnene? Du sier han har vært spesiell siden starten. På hvilken måte da?

Har en sønn med hjerneskade, og mange med samme diagnose får Asberger også, så jeg vil bare høre litt
Gelé-dama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 09:06   #5
Veteranmedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 3,127
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Gutten min har diagnosen barneautist og nevøen vår er Asberger.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2009, 19:52   #6
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,242
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har en sönn med autisme, her i Sverige kalles det höyfungerende autisme og de sier at det som skiller det fra asperger er språket. Sönnen vår ligger litt etter språklig sett. Ja, det er virkelig en hverdag med mange utfordringer, men også gleder. Han tenker så mange fine tanker som er utrolig morsomt å få ta del av. I bhg fungerer det relativt bra, så jeg er spent på hvordan det blir ved skolestart til hösten. Vi fikk diagnosen for bare noen mnd siden, så vi har ikke kommet igang med noe ekstra hjelp til han. Derimot tror jeg skjema hadde värt til stor hjelp på fram for alt helger.

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2009, 20:16   #7
Medlem

Vårin sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 257
Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.

Her var det noen ja!
Selv om gutten min har Asperger som diagnose, kaller de ham også "høytfungerende", så hvor skillet mellom Asperger og Høytfungerende autisme går, er jeg usikker på. De sier det ikke har noen praktisk betydning ift oppfølging og tilrettelegging. Vi sliter noe med denne tilretteleggimga i skolen og ellers vi også, det går ikke på viljen, men hva de får til. Og at de nok ikke fullt ut forstår hans behov og sårbarhet. -Dette er nok en diagnose hvor en faller "mellom alle stolene"; tilsynelatende fungerer de godt (gode faglige resultater, punktlig, høflig...) samtidig som de har uro og redsel innvendig. Og manglende muligheter for å forstå verden rundt seg...
Det er helt utrolig hva han kan fortelle i ramme alvor, for i hans virkelighet er det slik. Han blir kjempefrustrert dersom vi sier at ting nok er på en annen måte...

Han var speisell fra starten, fordi han ikke ville kose eller bli tatt på, ikke ville bades og stelles, ikke ville kles på, gråt lite, dårlig/lite blikkontakt, han kunne ligge våken i senga/vogna uten å kreve noe ("snill" baby), vansker med mat og klær, gjemte seg bort i kroker, stereotyp lek, "papegøyespråk" (hermet etter hva andre sa), redd for ting man ikke trenger å være redd for og uredd reelle farer, høy smerteterskel, ikke følsom for varme og kulde mm. De sier han ikke har hjerneskade/ psykisk utvh.
Gammel 28-04-2009, 11:58   #8
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,051
hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.hm80 har en strålende fremtid.

min gutt har også aspergers, fikk diagnosen ifjor høst etter 2 utredninger. Har 90% støtte i barnehagen og vi er igang med samarbeid med skolen han begynner på til høsten. vil få tett oppfølging der også mest sannsynlig etter anbefaling fra ppt og det hjelpeapparat han nå er innenfor. er både glder og sorger/utfordringer som dere andre sier ja..
hm80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 01:37   #9
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,781
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Min sønn har infantil autisme diagnose, men de sier han er godtfungerende/høytfungerende autist.
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2009, 12:25   #10
Supermedlem

bananamama sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,417
bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har en sønn med asperger, han ble diagnosert i fjor. Hos han er den sosiale biten det værste men jeg føler han har bedret seg litt. Han vil ikke at noen skal vite om det og det gjør ting litt vanskelig siden de i klassen ofte lurer på hvorfor han gjør og sier de tingene han gjør. Han skal opp i 5 klasse til høsten og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Mye hadde nok vært lettere om de andre ungene fikk en forklaring på hans noenganger merkverdige oppførsel men på en annen side så er jeg redd for at det gir de noe å mobbe han for Noen synspunkter????

« Mister hår | Astma »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:35.