Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-05-2008, 20:29   #21
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,032
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Basebarnehage

Sitat:
Opprinnelig postet av Sannemor Vis post
Barnehagen har mange spennende rom: et musikkrom med mange ulike instrumenter, et digitalrom med pcer osv, et versted med dreiebenker, stafelier, dramarom med et amfi, et bibliotek, to kjøkken derav et er for at barna skal ta del i matlagingen. Der kunne kjøkkenbenken senkes, et ballrom og et rom med masse speil osv. Veldig imponerende! Barna kan gå inn i de rommene de vil og leke med alle barna på tvers av basene og aldersgrupper.
Sånn ser jeg for meg også!
Og skal man ha så mange spesielle rom, så må man nesten ha basebarnehage..

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2008, 21:10   #22
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Mine to minste har fullplass i en basebarnehage. Min erfaring er at barn som er litt sjenerte og forsiktige som små, får problemer med å "vises" og fremme seg når det er så store arealer med så mye folk på.

Storesøster begynte der på 50% plass da hun var ca 1 1/2 år gammel. Hun hadde problemer med å bli trygg, hun snakket nesten ikke når hun var i barnehagen og det føltes ikke helt greit for oss.

Nå er storesøster 3 år og lillebror 2 år, og de trives veldig godt der, på samme base.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2008, 21:21   #23
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,363
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syns og at det krever god organisering av de voksne i en basebarnehage. En må ha klar ansvarsfordeling på hvem som gør hva. Også i forhold til ungene, sik at ungene får noen faste kjente som de kjenner godt, spesielt for å fange opp de barna som kanskje forsvinner og ikke gjør så mye utav seg. Jeg tnekr at det krever nære primærkontakter som følger opp "sine" barn.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2008, 21:22   #24
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det er sant! Men det gjelder jo egentlig uansett da!

om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2008, 22:27   #25
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,480
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Snuppa vår går i basebarnehage.
Der er det to småbarnsbaser (gul og orange) og tre for større barn (lille, grønn og blå)
Småbarnsbasene har sine egne avdelinger med flere rom, graderobe og bad. Begge basene samarbeider/besøker hverandre og har samme kjøkken. De har også egne overbygde terasser til sovevogner.

De store basene har egne garderober og samlingsrom, i tilleg har de flere smårom slik som legorom, malerom, musikkrom, hems, datarom osv osv. Har samme kjøkken.

Utearealet er felles for alle og alle har samme spisetider.

Jeg syntes barnehagen er helt fantastisk. Jeg hadde aldri i verden trodd at det gikk an å være så fornøyd med en barnehage, men det er vi virkelig. Føler at barna blir tatt godt vare på, og personalet er fantastiske!!

Det er litt over 80 barna i barnehagen, fordelt på de 5 basene.

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2008, 13:34   #26
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Så bra at du er så fornøyd!

om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:09.