Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Barnestell
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-03-2008, 15:04   #1
Supermedlem
 
Ra-punzel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 545
MP Rating: 0% (0)
Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.Ra-punzel har en strålende fremtid.
Febernedsettende...

Hvor høy feber har barna deres før dere gir febernedsettende?

Her hjemme ser vi litt an allmenntilstanden, men når den er rundt 39, da gir vi. Samtidig så er det veldig stor forskjell på hvordan de reagerer på samme febertemperatur. Ene blir helt i koma nesten av 39, mens en annen løper rundt som vanlig omtrent. Rart det der..
__________________
Mamma til 5 jenter -99 -01 -02 -04 -06
Ra-punzel er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:07   #2
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,135
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Jeg ser mest an allmenntilstanden. Har en som kan bli fryktelig slapp og apaktisk når han får feber. Så da gir jeg en tablett.
__________________
Mex er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:19   #3
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,390
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Hvis almentilstanden er bra lar vi den gå til 40-41før vi gir de noe. Vanligvis tåler de feber godt. Litt for godt nesten.
__________________
Gleder meg til jul jeg
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:25   #4
Supermedlem
 
suupaahGirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,143
MP Rating: 0% (0)
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Jeg prøver å ikke gi febernedsettende så altfor fort. Det er jo egentlig en god ting å ha feber,det er et tegn på at kroppen jobber med å kvitte seg med syken. Gir en da febernedsettende "utsetter" en denne prosessen (om jeg kan si det sånn). Jeg avventer med andre ord og ser ann allmenntilstanden, også måler jeg feberen med jevne mellomrom på kvelden for å se om den stiger mye (med tanke på leggetid og om den fortsetter og stige da).
__________________
14.01.07
suupaahGirl er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:27   #5
Wit
Seniormedlem
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 2,982
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Jeg ser an almenntilstanden. Av og til får hun febernedsettende ved 38,5 hvis hun er dårlig, mens ellers venter jeg til den er over 39. Da er hun stort sett bestandig ganske slapp og sliten...
__________________
Wit og lille Ida født nov 03

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:28   #6
Veteranmedlem
 
hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,050
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Hehe, dere venter lenge. Jeg er hysterisk og gir ved 38,5 hvis det er på kvelden. Men så er det ganske sjelden hun er syk.
__________________
Juli-05-prinsessa!
hondacrv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 15:44   #7
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,366
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

bare jeg som er sær? For jeg gir helst ikke om kvelden, for da bare våkner han badet i svette etter en halvtimes tid, og er lys våken og opplagt i et par timer.. og DET kan umulig være sunt..?

Selvfølgelig ser vi an i forhold til almentilstand og slikt, men gir heller febernedsettende om morgenen slik at han har en opplevelse av en god dag..

Og vi venter i hvert fall til feberen er endel over 39 hvis ikke han plages av vondter...
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 16:03   #8
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,116
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post
Hvis almentilstanden er bra lar vi den gå til 40-41før vi gir de noe. Vanligvis tåler de feber godt. Litt for godt nesten.
helt enig. dessuten kan febernedsettende gjøre at de føler seg bedre enn de er, så de ikke holder seg nok i ro. her går de med 40.5 i flere dager uten å se vesentlig dårlige ut.

omvendt; hvis ungen er slapp og spiser lite og er i dårlig form, kan en tablett gjøre at de orker å spise mer. så vi vurderer fra dag til dag, egentlig uavhengig av temp.


har vel aldr gitt tablett ved 39 det jeg kan huske. det skal være oppimot 40.
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 16:11   #9
VIP-Medlem
 
Tammis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,390
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Jeg skjønner meg ikke helt på dere som gir febernedsettende ved så lav feber og god almentilstand jeg da, men det er jo opp til hver og en av oss.

Ved å gi noe mot feberen kan man forlenge sykdommen og dekke over sykdomstegn. Feber er bra, årsaken til feber er selve sykdommen. Noen ganger får barn feber uten noen direkte årsak også.

Helt enig i alt Charlie skrev!
__________________
Gleder meg til jul jeg
Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 16:44   #10
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,078
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Febernedsettende...

Det kan ikke overføres fra et barn til et annet, da barn har ulike feber som også arter seg forskjellig.

Det ene barnet vårt får Paracet om det ligger på ca 40, mens det kan få det på 39 om det er morgenen (hvor han ligger en grad lavere, dvs 39 om morgenen er det samme som 40 om kvelden) hvis han i tillegg er veldig dårlig og klart har besvært/smerter av det. Noen ganger hender det også at vi ikke gir ved 40 grader. Kommer helt an på mange ting. Er det feks tidlig i forløpet, veit jeg at han raskt stiger til 41 (og over dette!) og da gir jeg gjerne. Er det seint i forløpet, er det en annen ting.

Ellers ligger det som regel på rundt 40 før det gis på det ene barnet.

Det andre barnet får sjelden høy feber og tåler også mindre. Derfor er også toleransen lavere på dette barnet.

Det har også noe å si om det er morgen, dag, kveld eller natt og hvordan barnet har det generelt sett. Vi ser ikke ene og alene på tempen, det er mange ting som spiller inn.

Allikevel har jeg nok aldri gitt på lavere enn 39 grader. Feber har en funksjon, og ved nedsetting av feberen kan sykdomsforløpet forlenges. I tillegg til at jeg ikke liker å gi det jeg mener er unødvendig om feberen ikke er høy og barnet ikke har andre ting som tilsier at det bør få smertestillende.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:10.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com