Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Blogger > MammaAne
Registrer Blogger NY! Markedsplassen NY! FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Gi rating til dette innlegget

SykeSara

Postet 20-03-2008 kl 15:32 av MammaAne
Javel..
Vi var på legevakten på mandag med Sara for hun ble syk å vi skulle ut å reise..
Snørrete og hoster med feber på 39..
CRP viste 28 (skal være på 10-12 eller noe?)
Legen sa hun har en virusinfeksjon.
Eh, javel, hvilken da??
Fikk resept på Bricanyl.

I dag blir jeg sprø! Så frustrert jeg tilter!

Feberen er LAV(nesten vekk) hosten er fæl, snørret renner og sikler som en gal! Trodde ikke en så liten kropp kunne produsere så mye spytt!
Nå er det 4 dagen hun ikke spiser, men drikker bare melk.. Å så lenge hun får i seg noe er det jo greit, men melk lager jo bare mer slim så jeg skulle ønske hun ville drikke litt vann..
Så surkler det noe fælt i brystet hennes.
Det gjorde det ikke før! Legger bare hånda på henne så rister hun nesten når hun puster..
Men her er det jeg blir gal.
Jeg mener da at siden feberen er blitt lavere men fremdeles er der, hosten er tydeligvis vondere, og snørret renner som aldri før og hun har surkel i lungene, så er hun blitt verre..?
Men jeg er tydeligvis HELT alene i denne oppfatningen! Jeg vil påstå at så lenge jeg mener hun er blitt verre kan dette respekteres nok til å sjekke henne opp? Men jeg snakker til døve ører. Fred er nemlig overbevist om at hun er blitt så mye bedre, men siden hun har hostet en dag lengre gjør det vondere i halsen..?
Åsså har hun jo lavere feber å det er jo et tegn på at hun er bedre.. Jeg mener da selvsagt ikke at han ikke bryr seg like mye om henne, men det går an å prøve å bry seg litt mer om min mening i saken? Så lenge jeg er bekymra for at hun er blitt verre (og vi fikk streng beskjed på legevakten om at hvis hun ble verre så måtte vi komme tilbake) så kan han kanskje ta meg seriøst nok til å hjelpe meg til å føle meg bedre. Ta turen til legevakten med meg om så bare for at jeg skal slutte å være redd for at hun er verre..?
Hvis hun er blitt verre og vi ikke gjør noe med det før det blir skikkelig alvorlig, så hjelper det ikke å si at det er på hans kappe, for jeg kommer til å ha like dårlig samvittighet!

Jeg vil bare at noen skal se det fra mitt synspunkt! RS viruset er in om dagen og der er feberen lav! Lungebetendelse har heller ikke høy feber som symptom. Jeg mener ikke nødvendigvis at hun er dødssyk, men bare Prøv å se det fra mitt synspunkt da!
Han vet da ingenting om symptomene på noen av disse sykdommene, mens jeg leser opp om alt som kan skje, sånn at jeg kan vite hva jeg skal gjøre om jeg legger merke til noe spesielt.

Jeg måtte bare lufte hue litt, for jeg prøvde å prate med han om det i stad, å i stedet for å prøve å se min frustrasjon, så ble jeg møtt med den samme "det-er-sikkert-ingenting-bare-en-forskjølelse"- holdningen som jeg er sikker på mange førstegangsmødre møter, av han. Og greit, hvis jeg overdriver for jeg er hønemor så greit nok, jeg er faktisk bare glad i så tilfelle for da er jenta mi bedre og jeg VIL ikke at hun skal være syk! Jeg vil bare bli tatt seriøst, og at jenta mi skal bli bra!

Hvis du har hatt gidda å lese alt dette, så HEI og takk for at du leste! Men nå er jeg vel ferdig med å lufte hue!
Antall kommentarer 0

Kommentarer

Antall Trackbacks 0

Trackbacks

Siste blogginnlegg av MammaAne

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 21:31.