|
 |
|
15-05-2008, 10:25
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 409
|
brudebukett og borddekorasjoner?
Bør brudebuketten stå i stil med blomstene en skal ha på bordene og ellers rundtom? Tenker da farge og type.. Feks hvis brudebuketten består av roser, bør det da være i hovedsak roser ellers? Eller vi som skal ha dekorasjonene i hvitt og vinrødt - bør da brudebuketten også være det? Eller hva ville dere gjort?
Jeg tenker egentlig at mørkerøde roser i brudebuketten blir litt voldsomt for meg som er litt liten, men jeg vil jo at den skal passe sammen med resten.. Og tenker kanskje det blir litt kjedelig med en bare hvit brudebukett.. Kan jeg ha en lysere rosa/rød farge i brudebuketten selv om resten av bryllupet vil gå i mørkerødt/vinrødt?
Ble knotete dette her, men håper noen vil komme med noen anbefalinger
|
|
|
15-05-2008, 10:41
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,308
|
Sv: brudebukett og borddekorasjoner?
Jeg syns det bør matche, men så lenge buketten din tar opp en av fargene i dekorasjonene, syns jeg ikke du skal føle på at du ikke har tofarget bukett. Det hadde vært annerledes hadde du insistert på rosa og gul bukett, og hatt blå og grønn borddekorasjon...så sant du ikke la opp til et fargerikt bord.
Eventuelt kan jo buketten pyntes med andre innslag av rødt; perler, sånn rød metalltråd (veldig dårlig forklart, skal se om jeg finner bilder) eller noe. Spør de som skal lage buketten om hva de vil foreslå. Da jeg giftet meg, lot vi blomsterbutikken ta seg av begge deler, sånn at det matchet, og det var veldig vellykket.
|
|
15-05-2008, 11:06
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 409
|
En veldig god ide å bruke rød metalltråd og/eller perler  skal høre hva de sier i butikken. Jeg vil helst det skal matche ja, men tror som sagt det blir voldsomt for meg med mye mørke blomster i. Likte tipset ditt! Tusen takk  (send gjerne bilder likevel, selv om jeg skjønte hva du mente) greit med litt inspirasjon
|
|
|
15-05-2008, 11:25
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2002
Sted: Telemark
Meldinger: 805
|
Slik hadde vi det når vi giftet oss
Brudebuketten:
Oppsatsene på bordene,som vi også hadde i kirken:
På bryllupskaken hadde vi også samme farge i rosene som på buketten.
|
15-05-2008, 11:36
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,691
|
Jeg synes det bør matche, sånn fargemessig. Jeg hadde hvite orkidéer og fresia i brudebuketten, og bordekorasjonene var med hvite roser (og noe annet hvitt jeg ikke husker...).
|
15-05-2008, 12:25
|
|
Gjest
|
Synes det bør være en rød tråd i det meste, jeg da. Men er enig at det er nok om det er fargene som er den røde tråden. Personlig liker jeg at det matcher litt mer enn bare farger, men nå er jeg vel kanskje litt i overkant opptatt av det. Buketten min vet jeg ikke hvordan blir, men vet hva slags blomster det ihvertfall blir (kanskje noen jeg ikke vet om også) og hvilke farger det er. På bordene blir det hvite roser i reagensvaser med litt strå, litt eføy på bordene, hvite lys med eføyblader festet nederst på lysene med knappenål med hvitt eller gull perlehodet. Hvite duker, gulløper, hvite servietter og gull serviettringer. Kaffeserviettene er i gull. Så brudebuketten min blir i disse fargene og med roser, eføy, strå, gjerne andre hvite blomster, hvite perler og gulltråd/bånd. Gleder meg til jeg får sett den.
|
|
|
15-05-2008, 14:05
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,447
|
Jeg hadde grønt som gjennomgangsfarge da vi giftet oss, (rosa orkidéer i buketten), og som bordpynt hadde vi, foruten noen hjerter i perlemor, grønne druer!! Klaser av grønne druer bortover løperen.
Det var veldig populært, og var godt å ha som en ekstra forfriskning mens man hørte på talene og ventet på neste rett! Også var det fint å se på da!
Du kunne jo hatt røde druer
|
|
|
15-05-2008, 14:31
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 327
|
Jeg synes også at det må være en "rød tråd" i bryllupspynten. I vårt bryllup var det roser og perler som var den røde tråden.. Hadde rosalilla og ofwhite roser, eføy og perler i både brudebukett og borddekorasjoner. Serviettene var rosemønstret m/perler. (Glasslysestaker med elfenbensfarvede lys som sto oppi perler)
|
|
|
16-05-2008, 09:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,596
|
jeg har brudebukett som går i lilla og hvite perler.
på bordene skal vi ha hvite roser. Vi får dekket roser av hotellet, derfor ser vi ikke noen grunn til å bestille andre blomster der. Hvitt passer til alt, derfor velger jeg det. samt at kjolen min, duker osv er hvite. MEN vi skal strø med mørk og lys lilla roseblader i midten.
Du har ikke vurdert å ha en hvit bukett med bare en rød rose i, eller et rødt hjerte feks? eller rød tråd som andre foreslår?
|
16-05-2008, 09:31
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,571
|
Brudebuketten min er callaliljer og alle blomsterdekorasjonene blir en blanding av roser, callaer, marthaliljer m.m - alt i hvitt.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:40.
|