|
|
|
03-10-2008, 23:41
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Karihaugen i Oslo
Meldinger: 213
|
Gifte seg i utlandet.. betale alt for gjestene?
|
|
Ja, det lurer jeg på.. Vi vurderer å gifte oss i utlandet, og det er jo en del familie og venner vi gjerne vil ha med.. Men kan vi forvente at de betaler reise og/eller opphold selv? De kan jo selvfølgelig takke nei til å bli med, men jeg føler liksom at vi burde betale for de vi vil ha med..
Hva mener dere?
|
04-10-2008, 07:47
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 3,531
|
Sv: Gifte seg i utlandet.. betale alt for gjestene?
|
|
Vi giftet oss i utlandet, og vi betalte ikke for gjestene. Det ble jo en ferie for de også...
Vi gav ut invitasjon, men forventet ikke på noen måte at de kunne eller ville være med. Vi var ti som reiste. Det er nå ti år siden og i desember så reiser vi tilbake Da har familien økt til 17
|
|
|
04-10-2008, 08:02
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,517
|
|
|
Enig med VeroTrollet. Tror ingen forventer å bli spandert med. Men en kan jo risikere at de med dårlig råd ikke kan bli med. Må iallefall si ifra i god tid så folk får tid til å spare penger og feriedager.
Er det noen dere ABSOLUTT må ha med dere ned, spør dem først om de kunne tenke seg og har anledning til å bli med.
VT: så herlig!
|
|
|
04-10-2008, 10:29
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Karihaugen i Oslo
Meldinger: 213
|
|
|
Takk for svar!
Men hvordan gjør man det i forhold til å fortelle de hvor mye det evnt koster for dem å bli med? Det vil vel bli en pakkepris som fordeles på alle gjestene isåfall?
Hvordan gjorde dere det?
|
04-10-2008, 13:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,600
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av MinnieMus82
Takk for svar!
Men hvordan gjør man det i forhold til å fortelle de hvor mye det evnt koster for dem å bli med? Det vil vel bli en pakkepris som fordeles på alle gjestene isåfall?
Hvordan gjorde dere det?
|
Går det ikke an å høre med reisebyrå om de har noe grupperabatt
eller gruppepris?
|
|
07-10-2008, 20:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 911
|
|
|
Vi gifter oss i utlandet til neste år - vi betaler ikke for gjestene. Er nærmeste familie vi reiser med, og de betaler reise og opphold selv - ellers hadde vi aldri hatt råd til det Vi reiser til USA da, så det er jo langt...
Vi har planlagt lenge, og selv om vi ikke hadde destinasjonen klar før i januar i år (gifter oss i april 2009) så var alle klar over at vi kom til å reise vekk - så de var forberedt på det.
|
|
|
07-10-2008, 20:47
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 911
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av MinnieMus82
Takk for svar!
Hvordan gjorde dere det?
|
Vi har forsåvidt planlagt det sammen med familien. Vi valgte selvsagt sted, men tid og hvor vi skal bo ol bestemte vi i samråd med de som skal være med. Har vært et "felles"prosjekt hele veien Vi har planlagt selve bryllupet selv da, men resten av tiden vi skal være i Florida (3 uker) har vi planlagt sammen med de andre. Vi skal leie to store hus som rommer alle 17 og bestille flybilletter sammen (har kontakter, så får det litt billigere). Hvis vi ikke hadde fått billettene billigere gjennom kontaktene, hadde vi hørt med reisebyrå ang gruppepriser. Det å leie hus med plass til mange kan også være billigere enn å bo på hotell el - vi er heldige der også og får leie husene veldig billig
|
|
|
07-10-2008, 20:55
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 66
|
|
|
Nei herregud, du skal da ikke betale for alle gjestene..??! Det er jo en av grunnene til at mange velger utlandet, nettopp at det IKKE skal bli så dyrt... Jeg giftet meg i Paris, vi var 13 stk. Kjempekoselig dag!!! Anbefales!! Ambassaden var så vakkert pyntet med blomster, flagg og lys. Virkelig nydelig dag hadde vi. Alle tilreisende betalte reise og opphold selv (jeg har familie der, så noen trengte ikke komme, de bor allerede i Paris). Vi betalte for bryllupslunchen og cocktail/tapas-party dagen etter. Thats it. De som ikke har råd kan heller ikke bli med. De får ta det som en ferie. De fleste var positive til det. Da har man en anledning til å reise liksom!
Var i bryllup i Praha for et par uker siden. Alle de norske betalte selv her også.
|
13-10-2008, 22:54
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,358
|
|
|
Hadde aldri forventet å blitt påspandert hele greia.
Og jeg hadde heller ikke forventet at brudeparet forventet oss der... om du skjønner
Det bør være veldig greit å "ikke" komme syns jeg, også får hver enkelt ta på sin kappe om de kommer. De viktigste kommer somregel av seg selv
|
|
|
14-10-2008, 12:10
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,116
|
|
|
nei det forventer jeg ikke. men dere må på samme måte forvente at mange som ellers ville kommet i bryllupet, ikke gjør det. de skal jo ikke bare betale reise/ opphold osv, de må jo også bruke noen feriedager. det er jo mange som har knapt med feriedager i utg.pktet (særlig de med mine/dine/ våre barn), så det kan være et hinder.
det skulle nok litt til for meg å bruke tid/penger på utenlandsbryllup, hvis det ikke var søsken. penger/tid er et helt reelt hinder for meg, når man skal dekke opp planleggingsdager og sommerstengt i bhg. med de "usle" feriedagene.
alternativt kan dere ha hovedfesten når dere kommer hjem, og så bare de aller nærmeste (evt bare forlovere/ foreldre) i utlandet. så får dere feire med "alle".
Sist endret av charlie; 14-10-2008 kl 12:13.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:48.
|