Sitat:
Opprinnelig postet av Camilla.s
Og hvis folk skal føle seg snytt for å ikke få med seg et bryllup så dem om det. Det er opp til hver enkelt å velge hvordan de vil gifte seg.
|
Les nå innlegget da:
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Jeg synes det er utrolig synd at jeg ikke får det med meg, men det er deres valg og da får også de ta konsekvensene av det.
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
En må gjerne gifte seg i utlandet, men om forholdene ikke er lagt økonomisk til rette på ulike måter, bør en regne med at svært mange desverre ikke kan komme uten å bli sur av den grunn.
|
Å føle seg snytt for et bryllup er vel lov? Det er ikke dermed sagt at en mener de ikke burde gjort det, men at en føler seg snytt for et bryllup og synes det er synd at en ikke får oppleve deres store dag sammen med en betyr jo bare det at en bryr seg om dem og gjerne ville delt det med dem. Det er tross alt ikke synomymt med å ikke unne dem akkurat
det bryllupet de har valgt - og som de dermed må ta konsekvensene av og ikke bli hverken lei seg, snurt eller sur om mange, også veldig nære desverre ikke kan komme, og også er lei seg fordi de ikke kan komme til den store dagen. Det er tross alt en konsekvens av valget en har tatt som brudepar og følgene må en ta ansvar for selv.
Reis gjerne bort, det er tross alt deres dag. Men forstå samtidig at andre synes det er leit at de ikke får dele dagen med dere, og bli ikke sur om folk ikke kan eller prioriterer å komme og synes det er synd - som dine foreldre synes.
På samme måte som du er skuffet, prøv i det minste å se en millimeter at det dine brødre og besteforeldre sitter med siden de ikke har anledning til å delta i deres store dag. Har du ingen som helst forståelse for dette? De har sikkert gleda seg og sett frem til denne store dagen i mange år og tenk deg hvordan de har det da! Det er tross alt din nørmeste familie som ikke kan komme fordi dere har gjort det valget dere har gjort. At du overhodet ikke forstår deres reaksjon, synes jeg er en smule egoistisk. Ja, det er deres store dag som dere må få lage som dere vil og hvor dere vil. Men lukk nå ikke døra for dine nærmestes reaksjoner fordet. En forståelse for dem fremfor kun å se ditt eget hadde kanskje vært på sin plass? Ta nå det bryllupet dere vil ha, men en porsjon forståelse for din nærmeste familie som dermed ikke kan være med burde du i det minste ha.