Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-10-2008, 00:28   #21
Medlem

Angelika sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 352
MP Rating: 0% (0)
Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.Angelika er fantastisk mot andre.
Sv: Gifte seg i utlandet.. betale alt for gjestene?

Vi skal gifte oss i Thailland i mars neste år. Vi har invitert en del familie og venner, og de betaler reisen selv. Foreldre og mine søsken blir med, og i tillegg noen venner. Blir ca. 18 gjester, muligens noen flere som ikke har bestemt seg enda. Var dessverre noen av de nærmeste som ikke får til å være, men det hadde vi jo regnet med. Prøver nå å planlegge en uforglemmelig dag for gjestene. Vil jo at den dyre reisen skal bli verd pengene.
Angelika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 16:15   #22
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Camilla.s Vis post
Jeg ble såret over at min egne foreldre sier ting som at dette er et tåplig påfunn av oss som ikke er gjennomførbart! At de utaler seg om andressituasjon før de idet hele tatt har snakket med de aktuelle personene.
På samme måte er det også kanskje deres umiddelbarte og spontane reaksjon på at de føler seg såret over et bryllup de ikke kan delta i som de hadde håpet på en dag...? De hadde kanskje håpet å feire den store dagen med familien sammen og ble vel antakelig også lei seg og skuffet over at dere ville det annerledes. Det skjønner jeg godt.

Ja, det er deres dag, men det er vel heller ikke til å stikke under en stol at foreldre har lov til å komme med umiddelbare og spontane reaksjoner om det de hadde sett frem til og gledet seg til ikke ble som de hadde drømt om i mange år. De må også få tid til å fordøye dette. Er det så underlig, da?
Gammel 20-10-2008, 19:11   #23
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Og hvis folk skal føle seg snytt for å ikke få med seg et bryllup så dem om det. Det er opp til hver enkelt å velge hvordan de vil gifte seg.
Les nå innlegget da:

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Jeg synes det er utrolig synd at jeg ikke får det med meg, men det er deres valg og da får også de ta konsekvensene av det.
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
En må gjerne gifte seg i utlandet, men om forholdene ikke er lagt økonomisk til rette på ulike måter, bør en regne med at svært mange desverre ikke kan komme uten å bli sur av den grunn.
Å føle seg snytt for et bryllup er vel lov? Det er ikke dermed sagt at en mener de ikke burde gjort det, men at en føler seg snytt for et bryllup og synes det er synd at en ikke får oppleve deres store dag sammen med en betyr jo bare det at en bryr seg om dem og gjerne ville delt det med dem. Det er tross alt ikke synomymt med å ikke unne dem akkurat det bryllupet de har valgt - og som de dermed må ta konsekvensene av og ikke bli hverken lei seg, snurt eller sur om mange, også veldig nære desverre ikke kan komme, og også er lei seg fordi de ikke kan komme til den store dagen. Det er tross alt en konsekvens av valget en har tatt som brudepar og følgene må en ta ansvar for selv.

Reis gjerne bort, det er tross alt deres dag. Men forstå samtidig at andre synes det er leit at de ikke får dele dagen med dere, og bli ikke sur om folk ikke kan eller prioriterer å komme og synes det er synd - som dine foreldre synes.

På samme måte som du er skuffet, prøv i det minste å se en millimeter at det dine brødre og besteforeldre sitter med siden de ikke har anledning til å delta i deres store dag. Har du ingen som helst forståelse for dette? De har sikkert gleda seg og sett frem til denne store dagen i mange år og tenk deg hvordan de har det da! Det er tross alt din nørmeste familie som ikke kan komme fordi dere har gjort det valget dere har gjort. At du overhodet ikke forstår deres reaksjon, synes jeg er en smule egoistisk. Ja, det er deres store dag som dere må få lage som dere vil og hvor dere vil. Men lukk nå ikke døra for dine nærmestes reaksjoner fordet. En forståelse for dem fremfor kun å se ditt eget hadde kanskje vært på sin plass? Ta nå det bryllupet dere vil ha, men en porsjon forståelse for din nærmeste familie som dermed ikke kan være med burde du i det minste ha.
Gammel 24-10-2008, 13:34   #24
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Les nå innlegget da:

Å føle seg snytt for et bryllup er vel lov? Det er ikke dermed sagt at en mener de ikke burde gjort det, men at en føler seg snytt for et bryllup og synes det er synd at en ikke får oppleve deres store dag sammen med en betyr jo bare det at en bryr seg om dem og gjerne ville delt det med dem. Det er tross alt ikke synomymt med å ikke unne dem akkurat det bryllupet de har valgt - og som de dermed må ta konsekvensene av og ikke bli hverken lei seg, snurt eller sur om mange, også veldig nære desverre ikke kan komme, og også er lei seg fordi de ikke kan komme til den store dagen. Det er tross alt en konsekvens av valget en har tatt som brudepar og følgene må en ta ansvar for selv.

Reis gjerne bort, det er tross alt deres dag. Men forstå samtidig at andre synes det er leit at de ikke får dele dagen med dere, og bli ikke sur om folk ikke kan eller prioriterer å komme og synes det er synd - som dine foreldre synes.

På samme måte som du er skuffet, prøv i det minste å se en millimeter at det dine brødre og besteforeldre sitter med siden de ikke har anledning til å delta i deres store dag. Har du ingen som helst forståelse for dette? De har sikkert gleda seg og sett frem til denne store dagen i mange år og tenk deg hvordan de har det da! Det er tross alt din nørmeste familie som ikke kan komme fordi dere har gjort det valget dere har gjort. At du overhodet ikke forstår deres reaksjon, synes jeg er en smule egoistisk. Ja, det er deres store dag som dere må få lage som dere vil og hvor dere vil. Men lukk nå ikke døra for dine nærmestes reaksjoner fordet. En forståelse for dem fremfor kun å se ditt eget hadde kanskje vært på sin plass? Ta nå det bryllupet dere vil ha, men en porsjon forståelse for din nærmeste familie som dermed ikke kan være med burde du i det minste ha.
Nå burde du virkelig lese det jeg skriver! Jeg har IKKE sagt at jeg blir sur fordi folk ikke kan komme. Jeg skjønner veldig godt at noen ikke har råd eller mulighet. Full forståelse for det! Men som jeg skrev tidligere var det mine foreldre som uttalte som om andre de ikke engang hadde snakket med. Understreker dette nok en gang. De snakker på andres vegne uten å ha snakket med de aktuelle personene! Kom med spydige kommentarer osv. Du kan vel skjønne at man blir såret av slikt?
Når det er sagt har de roet seg og gleder seg faktisk til å dele dagen med oss i utlandet. (Var aldri snakk om at de selv ikke hadde råd)
Ferdig med denne saken. Du må lese det du skriver før du kommer med slike kommentarer du kommer med noen ganger. Har lest masse av svarene dine tidligere og du tramper hardt fram til tider. Kommer sikkert et bra svar på denne også.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2008, 14:30   #25
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Har lest masse av svarene dine tidligere og du tramper hardt fram til tider. Kommer sikkert et bra svar på denne også.
Jeg foretrekker i alle fall å holde meg til saken og det vi diskuterer fremfor personangrep, og det forventer jeg også at andre skal kunne klare

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:13.