Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2006, 21:48   #1
Supermedlem

Amalie sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 514
MP Rating: 0% (0)
Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.
Hva synes dere om denne bryllupsgaven?

Hei!

Vi skal i bryllup neste helg til en god kompis av meg. Vi har vært venner siden vi gikk på ungdomsskolen, men sees kun et par ganger i året. Vi har alltid vært gode venner, og det er som "i går" hver gang vi møtes.

Bryllupet skal være på andre siden av landet, og vi må reise totalt 100 mil + fikse overnatting.

Funderer veldig på hva vi skal kjøpe, og har bestemt meg for at vi ikke skal kjøpe fra ønskelisten. Vil gi noe fra "oss" - og ikke glass eller tallerker (selv om det er supert i seg selv) Brudeparet har minimalistisk smak, med rene linjer.

Hva sier dere til en KNALLRØD STELTONKANNE MED SUKKERBOKS? Koster ca 650,-. totalt.

Amalie
Vedlagte bilder
Filtype: jpg stelton.jpg (14.1 KB, 22 visninger)
Gammel 12-05-2006, 21:58   #2
Veteranmedlem

susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 3,695
susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.susse har en strålende fremtid.
Sv: Hva synes dere om denne bryllupsgaven?

Stelton kannene er kjempefine, vi fikk en sort da vi giftet oss ;MEN de er ikke gode å helle av og holder veldig dårlig på varmen. Vi klaget på vår, men fikk ikke medhold i butikken.
Gammel 12-05-2006, 22:10   #3
Supermedlem

Amalie sin avatar

Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.Amalie er et navn alle kjenner.

Oi.... Jeg har en selv som jeg i og for seg er fornøyd med. Synes kanskje den ikke holder så godt på varmen, men den er god å helle av. Og j--- fin.

Hm.... Burde jeg kjøpe sengklær i stedet? Lekkert hvitt i sateng feks?

HJELP MEG- begynner å bli litt stresset gitt

Amalie
Gammel 12-05-2006, 22:19   #4
Seniormedlem

Susi sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Hva med en vase fra Ittala, Alvar Aalto kolleksjonen? Eller noe annet fra Ittala? Menu har også masse lekkert.

Eller noe fra Steninge Slott? Eller en av vipp-produktene?

Dyre gjenstander som er digg å ha, men kjedelig å kjøpe selv. Som f.eks en Steltonkanne! Jeg ville blitt veldig glad for den.
Gammel 12-05-2006, 22:26   #5
Supermedlem

Amalie sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Susi
Hva med en vase fra Ittala, Alvar Aalto kolleksjonen? Eller noe annet fra Ittala? Menu har også masse lekkert.

JA! Det må jeg sjekke ut. Vet du noen nettside som har ting herifra? Eller et bilde?

Eller noe fra Steninge Slott? Eller en av vipp-produktene?

Dyre gjenstander som er digg å ha, men kjedelig å kjøpe selv. Som f.eks en Steltonkanne! Jeg ville blitt veldig glad for den.
Enig. Og så liker jeg å huske i etterkant hva jeg fikk av hvem. Tror jeg husker hver minste ting fra brullupet vårt. Og vi hadde 100 gjester for 5 år siden..

Amalie
Gammel 12-05-2006, 22:27   #6
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.

Denn er jo like upersonlig som glass/tallerkener.
Da skjønner jeg ikke poenget med å gå utenom lista.

Dersom du ville gi noe fra bare dere kunne dere laget et mimrealbum eller lign.
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2006, 22:33   #7
Supermedlem

Amalie sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Myrsnipa
Denn er jo like upersonlig som glass/tallerkener.
Da skjønner jeg ikke poenget med å gå utenom lista.

Dersom du ville gi noe fra bare dere kunne dere laget et mimrealbum eller lign.
Ja sant nok - det er ikke spesielt personlig. Kan godt finne noe fra gavelista, men den er ikke så utfyllende. Mye glass og service. Har rett og slett lyst å gi noe annet enn 3 vinglass. (selv om jeg ELSKER glassene vi fikk!)

Amalie
Gammel 12-05-2006, 22:38   #8
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Amalie
Ja sant nok - det er ikke spesielt personlig. Kan godt finne noe fra gavelista, men den er ikke så utfyllende. Mye glass og service. Har rett og slett lyst å gi noe annet enn 3 vinglass. (selv om jeg ELSKER glassene vi fikk!)

Amalie
Men da foreslår jeg at du finner noe mer personlig enn en kaffekanne.

- forstørrelse av et koselig bilde du vet de vil like
- et lite minnealbum og bare ett vinglass
- en opplevelse av noe slag
- utstyr til noe du vet de driver med
- noe dere har pratet om engang at "det skulle vi hatt"

Lykke til.
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-05-2006, 22:42   #9
Seniormedlem

Susi sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: 78 grader nord.
Meldinger: 2,065
Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.Susi har mye å være stolt av.

Nåja, et kjent designprodukt er mye mer gøy å få enn to tallerkener. Synes jeg, i alle fall. Hvis man er opptatt av sånt, vel og merke.

Her finner du mye spennende.

Her er hjemmesiden til Ittala.
Gammel 13-05-2006, 09:30   #10
Seniormedlem

Baby sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Meldinger: 2,421
Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.Baby har en strålende fremtid.

Nå er jeg kanskje rar, men jeg syntes ikke kannen var noe fin jeg....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:27.