Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-06-2005, 21:47   #1
Supermedlem
 
Emilie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trøndelag
Meldinger: 844
MP Rating: 0% (0)
Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.
Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Jeg skal være toastmaster om knappe tre uker.
Så langt har jeg ikke planlagt noe særlig.
Jeg har fortalt bruden at jeg neppe vil være den tostmasteren med mest vitser og morsomme historier,men jeg vet jeg er i stand til å guide gjestene igjennom middagen og kaffen på en lett og ledig måte.

Men jeg bør jo si noe mer enn hva man skal få å spise, når det er røykepause,samt introdusere talene ved navns nevnelse.

Er det noen som har tips å komme med? Enten som selv har vært toastmaster, eller som hadde en knakende god toastmaster i sitt eget bryllup.

Jeg hadde en fantastisk avslappet og flink toastmaster i min kusine,men jeg husker jammen ikke mye av hva hun sa.......
__________________
Emilie (Jubeljenta fra SM), Litjtupp juli02 og Lillesøster februar05
Emilie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 22:50   #2
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Tradisjonen sier at ingen av gjestene kan kaste jakka før brudgommen gjør det. Det er viktig i sommervarmen at du informerer om at dette har skjedd så fort han hiver jakka, evnt. hvis de mannlige gjestene ser ut til å renne vekk, så gi brudgommen et hint om at det er på tide. Du vil få mange nye venner på den måten.

Du må sørge for at talene kommer i riktig rekkefølge, men hva som er riktig finner du på alle disse bryllupssidene her på nettet hvis du søker litt.

En liten søt historie til den første skålen:

S=sunnhet
K=kjærlighet
Å=åpenhet
L=lykke

Alt dette ønskes brudeparet fra alle gjestene. Brudeparets skål!

Ha det gøy!
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2005, 22:16   #3
VIP-Medlem
 
Lina og nurket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,126
MP Rating: 0% (0)
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Ingen skal sette seg til bords før bruden.
Skåler gjestene og bruden reiser seg, så når bruden har satt seg, så skal gjestene sette seg.

Sangene og talene kommer i riktig rekkefølge. Er det noen som skal spille i bryllupet, avtale med dem ang sanger og rekkefølge.

lykke til
__________________
Juni 2003. En blomst i stadig utfoldelse.
Lillesøster: Mai 2005. Blid som en sol.
Lina og nurket er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2005, 08:37   #4
Kes
Supermedlem
 
Kes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 871
MP Rating: 0% (0)
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Her finner du noe tips...

http://www.bryllupsweb.no/toastmaster.html

Har aldri vært toastmaster og aldri giftet meg (enda...), men jeg kan tenke meg at noe av det viktigste er "å ha/ta kontroll" slik at brudeparet kan slappe helt av og stole på at du ordner opp....
__________________
Mamma til;
--Nikolai - 07.11.03
--Rebekka - 27.08.08
Og i magen, ventes 23. mars

( Også kjent som Ingeniøren ... )
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2005, 22:36   #5
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,393
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

En liten vits som slo ann i vårt bryllup ( ble fortalt før kaffen ):

Lille Susanne klaget over vondt i magen. " det er bare fordi den er tom", sa moren. "Hadde du hatt noe nedi der så hadde det ikke vært vondt".
Senere den dagen traff de på presten, som klaget over vondt i hodet. " Det er bare fordi det er tomt oppi der" sa lille Susanne.... "Hadde du hatt noe oppi der så hadde det ikke vært vondt..."

Ellers så er det lurt å samle talene til familiemedlemmer til maten, og evt andre til kaffen. Da blir ikke middagen så lang. Lykke til!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2009, 17:38   #6
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
eansquirrel er en ukjent størrelse akkurat nå.
kidoki Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Jeg fant mange gode toastmaster tips på denne siden: http://www.festplanlegging.no/2009/11/toastmaster.html

Lykke til!!
eansquirrel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2009, 11:19   #7
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,254
MP Rating: 0% (0)
Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Sitat:
Opprinnelig postet av eansquirrel Vis post
Jeg fant mange gode toastmaster tips på denne siden: http://www.festplanlegging.no/2009/11/toastmaster.html

Lykke til!!

Håper hun fant tips før, for denne tråden er over 4 år gammel..
__________________
Millenia, mai 03, juli 05 og f. 080808
Millenia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2009, 11:23   #8
Supermedlem
 
Composa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 646
MP Rating: 0% (0)
Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.Composa har mye å være stolt av.
Sv: Jeg skal være toastmaster-tips mottas med takk

Sitat:
Opprinnelig postet av Millenia Vis post
Håper hun fant tips før, for denne tråden er over 4 år gammel..
__________________

-06
Bryllupstråden Ammehjelper, Pm meg dersom du lurer på noe
Composa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com