Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2008, 16:22   #1
Supermedlem

Vimsa77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 826
MP Rating: 100% (13)
Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.Vimsa77 er fantastisk mot andre.
Kjole i bryllup.. HJELP

Har funnet en nydelig kjole på b young. Den er offwhite, litt over knærene, halterneck og med paljetter på brystet. Den har også litt vipp nederst, der det ligger litt sånt slør under, som kommer litt frem. Blir dette feil i et bryllup ? En venninne av meg sier at det absolutt ikke går mens en annen sier at det går helt fint. Så da er jeg like langt. Må bare nevne at hun som skal gifte seg skal ikke ha hvit kjole, men der er jo noen regler, eller var iallefall. Vet ikke hvor viktige de er lengre jeg..

Dere som er gifte eller har vært i brylluper, kan dere hjelpe med med råd ?

Gammel 14-09-2008, 19:08   #2
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,240
MP Rating: 0% (0)
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjole i bryllup.. HJELP

Fargen og lengde er vel feil i forhold til reglene, og vet ikke om jeg ville hatt som et slep på når alt annet er feil å? :lurer:

Jeg var i et bryllup nå, og jeg syns det var veldig rart å se ei i en laang lys kjole. Det såg virkelig ut som en enkel brudekjole.
Gammel 14-09-2008, 19:12   #3
Seniormedlem

Blueberry sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,360
Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.Blueberry har en strålende fremtid.

Jeg hadde styrt unna en offwhite kjole. Det blir helt feil i et bryllup synes jeg iallefall...
Gammel 14-09-2008, 19:12   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 19
BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.BergensJente er et navn alle kjenner.

Jeg er nok litt "streng" på den "regelen" ang lys kjole i ett bryllup..
Er kjolen i "hvit-toner" (offwhite, ivory, eggehvit etc) så synes jeg ikke det er en kjole en skal bruke i ett bryllup, om den er kort eller lang, så spiller ikke det noe rolle for min del.
Jeg tenker litt sånn at jeg hadde ikke synes det hadde vært noe kjekt at en av gjestene i mitt bryllup hadde kommet med en kjole i lik farge som brudekjolen... Det finnes jo så voldsomt mange andre fine kjoler på markedet
Men, vet at mange er uenig med meg på det område..
BergensJente er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 19:22   #5
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,592
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde ikke villet brukt den fargen.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 19:43   #6
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,314
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, hadde ikke brukt en kjole i hvittoner nei

Når det gjelder lengden så kommer det noe an på hvordan bryllupet er lagt opp synes jeg; enkel vennefest eller staselig? Men jeg er ikke personen til å teste ut reglene i slike sammenhenger - jeg kler meg heller etter standard regler og om jeg er blant de som er mest pyntet så foretrekker jeg mye heller det enn den som kommer i kort sommerkjole (uten sammenlikning forøvrig altså)

Jeg vil legge til at jeg ikke fulgte nøye med i mitt bryllup på skjørte lengden altså, og om noen kom/hadde kommet med kort kjole så hadde jeg på ingen måte tatt meg nær av det. Men på en annen side så hadde jeg som sagt ikke brutt reglene som gjest selv

Så, nei, jeg hadde ikke valgt den kjolen

Sist endret av Suzie Q; 14-09-2008 kl 19:45.
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 20:02   #7
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,644
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det ikke "lov" for gjestene å komme med korte kjoler?? Og hva er en kort kjole i denne sammenhengen, over knærne?
Gammel 14-09-2008, 20:12   #8
Seniormedlem

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Gode gamle Moss
Meldinger: 1,679
Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.Trolljenta25 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er ganske liberal ndg slike ting, men off-white og hvitt hører ikke hjemme i bryllup, i mine øyne. Det er forbeholdt bruden.

Mamma til to flotte jenter, juni-98 og juli-05
Trolljenta25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 20:38   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,078
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville overhodet ikke stilt i en offwhite kjole i et bryllup om bruden skal ha hvit kjole.

Det finnes regler for rødt, svart og hvitt, men hvitt og offwhite er vel det jeg tviholder på at ikke er greit.
Gammel 14-09-2008, 21:16   #10
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,050
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde driti i det. Men jeg gifta med ikkei hvitt selv, og er ikke nøye på slike regler.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:05.