Vi har hatt en VW Sharan nå i 4 år. (06 modell) Den har vært super til vårt bruk.
God plass til bakovervendte seter, bagasje, bikkja, vogn++
Men, nå har den gått langt, og det begynner å komme på en del reparasjoner på den. Vi fant ut at det var på tide med noe nytt.
Mitt krav var at den skulle ha gått lite, og ha 3-punkt seler på alle plasser.
Så nå i helga var vi på en skikkelig bil-runde for å se hva vi fant.
Opel Zafira: ikke så kjempestor, og de er penest fra 06 modellen synes vi. Det virker som om bilen synker raskt i pris. Ellers var det en høyaktuell kandidat hos oss.
Ford: Både x-max og galaxy koster mer en vi kan drø
mme om, og det er ikke så mange brukte på markedet. Galaxy fikk forresten best omdø
mme i motors 7-seters-test i nest siste nr. Størst plass i den sa de.
Mazda 5: kjempetøff bil, skyvedører.. midtsetet i midtre rekke er utrolig smalt, garantert ikke plass til bilsete/pute der. Og dyr, og få brukte.
Peugeot 807, min favoritt, men dyyyr.
Til slutt endte vi faktisk på den minste 7-seteren. Får håpe vi ikke angrer.
Toyota Corolla verso. Vi fant en 05 modell til en grei pris, hos en forhandler som kunne gi oss den beste prisen for vår gamle bil.
Gubben jobber mye borte, så til daglig er det stort sett bare jeg og ungene. Bakerste to setene er små og nok litt trange, voksne sitter neppe behagelig på langtur der, men vi kan jo ha de to minste ungene der.
Eller en unge bak, tre i midten og vi voksne foran.
Bagasjeromsplassen med alle seter i bruk er ikke stor, så skal vi en dag på lantur er skiboks nødvendig.
Toyota skal jo være ekstremt driftssikker og god, så vi regner med at vi vil bli fornøyd.