Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Februar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2008, 23:14   #21
Supermedlem

pepsi max sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 501
MP Rating: 0% (0)
pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.
Sv: Vondt i mammahjerte

Sitat:
Opprinnelig postet av Mercedes Vis post
Vil bare håpe at alt går bedre etter en tid og at han tilvenner seg når han blir bedre kjent.

En stoor god klem til mamma'n!
Takk

..trallalla..
pepsi max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 23:33   #22
Supermedlem

pepsi max sin avatar

pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nete Vis post
Huff..stakkars liten venn. Men du, han har vel en primærkontakt som skal ta seg spesielt av ham de første ukene? Slik at han har en fast, trygg person til han blir husvarm?
De lar ham vel ikke sitte for seg selv og være trist?

Jeg tror jeg ville gitt ham korte dager resten av uka når pappaen er hjemme. Det er viktig å ha litt kontiunitet i dagene når han er helt ny, ellers blir det jo en ny tilvenning for ham på mandag..

Det går seg nok til skal du se
Han har ingen primærkontakt nei.. De har egentlig for lite folk og Turbo er en liten en som krever mye oppmerksomhet.
De tar han vel opp når de får annledning til det og så trøster han, men 2 personer på så mange barn som skal spise, skiftes på og legges ute i vogn, blir litt i minste laget synes jeg.
Til tider så er det jo bare 1 person inne sammen med resten av barna. det er vel omtrent 15 barn mellom 1-2 år (ikke alle er der på en gang da men)
Det er bestandig nye personer om morgenen som tar imot han og da vi var på tilvenning så merket jeg raskt at de skulle hatt en person til på jobb, de rakk ikke over alle barna og surret fælt. Barna kom til meg for å få oppmerksomhet og det er jo litt synd at det skal være slik.
Nå skal vi bare ha 60% barnehage så han skal være hos min mor å svigermor 2 dager i uken.
Tror nok jeg skal be sambo ta han med til barnehagen på fredag å være der litt sammen med han før han drar og så henter han igjen etter noen få timer.

Takk for mange gode svar og tips
Jeg er litt fersk på dette kjenner jeg..

..trallalla..
pepsi max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 23:35   #23
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,042
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.

2 voksne på 15 små unger er jo ikke lov?!?! Skal de ikke ha MAX 3 barn pr voksen på småbarn da???
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 07:18   #24
Supermedlem

pepsi max sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Reppis Vis post
2 voksne på 15 små unger er jo ikke lov?!?! Skal de ikke ha MAX 3 barn pr voksen på småbarn da???
Det er 15 barn der tilsammen.. altså alle er ikke der på samme dag..
Men det er en del der alikevel.. sikkert rundt 9 stykker tenker jeg.
Vet ikke så mye om hvor mange de kan ha pr. voksen jeg, men jeg merket helt klart at de var stresset og hadde hendene fulle til hver tid.

..trallalla..
Gammel 22-05-2008, 18:28   #25
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Men uansett om de er få ansatte så er det vel noen faste der?? Noen som kunne hatt ansvaret for at han følte seg trygg der? Syns dette høres merkelig ut. Er det komunal bhg eller privat?
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 18:32   #26
Seniormedlem

bille sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,724
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Men uansett om de er få ansatte så er det vel noen faste der?? Noen som kunne hatt ansvaret for at han følte seg trygg der? Syns dette høres merkelig ut. Er det komunal bhg eller privat?
Enig med Nete. Synes dette høres ut som en merkelig praksis. Noen må jo gjøre noe ekstra for at han skal føle seg trygg vel?? Har så vondt av dere, Pepsi, stakkar lille gutten din.

"This too shall pass"

bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 19:58   #27
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Jo mer jeg leser om hvor kaotisk det høres ut, jo mer får jeg lyst til å be deg om å ta kontakt med barnehageansvarlig i kommunen om dette ikke bedrer seg. Om bhg har for lite ansatte pga. sykdom ol. så MÅ de jo ha vikarer?! Det er jo barna våre det er snakk om, det kjæreste vi har. Jeg hadde ikke levert ungen min der før jeg fikk en bekreftelse på at ting var under utbedring as soon as possible..

Beklager, jeg gjør deg vel bare mer usikker nå. Men det er viktig å si fra til de rette instanser når man oppdager en bhg der ting er på halv åtte. Man betaler jo for en tjeneste man ikke er fornøyd med..
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 20:43   #28
Medlem

vicky sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 148
vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av pepsi max Vis post
Det er 15 barn der tilsammen.. altså alle er ikke der på samme dag..
Men det er en del der alikevel.. sikkert rundt 9 stykker tenker jeg.
Vet ikke så mye om hvor mange de kan ha pr. voksen jeg, men jeg merket helt klart at de var stresset og hadde hendene fulle til hver tid.
1 voksen har lov til å ha 3 barn under 3 år og 6 barn over 3 år! Så hvis det er 9 barn under 3 år på 2 voksne er det ikke forsvarlig/ lovlig!!

Sender en stor klem til deg for jeg vet at det ikke er noen god følelse og forlate ungen når man vet at dem ikke fortrolig med å være alene i barnehagen!
Gammel 22-05-2008, 22:49   #29
Supermedlem

pepsi max sin avatar

Sitat:
Tror det er en fast og en vikar og om de trenger hjelp så spør de noen på de andre avdelingene om de kan hjelpe å gi mat mens en annen kler på og legger barna i vognen.
Da jeg var der så virket det som de regnet med at jeg skulle hjelpe de med ungene og jeg så egentlig lite av Turbosjefen. Han gikk til og med og utforsket andre avdelinger
Dette er en kommunal barnehage.

Sitat:
Opprinnelig postet av bille Vis post
Enig med Nete. Synes dette høres ut som en merkelig praksis. Noen må jo gjøre noe ekstra for at han skal føle seg trygg vel?? Har så vondt av dere, Pepsi, stakkar lille gutten din.
Synes de gjorde lite for å prøve å bli kjent med han og det var jo egentlig ikke så rart ettersom de hadde handene fulle allerede.

Sitat:
Jo mer jeg leser om hvor kaotisk det høres ut, jo mer får jeg lyst til å be deg om å ta kontakt med barnehageansvarlig i kommunen om dette ikke bedrer seg. Om bhg har for lite ansatte pga. sykdom ol. så MÅ de jo ha vikarer?! Det er jo barna våre det er snakk om, det kjæreste vi har. Jeg hadde ikke levert ungen min der før jeg fikk en bekreftelse på at ting var under utbedring as soon as possible..

Beklager, jeg gjør deg vel bare mer usikker nå. Men det er viktig å si fra til de rette instanser når man oppdager en bhg der ting er på halv åtte. Man betaler jo for en tjeneste man ikke er fornøyd med..
Nå er jeg faktisk så heldig at jeg har "vår" kontaktperson på MSN lista så jeg prøvde å få kontakt med henne i går men fikk ikke tak i henne, Så jeg prøvde igjen i dag og endelig kom jeg i kontakt med henne.
Jeg fortalte at jeg var litt fortvilet over beskjeden jeg fikk da jeg hentet han siste gangen og at jeg håpet at de ikke lot han sitte veldig mye alene fordi at når han er usikker/redd og lei seg (og ingen han kjenner er i nærheten) så trekker han seg tilbake/gjemmer seg og begynner å gråte.
Spurte også om de var flinke til å gi han litt oppmerksomhet i ny og ne, slik at han ikke følte seg alene og me prøvde og inkludere han når han har sittet lenge for seg selv (han leker vanligvis sjelden alene når han er hjemme eller sammen med mine venners barn).
Og så sa jeg at jeg håpet at det ikke går utover Turbosjefen(s oppstart) at de er få personer på jobb.

Hun mener at det er en normal reaksjon og at det hadde vært rart om han ikke hadde reagert
Og hun mente at de passet godt på han.

Synes det var dårlige svar jeg fikk når jeg er bekymret. Deres jobb er vel også og svare godt på spørsmålene vi har og overbevise oss om at barnet har det kjempebra i barnehagen og at de passer godt på han?
Vurderer faktisk å bytte barnehage om det ska fortsette slik. Mulig jeg tar meg en skikkelig prat me de som er på jobb på mandagen sånn at jeg slipper å gå og bekymre meg og se på klokken hver dag på jobb.

Sitat:
Opprinnelig postet av vicky Vis post
1 voksen har lov til å ha 3 barn under 3 år og 6 barn over 3 år! Så hvis det er 9 barn under 3 år på 2 voksne er det ikke forsvarlig/ lovlig!!

Sender en stor klem til deg for jeg vet at det ikke er noen god følelse og forlate ungen når man vet at dem ikke fortrolig med å være alene i barnehagen!
Jeg reagerte veldig da jeg så hvor stresset de var og hvor mange barn de har på så få personer. De fortalte at det var vanligvis ikke slik og at de var egentlig 3 personer, men den siste var syk og de hadde ingen til å steppe inn.

Godt at det ikke er jeg som reagerer på dette for dette er jo min første, så jeg vet ikke helt hvordan ting skal være i en barnehage.

..trallalla..
Gammel 22-05-2008, 23:09   #30
Medlem

vicky sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 148
vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.

Jeg syns det høres lurt ut å ta en prat med de i barnehagen. Fortell dem hvordan du og gutten din har opplevd de første dagene i barnehagen! Jeg syns ikke det skal gå utover nye barn at det er for lite folk på jobb. Da blir det dårlig start og da tar gjerne tilvenningen enda lengre tid!!
De fleste barna reagerer med å gråte den første tiden i barnehagen. Spesielt ved avleveringen, men det bruker ikke å vare lenge. Foreldrene er som regel ikke kommen seg til bil`n før dem slutter å gråte! Men jeg syns det er virket kaotisk og stressende tilvenning, siden dem er underbemannet!

Jeg har også reagert hvis snuppa hadde fått en slik start!

Jeg håper det ordner seg, og at gutten din blir å like seg i barnehagen etterhvert

Sist endret av vicky; 22-05-2008 kl 23:15.
vicky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:14.