Sitat:
Opprinnelig postet av Nete
Men uansett om de er få ansatte så er det vel noen faste der?? Noen som kunne hatt ansvaret for at han følte seg trygg der? Syns dette høres merkelig ut. Er det komunal bhg eller privat?
|
Tror det er en fast og en vikar og om de trenger hjelp så spør de noen på de andre avdelingene om de kan hjelpe å gi mat mens en annen kler på og legger barna i vognen.
Da jeg var der så virket det som de regnet med at jeg skulle hjelpe de med ungene og jeg så egentlig lite av Turbosjefen. Han gikk til og med og utforsket andre avdelinger
Dette er en kommunal barnehage.
Sitat:
Opprinnelig postet av bille
Enig med Nete. Synes dette høres ut som en merkelig praksis. Noen må jo gjøre noe ekstra for at han skal føle seg trygg vel?? Har så vondt av dere, Pepsi, stakkar lille gutten din .
|
Synes de gjorde lite for å prøve å bli kjent med han og det var jo egentlig ikke så rart ettersom de hadde handene fulle allerede.
Sitat:
Opprinnelig postet av Nete
Jo mer jeg leser om hvor kaotisk det høres ut, jo mer får jeg lyst til å be deg om å ta kontakt med barnehageansvarlig i kommunen om dette ikke bedrer seg. Om bhg har for lite ansatte pga. sykdom ol. så MÅ de jo ha vikarer?! Det er jo barna våre det er snakk om, det kjæreste vi har. Jeg hadde ikke levert ungen min der før jeg fikk en bekreftelse på at ting var under utbedring as soon as possible..
Beklager, jeg gjør deg vel bare mer usikker nå. Men det er viktig å si fra til de rette instanser når man oppdager en bhg der ting er på halv åtte. Man betaler jo for en tjeneste man ikke er fornøyd med..
|
Nå er jeg faktisk så heldig at jeg har "vår" kontaktperson på MSN lista så jeg prøvde å få kontakt med henne i går men fikk ikke tak i henne, Så jeg prøvde igjen i dag og endelig kom jeg i kontakt med henne.
Jeg fortalte at jeg var litt fortvilet over beskjeden jeg fikk da jeg hentet han siste gangen og at jeg håpet at de ikke lot han sitte veldig mye alene fordi at når han er usikker/redd og lei seg (og ingen han kjenner er i nærheten) så trekker han seg tilbake/gjemmer seg og begynner å gråte.
Spurte også om de var flinke til å gi han litt oppmerksomhet i ny og ne, slik at han ikke følte seg alene og me prøvde og inkludere han når han har sittet lenge for seg selv (han leker vanligvis sjelden alene når han er hjemme eller sammen med mine venners barn).
Og så sa jeg at jeg håpet at det ikke går utover Turbosjefen(s oppstart) at de er få personer på jobb.
Hun mener at det er en normal reaksjon og at det hadde vært rart om han ikke hadde reagert
Og hun mente at de passet godt på han.
Synes det var dårlige svar jeg fikk når jeg er bekymret. Deres jobb er vel også og svare godt på spørsmålene vi har og overbevise oss om at barnet har det kjempebra i barnehagen og at de passer godt på han?
Vurderer faktisk å bytte barnehage om det ska fortsette slik. Mulig jeg tar meg en skikkelig prat me de som er på jobb på mandagen sånn at jeg slipper å gå og bekymre meg og se på klokken hver dag på jobb.
Sitat:
Opprinnelig postet av vicky
1 voksen har lov til å ha 3 barn under 3 år og 6 barn over 3 år! Så hvis det er 9 barn under 3 år på 2 voksne er det ikke forsvarlig/ lovlig!!
Sender en stor klem til deg for jeg vet at det ikke er noen god følelse og forlate ungen når man vet at dem ikke fortrolig med å være alene i barnehagen!
|
Jeg reagerte veldig da jeg så hvor stresset de var og hvor mange barn de har på så få personer. De fortalte at det var vanligvis ikke slik og at de var egentlig 3 personer, men den siste var syk og de hadde ingen til å steppe inn.
Godt at det ikke er jeg som reagerer på dette for dette er jo min første, så jeg vet ikke helt hvordan ting skal være i en barnehage.