Vi hadde en i bhg som gråt omtrent fra mora gikk til mora hentet hele den første måneden. Vi fulgte han godt opp, og tok han på fanget når han var lei seg. Selvfølgelig skjedde det at han trakk seg bort og satt der å gråt slik at vi ikke oppdaget det med en gang. Men så fort vi oppdaget det tok vi jo å trøstet han.
Men når han var blitt husvarm, så var han en av de som trivdes best i barnehagen, da var det aldri nor mer gråt etter mamma eller pappa. Så noen barn trenger tid for å venne seg til bhg livet. Han er også en av de som har brukt lengst tid av alle de jeg har vært med på tilvenning til.
Skjønner det er vondt for mammahjerte å levere de når man vet de gråter masse i løpet av dagen.
Så håper det bedrer seg fort.
Pappaen kan ikke være noen timer i bhg med han når han har fri da? Slik at dere ikke må begynne helt på " nytt" på mandag. Og da kanskje la han bare være alene der en time eller to? Jeg skjønner at du synes det er best at han bare er hjemme når han har fri, men for tilvenningen sin skyld, så vil ikke jeg anbefale det.
Men to voksne på så mange små, det er uhørt. Jeg ville snakket med kommunene eller noen andre som har med det å gjøre.
Du kan vel bare sette igjen bilstolen i bhg når du leverer han, så kan din mor låne ditt sete når hun henter han. Hvis hun gjerne vil hjelpe med tilvenningen. Da kan han jo ha noen korte dager i ei uke eller noe sånn? Vi opplevde ofte at foreldre satt igjen stol eller vogn fordi andre skulle hente.