Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Februar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-05-2008, 09:23   #31
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,027
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vondt i mammahjerte

Det går seg til etterhvert. Husk, det er en stor forandring i de smås liv. De har vært vant til å være hjemme sammen med mamma hele dagen, også skal de plutselig være sammen med fremmede. Bare vent, det går nok ikke lang tid før han forsvinner inn i barnehagen med en gang dere kommer.

Snuppa var skeptisk da hun begynte i barnehagen, og det gikk laaaang tid før hun sluttet å gråte da vi gikk. Heldigvis har det ikke vært sånn med lillemann. Han hadde tilvenning på en time han.
Gammel 04-06-2008, 22:36   #32
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,742
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde en i bhg som gråt omtrent fra mora gikk til mora hentet hele den første måneden. Vi fulgte han godt opp, og tok han på fanget når han var lei seg. Selvfølgelig skjedde det at han trakk seg bort og satt der å gråt slik at vi ikke oppdaget det med en gang. Men så fort vi oppdaget det tok vi jo å trøstet han.
Men når han var blitt husvarm, så var han en av de som trivdes best i barnehagen, da var det aldri nor mer gråt etter mamma eller pappa. Så noen barn trenger tid for å venne seg til bhg livet. Han er også en av de som har brukt lengst tid av alle de jeg har vært med på tilvenning til.

Skjønner det er vondt for mammahjerte å levere de når man vet de gråter masse i løpet av dagen. Så håper det bedrer seg fort.
Pappaen kan ikke være noen timer i bhg med han når han har fri da? Slik at dere ikke må begynne helt på " nytt" på mandag. Og da kanskje la han bare være alene der en time eller to? Jeg skjønner at du synes det er best at han bare er hjemme når han har fri, men for tilvenningen sin skyld, så vil ikke jeg anbefale det.

Men to voksne på så mange små, det er uhørt. Jeg ville snakket med kommunene eller noen andre som har med det å gjøre.

Du kan vel bare sette igjen bilstolen i bhg når du leverer han, så kan din mor låne ditt sete når hun henter han. Hvis hun gjerne vil hjelpe med tilvenningen. Da kan han jo ha noen korte dager i ei uke eller noe sånn? Vi opplevde ofte at foreldre satt igjen stol eller vogn fordi andre skulle hente.

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-06-2008, 20:22   #33
Supermedlem

pepsi max sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 501
MP Rating: 0% (0)
pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lijander Vis post
Vi hadde en i bhg som gråt omtrent fra mora gikk til mora hentet hele den første måneden. Vi fulgte han godt opp, og tok han på fanget når han var lei seg. Selvfølgelig skjedde det at han trakk seg bort og satt der å gråt slik at vi ikke oppdaget det med en gang. Men så fort vi oppdaget det tok vi jo å trøstet han.
Men når han var blitt husvarm, så var han en av de som trivdes best i barnehagen, da var det aldri nor mer gråt etter mamma eller pappa. Så noen barn trenger tid for å venne seg til bhg livet. Han er også en av de som har brukt lengst tid av alle de jeg har vært med på tilvenning til.

Skjønner det er vondt for mammahjerte å levere de når man vet de gråter masse i løpet av dagen. Så håper det bedrer seg fort.
Pappaen kan ikke være noen timer i bhg med han når han har fri da? Slik at dere ikke må begynne helt på " nytt" på mandag. Og da kanskje la han bare være alene der en time eller to? Jeg skjønner at du synes det er best at han bare er hjemme når han har fri, men for tilvenningen sin skyld, så vil ikke jeg anbefale det.

Men to voksne på så mange små, det er uhørt. Jeg ville snakket med kommunene eller noen andre som har med det å gjøre.

Du kan vel bare sette igjen bilstolen i bhg når du leverer han, så kan din mor låne ditt sete når hun henter han. Hvis hun gjerne vil hjelpe med tilvenningen. Da kan han jo ha noen korte dager i ei uke eller noe sånn? Vi opplevde ofte at foreldre satt igjen stol eller vogn fordi andre skulle hente.
Er nå tre uker siden han hadde tilvenning og han begynner å takle barnehagelivet greit. Men det er litt opp og ned hver dag, noen ganger så står han og venter ved døra for å komme seg til barnehagen men når han kommer dit så vil han ikke slippe meg. Det er slik når han er til mamman min eller svigermor også.
Han roer seg etterhvert men når jeg kommer for å hente han etter jobb så er han ikke vanskelig å be, stor tuter om det ikke går fort nok.

Tørr nokk ikke sette igjen det barnesetet vi har for mamma er ikke akkurat den som har tålmodighet eller tid (stresser forferdelig), og kan ikke si at det er et lettmontert sete for nybegynnere.
Har gått til innkjøp av ny bilstol, men har ikke fått den enda

Heldigvis så går det fint når jeg ikke er der Han har begynt å spise brød (noe han har nektet før) og sover 2 dupper på til sammen 3 timer.
Virker som om at det har kommet flere på jobb de siste ukene og det er jeg jammen glad for.

..trallalla..
pepsi max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:41.