Jeg og vi er ennå litt usikre,vi har et jevnt over godt immunforsvar hele familien og tilhører ikke noen av risikogruppene.
Når det er sagt,så heller jeg faktisk litt mer over på ta vaskinen for å beskytte de som tilhører risikogrupper og fordi vi har små barn i familien.
Anna er jo under 3 år og de anbefaler ikke vaskinen til barn under 3 år,så hvis jeg tar vaskinen beskytter jeg henne via ammingen min.
Sitat:
Opprinnelig postet av Pandemi.no
Hvis du ammer barnet ditt er det fint at du fortsetter med det selv om du blir syk. Morsmelk er generelt bra for barns evne til å bekjempe infeksjoner. Mor bør være ekstra påpasselig med håndhygiene og hostehygiene for å unngå å smitte barnet. Vær oppmerksom på feber og andre symptomer hos barnet.
|
Det er faktisk slik at dette er en lunefull influensa,for noen forløper den helt som en vanlig influensa med milde symptomer,men for andre til tross for at de er normalt friske med et godt immunforsvar så kan den være veldig helsefarlig og til og med dødelig.
Og når det gjelder dette med at vaskinen bare er hurtigtestet og muligens inneholder spor kvikksølv,så kunne faktisk Folkehelsa informere om at man får i seg mer kvikksølv gjennom en normal dags kost enn hva denne vaksinen inneholder.
Vi skal nok tenke litt mer over dette og forhøre oss med legen vår hva han anbefaler,og hva Folkehelseinstituttet anbefaler også.
En ting er sikkert jeg er veldig glad for at jeg ikke er gravid,for da hadde jeg vært enda mer bekymret enn jeg er nå.
Nå er jeg ikke så bekymret,mer forvirret av alle artiklene og meningene rundt dette,man får liksom aldri et helt klart svar fra diverse instanser.
Det skal være sagt at hvis Folkehelsa går ut å sier at alle skal ta vaksinen så kommer jeg til å følge deres råd.
Da regner jeg med at de har et faktisk har et godt grunnlag for å anbefale den til alle og mener at vaksineringen er undersøkt nok til å kunne gi den til alle.
Det er jo faktisk slik at man kan få bivirkninger av alle typer vaksiner,men jeg skulle ønske at det ble informert om akkurat hva denne vaksinen inneholder og hvilke bivirkninger som det har blitt rapportert om.
Sitat:
Opprinnelig postet av Pandemi.no
Det er en langt større risiko for alvorlig sykdom og død ved influensa enn for mulige skadevirkninger av vaksinen. Fordelene ved vaksinering overstiger langt ulempene. Dette er bakgrunnen for at norske helsemyndigheter anbefaler vaksinasjon, spesielt hos utsatte grupper.
|