Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-10-2004, 21:47   #1
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,652
MP Rating: 0% (0)
Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.Elsie har et ubeskrivelig bra rykte.
:( Fikk ikke MMR

Så var dagen kommet for MMR vaksinen til gutten min.
Troppet opp, sånn passe smånervøs og veldig godt forberedt på det hele.
Helsesøster spurte om vi nå var enige i å gi vaksinen nå og vi svarte:"Tjaaa, joooo, egentlig, men.... Vi tror gutten kan ha eggeallergi fordi han har vist rekasjon på kontakt med eggeprodukter. Han fikk rødflammet utslett etter slik kontakt". Hvorpå HS umiddelbart rådspurte en kollega som nettopp hadde hatt et barn med eggeallergi som skulle vaksineres. Beskjeden denne hadde fått når hun hadde undersøkt saken var at det for det meste er greit å vaksinere, men barn som får anafylaktisk sjokk eller elveblest når de får i seg egg skal vaksineres på sykehus eller i det minste med lege til stede. Så da nektet HS rett og slett å sette vaksinen på poden min frem til han er skikkelig utredet med tanke på allergiene sine. Hudreaksjonene han hadde hatt i kontakt med eggeprodukter var såpass markante at hun ikke tok noen sjanser med vaksinen.
Litt leit å utsette vaksinen sånn, men vi har avtale om at dersom det begynner å gå meslinger, så skal det ordnes med trygg vaksinering umiddelbart. Skjer ikke noe sånt, så får vi avvente testene han skal ta i begynnelsen av desember. En ting er i alle fall sikkert: Ikke alle helsesøstre vaksinerer for enhver pris! Også de bruker hodet og fraråder i noen tilfeller vaksinering på medisinsk grunnlag, til tross for at de oppmuntrer til best mulig vaksinedekning.
Huff, syntes det er skummelt at han blir gående uvaksinert en stund fremover nå.

Slik så gutten min ut etter kontakt med eggeprodukter:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Elsie



Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2004, 21:58   #2
Supermedlem
 
July sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 1,293
MP Rating: 0% (0)
July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.July er fantastisk mot andre.
Sv: Fikk ikke MMR

Jeg ville ikke bekymret for at MMR`en blir utsatt litt. Vi utsatt den pga en liten forkjølelse...kunne ta den, men helsesøster sa også at vi gjerne kunne utsette den. Kroppen hadde nok å styre med.

I deres tilfelle så var det absolutt rett og ikke ta den synes jeg.

Skjønn gutt du har!!
__________________

July og trekløveret
July er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2004, 18:12   #3
Seniormedlem
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 2,590
MP Rating: 0% (0)
Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.
Sv: Fikk ikke MMR

Selvsagt litt dumt at vaksinen ble satt når du hadde forberedt deg så godt til den. Men helsesøster gjorde det absolutt riktige. Meslingebiten av vaksinen er dyrket frem på kyllingembrioer og kan føre til allergiske reaksjoner hos barn som har eggeallergi. Poden har reagert på egg og vi ble derfor henvist til allergisenter for utredning. Nå viste det seg at han ikke er så veldig allergisk (bare en ørliten reaksjon) så vi tar MMR vaksinen som normalt. Hadde han derimot reagert kraftigere ville vi måtte ta vaksinen der hvor de har ekspertisen til å behandle det om en reaksjon skulle komme.

Jeg var også allergisk mot egg da jeg var liten og reagerte voldsomt på meslingevaksinen. Mamma har senere sagt at hun skulle ønske jeg heller hadde fått meslinger så dårlig var jeg. Derfor er min holdning at det er bedre å være føre var enn etter snar.
__________________
Adrienne, guttepjokken (aug 03) og lille trille (jan 06)
Adrienne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2004, 15:17   #4
VIP-Medlem
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,160
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fikk ikke MMR

Vi har valgt å ikke ta den, vi får se senere.

Måtte bare si et sønnen din var kjempesøt!!
__________________
Tre gutter og en liten jente.




Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com