Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-01-2005, 20:54   #1
Veteranmedlem
 
Nicy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,103
MP Rating: 0% (0)
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Er dette noe som er vanlig? Eller mulig?
Jeg må ærlig innrømme at jeg er kjemperedd for vaksinen Plutten skal ha imorgen. Jeg skjelver bare ved tanken...

Så leste jeg noe fra 2001 og 2002 der flere foreldre krevde å få de tre vaksinene hver for seg, for da blandes ikke alt i ett, og det virker tryggere..

Noen som har gjort dette? Kan jeg spørre HS om det?
__________________
"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet"

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 21:31   #2
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,575
MP Rating: 0% (0)
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Du kan spørre om å dele vaksinen, men tror ikke du får det. Her får ingen
dele vaksinen. Vi valgte å vente med vaksinen. Han har fått alle andre,
bortsett fra MMR. Stoler ikke på den, og dessuten har han eggallergi så
dette kunne blitt verre om han fikk MMR. Stol på deg selv, og er du
usikker så ville jeg ha utsatt den litt
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 21:37   #3
Seniormedlem
 
Shannon sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 2,762
MP Rating: 0% (0)
Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å utsette denne vaksinen såfremt det ikke ligger svært gode medisinske grunner bak.
__________________
Gutten 2003
Jenta 2004
Shannon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 21:42   #4
Seniormedlem
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,810
MP Rating: 0% (0)
Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Problemet er (i hvertfall sist jeg sjekket) at det ikke produseres ren meslingvaksine i det hele tatt lenger. Kjempeteit.
__________________
Bequita og Tullegullet aug 2003
Bequita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 21:51   #5
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Sitat:
Opprinnelig postet av Shannon
Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å utsette denne vaksinen såfremt det ikke ligger svært gode medisinske grunner bak.
enig..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 21:59   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,316
MP Rating: 0% (0)
Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Etter hva jeg fikk opplyst er det ikke mulig å få de oppdelt nå.

Vi utsatte vaksinen noen uker pga mistanke om eggeallergi etter HS råd. Da vi hadde fått prøvd oss frem og så at egg gikk bra for poden, så var vi kjappe med å vaksinere. Helt ærlig, så var jeg nervøs for å ha et uvaksinert barn. Sykdommene er tross alt mye verre enn vaksinen. Var selvsagt dritnervøs for evt bivirkninger/reaksjoner og følte meg litt dum når poden overhode ikke reagerte. Var mye bekymring for ingenting for meg. Men, skjønner godt at du er redd. Problemet, slik jeg opplever det, er at man har blitt skremt av mye hyling om skader (selvsagt kan det skje, men ikke så ofte at som man kan få inntrykk av) at man egentlig bekymrer og gruer seg helt unødig.
__________________
Elsie



Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 22:01   #7
Seniormedlem
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,385
MP Rating: 0% (0)
Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.Mor til 4 har en strålende fremtid.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Jeg synes det hadde vært mere skummelt å ikke ta den vaksinen jeg.
Et søskenbarn av meg fikk meslinger og som ettersykdon fikk hun hjernebetennelse, lå lenge på sykehus og holdt på å dø,
Alle mine 4 har fått mmr, og ingen har reagert på den.
Synes at alle som har ikke har en grunn til å la vær å ta vaksinen bør ta den, Med tanke på de som er syke eller av en eller annen grunn ikke kan ta vaksinen. så er det best at de fleste rundt dem tar dem.

ang de som har eggallergi sa helsesøster at de anbefalte likevel å vaksinere, men at dette da ble gjort på sykehuset i tilfelle reaksjon. men forstår jo at noen er usikkre da.
__________________
Mor til 4
Jente 90 - gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist endret av Mor til 4; 12-01-2005 kl 23:55. Begrunnelse: skrivefeil.
Mor til 4 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 22:05   #8
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
MP Rating: 0% (0)
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Even har ganske kraftig eggallergi, men barnelegen som han går hos sa at det var ingen fare med å ta denne vaksinen likevel. Vi kunne ta den på helsestasjonen som vanlig. Det kan kanskje være annerledes for de ytterst få som er så allergiske at de får skikkelig allergisk sjokk av egg. Så vidt jeg har forstått inneholder vaksinen helt mikroskopiske mengder eggehvitestoffer.
__________________

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 22:22   #9
Supermedlem
 
LisaB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 718
MP Rating: 0% (0)
LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.LisaB har mye å være stolt av.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Desverre kan du ikke få MMR vaksinen oppdelt lenger i Norge. Men i utlandet er det mulig men det koster en liten forume, husker ikke eksakt men sist jeg var i London forhørte jeg meg ved en privat klinikk om mesling vaksinen og den kunne man få for £ 750 eller noe slikt.
__________________
Lisa og Lillemor (juli 03)
LisaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 23:49   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,316
MP Rating: 0% (0)
Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.Elsie har en strålende fremtid.
Sv: Hva med å be om å få MMR-vaksinen delt i tre?

Sitat:
Opprinnelig postet av Maximillia
Even har ganske kraftig eggallergi, men barnelegen som han går hos sa at det var ingen fare med å ta denne vaksinen likevel. Vi kunne ta den på helsestasjonen som vanlig. Det kan kanskje være annerledes for de ytterst få som er så allergiske at de får skikkelig allergisk sjokk av egg. Så vidt jeg har forstått inneholder vaksinen helt mikroskopiske mengder eggehvitestoffer.
På min helsestasjon ville de ikke vaksinere dersom barnet er så allergisk at det kan gå i sjokk eller det får elveblest av egg. De mistenkte nettopp elveblest på poden min da han fikk et stygt utslett etter å ha vært i kontakt med eggeprodukt. (majones) På grunnlag av det ville de ikke vaksinere før en evt allergi var utredet mer.
__________________
Elsie



Elsie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com