Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-12-2004, 14:18   #1
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Inkonsekvens?

Det er en ting jeg har stusset litt over, og det er at i forbindelse med at den lista kom ut om "skadelige" produkter til baby hvor blant annet Natusan stod oppført med flere produkter var det mange her inne som sporenstreks sluttet å bruke disse produktene, og det er nå en ting, men det som forundrer meg er at når vi får undersøkelser som viser at det er en påviselig sammenheng mellom klorvann og astma og andre luftveisplager hos barn så blir det bare føyset bort med at man kan da ikke være hysterisk heller?
Litt får da ungene tåle, liksom.. Klart babyene skal på babysvømming!

Skjønner ikke logikken her jeg da?


Noen dråper med badeolje fra Natusan i badevannet eller en våtserviett i ny og ne er jo ingenting sammenlignet med å bade ungen i klorvann?


Noen som føler seg kallet til å forklare?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2004, 17:11   #2
Seniormedlem
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,605
MP Rating: 0% (0)
Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Inkonsekvens?

Helt enig med deg.
__________________
Olympia & OL gull Juli 03 & Champion August 06
Smaken er som baken. It stinks.
Olympia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 14:23   #3
Supermedlem
 
Carnita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
MP Rating: 0% (0)
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.
Sv: Inkonsekvens?

Jeg er helt enig med deg!! "Alt med måte" er mitt motto på sånt
__________________
Magnus født des.03 og Ruth født aug.06
Carnita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 14:28   #4
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Inkonsekvens?

Æsj, så kjedelige dere er da.. hadde nesten regnet med å få røde prikker og allting jeg..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 14:32   #5
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,082
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Inkonsekvens?

Det kan jo ha noe med at Natusan finnes det utmerkede alternativer til, det er ingen spesiell fordel knyttet til å bruke Natusan-produktene som man ikke like godt kan få fra et annet, mindre skadelig produkt. Mens svømming har mange gode ting ved seg - det er morsomt og sunt og nyttig og utviklende, og man får ikke svømt (i alle fall ikke i oppvarmet vann) uten å få klorvann på seg. Så da er det mye mer forståelig at folk velger å ta risikoen likevel - en "boikott" ville føre mange negative konsekvenser med seg også.

Det syns jeg jo er et av poengene med å minske alle de risikofaktorene som er enkle å gjøre noe med - da er det "mindre farlig" med de faktorene man velger å utsette seg for til tross for at man vet det kan være skadelig (og noen risikoer skal man jo ta også).

(For eksempel er det ganske enkelt og har ingen ulemper å unnlate å utsette Lillegutt for tobakksrøyk, mens det å flytte ut av byen er upraktisk og har mange ulemper - så da tar jeg hensyn til luftveiene hans i det ene tilfellet, men til andre hensyn i det andre tilfellet. Summen blir bedre enn om jeg ikke hadde tatt helsehensyn i noen av tilfellene.)
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 14:39   #6
VIP-Medlem
 
Mummitrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Mummidalen
Meldinger: 9,568
MP Rating: 0% (0)
Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mummitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Inkonsekvens?

Nå er det sånn ca like god forsking på begge områdene, men jeg er ihvertfall konsekvent: bruker natusan og skal definitivt på babysvømming..
Ang. babysvømming viser jeg til mitt tidligere innlegg: http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=221092
Mummitrollet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 14:47   #7
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Inkonsekvens?

Sitat:
Opprinnelig postet av skilpadda
Det kan jo ha noe med at Natusan finnes det utmerkede alternativer til, det er ingen spesiell fordel knyttet til å bruke Natusan-produktene som man ikke like godt kan få fra et annet, mindre skadelig produkt. Mens svømming har mange gode ting ved seg - det er morsomt og sunt og nyttig og utviklende, og man får ikke svømt (i alle fall ikke i oppvarmet vann) uten å få klorvann på seg. Så da er det mye mer forståelig at folk velger å ta risikoen likevel - en "boikott" ville føre mange negative konsekvenser med seg også.

Det syns jeg jo er et av poengene med å minske alle de risikofaktorene som er enkle å gjøre noe med - da er det "mindre farlig" med de faktorene man velger å utsette seg for til tross for at man vet det kan være skadelig (og noen risikoer skal man jo ta også).

(For eksempel er det ganske enkelt og har ingen ulemper å unnlate å utsette Lillegutt for tobakksrøyk, mens det å flytte ut av byen er upraktisk og har mange ulemper - så da tar jeg hensyn til luftveiene hans i det ene tilfellet, men til andre hensyn i det andre tilfellet. Summen blir bedre enn om jeg ikke hadde tatt helsehensyn i noen av tilfellene.)
Jeg skjønner logikken forsåvidt, men jeg synes allikevel det blir pussig jeg asså.
Er virkelig utbyttet av babysvømming så stort at det er verdt å risikere luftveisproblemer for?
Og er Natusan så skadelig at det er verdt å dra på apoteket og kjøpe produkter som koster det dobbelte?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 15:34   #8
VIP-Medlem
 
skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 7,082
MP Rating: 0% (0)
skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.skilpadda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Inkonsekvens?

Sitat:
Opprinnelig postet av Salamandra
Er virkelig utbyttet av babysvømming så stort at det er verdt å risikere luftveisproblemer for?
Og er Natusan så skadelig at det er verdt å dra på apoteket og kjøpe produkter som koster det dobbelte?
Man vurderer risikoen i de enkelte tilfellene, selvsagt, og det gjør jo alle for seg selv. Da ser man både på hvor stor risikoen er (altså hvor stor sannsynligheten er for skadevirkninger og hvor alvorlige skadevirkningene er), hvor alvorlige man syns disse virkningene er for en selv og dette spesielle barnet, og hvor upraktisk/vanskelig det er å komme med alternativer. Jeg syns det å velge babyprodukter som ikke er på listen over "farlige produkter" er en så enkel ting å gjøre at det slett ikke overrasker meg over at folk gjør det, selv om de kanskje ikke alltid velger de beste/sunneste alternativene i absolutt alle andre sammenhenger. (Det blir litt som at jeg lar være å gi poden brus til frokost - for det er veldig enkelt å la det være - men jeg er ikke nødvendigvis så flink til å unngå f.eks. ferdigmat med kunstige tilsetningsstoffer i absolutt alle andre sammenhenger.)

Jeg skal ikke uttale meg spesielt om hva som er "farligst" av babysvømming og Natusan-produkter, men jeg syns (generelt) at prisen på babyolje er et mye mindre relevant argument enn gleden og nytten av babysvømming. Olje i badevannet trenger man dessuten stort sett ikke i det hele tatt, så et annet alternativ enn å kjøpe dyrere produkter er jo rett og slett å kutte dem ut - vi har knapt brukt noen såkalte "stelleprodukter" i det hele tatt, rett og slett fordi vi ikke har sett behovet. (Unntaket er salver og oljer som hjelper mot eksem.)
__________________
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
skilpadda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2005, 15:43   #9
Medlem
 
Busann sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 77
MP Rating: 0% (0)
Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.Busann er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Inkonsekvens?

Sitat:
Opprinnelig postet av Carnita
Jeg er helt enig med deg!! "Alt med måte" er mitt motto på sånt
man kommer langt med litt sunn fornuft.....
__________________
Hilsen Busann

..
Busann er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2005, 09:09   #10
Supermedlem
 
Linnbee sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 540
MP Rating: 0% (0)
Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.Linnbee er et navn alle kjenner.
Sv: Inkonsekvens?

Enig med deg jeg Sala!


Kunne gjerne tenkt meg å dra på babysvømming med . En`ting er at hun er utsatt for å få luftveisproblemer (arv -desverre) og en annen ting er at vi bor utenfor byen. Egentlig et ikke vurdert tema! Når det gjelder Natusan kjøpte jeg en babyshampo da kom til. Da den var tom gikk jeg over til å bruke en annen type. Synes Natusan er så sterkt parfymert. Lillejenta har eksemhud, derfor bruker vi nå bare oljer. Storesøs derimot bada i Natusan sine produkter. Så ingen hindringer med det da.
Allikevell må jeg si at slik informasjon du sikter til får en til å kikke to ganger i butikkhylla etter noe annet
__________________
Jeg finnes ikke kreativ.
Linnbee er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:13.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com