Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-10-2007, 08:52   #1
Seniormedlem
 
LilleTrille sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,738
MP Rating: 100% (2)
LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.LilleTrille har et ubeskrivelig bra rykte.
Influvac

Jonas fikk influenasavaksine forrige fredag, og reagerte generelt lite på denne, bare slapphet og litt tempstigning.
Men, jeg lurer så på om de gav han riktig mengde jeg...
Jeg spurte sykepleieren om hvor mye han skulle ha, men det visste hun ikke. "Han skal vel ikke ha hele?" spurte jeg, og pekte på at hele dosen jo også skal kunne brukes på en 100 kg's mann. "Nei, han skal kanskje ikke det nei..." Etter å ha konferert med legen, ble det enighet om at Jonas skulle ha halve dosen forrige fredag, og siste halvdel om 4 uker.
Kan det stemme?
Hvordan ble det gjort hos dere?
Jonas er 16 mnd.

EDIT: Sjekka Felleskataloge nå, og så at det ble gjort riktig. Barn opp til 35 mnd. skal ha 0,25 ml + 0,25 ml. med minst 4 ukers intervall.
__________________

Sist endret av LilleTrille; 31-10-2007 kl 08:56.
LilleTrille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 21:12   #2
Juniormedlem
 
zmurfette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 25
MP Rating: 0% (0)
zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.zmurfette har mye å være stolt av.
Sv: Influvac

He,he, nå har du jo svar deg selv, da, men det stemmer at barn får halv dose av voksendosen ved influensavaksine, og at de skal ha to doser med ca 4 ukers mellomrom.
__________________
zmurfette hilser
født 21.10.2006

zmurfette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:51.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com