Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-01-2005, 18:19   #1
Medlem
 
Happycow sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 364
MP Rating: 0% (0)
Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.Happycow er fantastisk mot andre.
Vegg- til veggteppe

Hei,

Er det noen som har noen sterke synspunkter, eller generelle synspunkter på det å ha vegg-til-veggteppe på babyens soverom?

Sambo og jeg krangler litt om dette ettersom jeg ikke vil ha ungen liggende i rom med teppe, men han mener det er helt ok og at teppet binder støvet bedre. Dette strider mot alt hva jeg har hørt. Noen som kan utdype temaet litt? Takk
Happycow er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2005, 18:23   #2
Veteranmedlem
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,672
MP Rating: 0% (0)
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vegg- til veggteppe

Det kommer an på teppet.
Gamle tepper er vanligvis ikke bra, men det finnes mange bra nye typer som faktisk binder støvet og er lette å gjøre rene.
__________________
-Fluke (Gutt 2002)
Fluke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2005, 09:03   #3
Supermedlem
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,212
MP Rating: 0% (0)
annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.
Sv: Vegg- til veggteppe

også kommer detveldig an på om det er korte eller lange hår i teppet, etter det jeg har hørt er korte hår best. Noen hevder det er bedre enn gulvbelegg... Men jeg vet ikke.
annemede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2005, 09:04   #4
Supermedlem
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,212
MP Rating: 0% (0)
annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.
Sv: Vegg- til veggteppe

også kommer detveldig an på om det er korte eller lange hår i teppet, etter det jeg har hørt er korte hår best. Noen hevder det er bedre enn gulvbelegg... Men jeg vet ikke.
annemede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2005, 13:37   #5
Medlem
 
Mata Hari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Innendørs
Meldinger: 443
MP Rating: 0% (0)
Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.Mata Hari er fantastisk mot andre.
Sv: Vegg- til veggteppe

Det sies at nye tepper er bedre, og det er de også sikkert. Men tepper som binder støvet, ja, de binder jo støvet. Ergo blir det ikke borte, og hvor mye støv kan et støvbindende teppe binde ?
Renhold av gulv er enklere enn renhold av tepper. Tepper må renses flere ganger i året. Mener å huske fra min faglitteratur at et teppe som ser rent ut kan inneholde så mye som 1 kg støv pr. kvm.
Jeg kan ikke se et eneste godt argument med å legge vegg-til-vegg-teppe på et barnerom. Tenk når poden blir større, og kan komme til å søle og grise på teppet. Kanskje kommer det i løpet av de nærmeste årene oppkast også.
Dessuten er støvsuging i seg selv (med mindre dere har sentralstøvsuger) en mindre heldig rengjøringsmetode, da støv stort sett virvles opp og rundt i rommet. Riktignok finnes det hepa-filter, men disse er dyre og må byttes ofte for å ha god effekt.
Nei, sats på et gulv som er enkelt å gjøre rent og som tåler å brukes
Mata Hari er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2005, 21:01   #6
Seniormedlem
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,810
MP Rating: 0% (0)
Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.Bequita er fantastisk mot andre.
Sv: Vegg- til veggteppe

Jeg har sterke meninger mot vegg-til-vegg teppe, men jeg har ikke noe vitenskapelig grunnlag for det.

Men det er jo mye lettere å rengjøre parkett eller liknende, det går det vel ikke an å være uenig i?
__________________
Bequita og Tullegullet aug 2003
Bequita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2005, 23:54   #7
paradox
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vegg- til veggteppe

Her er det teppe både i stua og på soverommet. Anbefaler det ikke. Gleder meg til jeg får råd til å flytte.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2005, 11:04   #8
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vegg- til veggteppe

Sitat:
Opprinnelig postet av paradox
Her er det teppe både i stua og på soverommet. Anbefaler det ikke. Gleder meg til jeg får råd til å flytte.
Vi har heldigvis bare på soverommet. Vi leier, og når vi får vårt eget er det ikke snakk om å ha teppebelegg i det hele tatt!
Nytter ikke å støvsuge heller, det sitter jo fast! Har prøvd å vaske også, men fy fan for et ork. Nei, belegg er da mye bedre.
Gleder meg ikke til vi får spy på det
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2005, 11:32   #9
VIP-Medlem
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,993
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vegg- til veggteppe

de nye kort hårede teppene skal vist være helt ok

her hvor vi leier har hun som eier dette lagt vegg til vegg teppe i trappa opp til 2etg og i gangen opp. om vi hadde eid dette hadde vi ikke hatt det. ekkelt å få det helt ren støvsuget i trappa

+ veldig godt å gå på
- vanskelig å støvsuge helt rent. synnes jeg.
ser rent ut, men når man kjenner så kjenner man at det er skit igjen. blir helt rent om man har så spesial dyr støvsuger

Men jeg har aldri valgt å ha det på noen soverom.
men er for at jeg og turbo har astma.
gla vi ar ammeldags sikkelig tregolv som blir rent
__________________
Turbo-03 og snoopy april 07
Marianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2005, 16:27   #10
Medlem
 
ingridmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 347
MP Rating: 0% (0)
ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.ingridmamma er som en lysfontene.
Sv: Vegg- til veggteppe

Jeg ha astma, og som allergiker ville ikke jeg hatt teppegulv. Et rom med teppegulv blir mer støvete og skittent enn et rom med vanlig gulv. Og om dere har dyr eller har dyr på besøk vil hårene "aldri" forsvinne fra teppet. Jeg har selv blitt tungpust av å være i rom med teppegulv der det har vært hunder på besøk, ja, til og med etter at en hund hadde vært på besøk en gang - for lenge siden...

Så jeg ville ikke hatt teppegulv på barnerommet, eller noe annet rom for den saks skyld.
__________________
Ingrid - Mamman til Vetle

ingridmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:40.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com