Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: MMR VAKSINA- Fått, Ikke fått, Utsatt
Jeg har gitt barna mine MMR vaksina 90 79.65%
Jeg har ikke gitt barna MMR vaskina 10 8.85%
Jeg har utsatt 13 11.50%
Velgere: 113. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-10-2006, 20:27   #51
Medlem

teia sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 416
MP Rating: 0% (0)
teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.
Sv: MMR VAKSINA.. Fått,ikke fått,utsatt

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
. Det finnes ingen beviser for at MMR gir autisme, men det er faktisk heller ikke bevist at det IKKE gir det.
Det samme kan sies om det aller meste. Påstandene fra forskeren/legen i det famøse TV-programmet er tilbakevist så godt som det kan la seg gjøre. Han er også fratatt lisensen.
Gammel 20-10-2006, 11:52   #52
MTB
Seniormedlem

MTB sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,451
MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.

Jepp, jenta mi har fått MMR vaksinen, og kommer til å gi den når vi får flere barn også
Gammel 22-10-2006, 00:32   #53
Seniormedlem

Beverly sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,246
Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.Beverly har mye å være stolt av.

Begge ungene har fått vaksine.
Beverly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2006, 15:02   #54
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,589
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
Vel, DET er vel å ta i. Det finnes fortsatt utallige foreldre både i Norge og andre land som fullt og fast mener at deres barn har blitt skadet som følge av MMR.
Å mene noe er noe helt annet enn å kunne dokumentere noe, er det ikke...?

Forskeren som påstod at det var en sammenheng, var kjøpt og betalt for å ha laget en falsk og uriktig forskningsrapport. Og er avslørt og har innrømmet sin store flause.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pumpa
Det var ikke det som var poenget. Poenget mitt er at du kan ikke påstå at "alle påstander er tilbakevist" - for det er ikke riktig. Det finnes ingen beviser for at MMR gir autisme, men det er faktisk heller ikke bevist at det IKKE gir det. Var bare det jeg hang meg opp i.

Og jo, det som en del foreldre påstod er tilbakevist.

I form av at forskningsrapporten som støttet disse påstandene viste seg å ikke holde mål.
At det ble sett sammenhenger som faktisk ikke var reelle.

Det du sier her, kan strekkes så langt som å si at:

Man kan få rødt hår av gulrøtter.
Det er ikke forska på, ergo kan man ikke tilbakevise det.

Derfor blir det for meg ikke rett å si det som du sier.
Man kan ikke tilbakevise alt her i verden.

Men dette med MMR og Autisme er forska på og har vist seg å ikke ha noen sammeheng.
Gammel 24-10-2006, 19:59   #55
Medlem

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: I Havgapet
Meldinger: 187
Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.Tuddelu er som en lysfontene.

Ingen av mine barn har fått mmr vaksinen, og kommer heller ikke til å vaksinere senere barn i så fall.
Min søster døde av hjerneblødning som kom av koppevaksinen på 70 tallet, så jeg er veldig skeptisk selv i dag.
Hadde de delt opp mmr vaksinen så hadde jeg vaksinert mine barn med alle tre, men så lenge de har den blandet er det uaktuelt.
Jeg kjenner en som hadde en gutt som var helt normalt utviklet til han fikk vaksinen da han var ca 15 mnd og da fikk han autistiske trekk og talen han hadde utviklet stanset opp og noe mere greier, og det skjedde like etter han fikk mmr.

Sist endret av Tuddelu; 24-10-2006 kl 20:02.
Tuddelu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2006, 10:47   #56
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 520
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tuddelu
Ingen av mine barn har fått mmr vaksinen, og kommer heller ikke til å vaksinere senere barn i så fall.
Min søster døde av hjerneblødning som kom av koppevaksinen på 70 tallet, så jeg er veldig skeptisk selv i dag.
Hadde de delt opp mmr vaksinen så hadde jeg vaksinert mine barn med alle tre, men så lenge de har den blandet er det uaktuelt.
Jeg kjenner en som hadde en gutt som var helt normalt utviklet til han fikk vaksinen da han var ca 15 mnd og da fikk han autistiske trekk og talen han hadde utviklet stanset opp og noe mere greier, og det skjedde like etter han fikk mmr.
Skjønner godt man blir skeptisk når man har opplevd noe så alvorlig i sin egen familie.

Bare et spørsmål, fordi jeg selv er usikker på MMR, vil du la barna få vaksinen ved høyere alder? Det er vel revaksinering i 11-12 års alder eller der omkring? Eller sier du totalt sett nei takk til MMR?
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2006, 11:23   #57
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 892
Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.

Storebror fikk den (ved 18 mnd, fordi han var syk ved 15 mnd kontrollen), og lillebror skal også få den.
Gammel 30-10-2006, 14:49   #58
Medlem

Mamma76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 247
Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.Mamma76 er som en lysfontene.

Mine tre barn har fått den, synes det var det tryggeste.
Mamma76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2006, 21:05   #59
Seniormedlem

cathy sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 2,014
cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.cathy har en strålende fremtid.

er det den de får på 15 mnd. kontrollen
Gammel 06-11-2006, 21:09   #60
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Skal få den på neste kontroll

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:57.