Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-09-2008, 09:48   #1
Supermedlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 626
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

20 unge kvinner er døde etter HPV-vaksinering, ifølge meldinger til legemiddelmyndighetene i USA.

Sitat:
Helseminister Bjarne Håkon Hanssen vurderer nå å innføre HPV- vaksinering av 12-årige skolejenter allerede i 2009.

Ønsker du at din datter skal få denne vaksinen?
__________________
Alenemamma til Erten-04 og Furten-06.

Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:01   #2
Mex
Supermedlem
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,320
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Jeg har selv tatt denne vaksinen og har ingen betenkligheter med å skulle gi dette til en datter, om jeg får det en gang.

Jeg er litt usikker på om 12-års alderen er riktig alder da.. jeg ville ha ventet til jenten var kommet i puperteten.
__________________
Mex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:13   #3
Seniormedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 2,028
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Jeg vil absolutt at min datter skal få den! Moren min døde av livmorhalskreft når hun var 42 år.. Det kunne ha vært unngått hvis hun hadde fått vaksinen når hun var ung.
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 09:04   #4
Veteranmedlem
 
saki78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,609
MP Rating: 0% (0)
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Jeg ville selv ha tatt vaksinen hvis den hadde vært tilgjengelig da jeg var yngre, og hadde jeg hatt døtre så hadde jeg passet på at de fikk den.

Det stod i artikkelen at der hvor obduksjonsrapporten var tilgjengelig i de 20 tilfellene så var det IKKE bevist at de var døde pga vaksinen..

Og jeg synes ikke at 12 år er tidlig.. mange er jo kommet i puberteten allerede da (vi var 4 stk i klassen min som fikk mensen da vi var 10..) og noen blir jo også tidlig seksuelt aktive tidlig (flere bekjente debuterte da de var 13..)
__________________



saki78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 09:28   #5
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,303
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Jeg er i utgangspunktet positiv til vaksinen, men må sjekke det grundigere opp først. VG kan ha en tendens til å vri ting slik at det blir mest mulig spekulativt, så jeg er skeptisk til det meste de presenterer og må dobbeltsjekke med andre kilder.
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-12-2008, 09:56   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 843
MP Rating: 0% (0)
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Jeg er i utgangspunktet positiv til vaksinen, men må sjekke det grundigere opp først. VG kan ha en tendens til å vri ting slik at det blir mest mulig spekulativt, så jeg er skeptisk til det meste de presenterer og må dobbeltsjekke med andre kilder.
Heeelt enig! Vg er ikke min kilde når jeg skal vurdere dette...Min datter blir 12 over jul og jeg tror hun kommer til å få den...
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-12-2008, 11:30   #7
VIP-Medlem
 
Celinemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,666
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Celinemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Jeg er litt usikker, han en som blir 12 år om noen mnd å må nok lese litt mer om den før jeg bestemmer meg.
__________________
Lykkelig mamma til to prinsesser på 5 år og 11 år. Og en liten prins født 13.02.08
Celinemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-12-2008, 15:37   #8
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,816
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Jeg er i utgangspunktet positiv til vaksinen, men må sjekke det grundigere opp først. VG kan ha en tendens til å vri ting slik at det blir mest mulig spekulativt, så jeg er skeptisk til det meste de presenterer og må dobbeltsjekke med andre kilder.
Signerer. Jeg har jo en datter på 7, og når hun fyller 12 så kanskje det blir aktuelt. Jeg har ikke helt tatt stilling til dette enda, men jeg føler at jeg bør følge med framover.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 10:17   #9
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Tror ikke den kommer til å bli gitt nei.
Syns den er alt for ny til at man kan vite noe som helst om langtidsbivirkninger og sånt..
Om jeg får en datter om 10-15 år, og hun da er 10-12 år når hun får den, altså om 20-25 år, så kanskje. Da føler jeg at man vet litt mer.
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-12-2008, 09:02   #10
Supermedlem
 
chickpea sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,251
MP Rating: 100% (2)
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.
Sv: Ny debatt om HPV-vaksinen etter at 20 jenter døde

Vaksinen er etter hva jeg har lest lite gjennomprøvd, har kort virketid og har ikke vært på markedet lenge nok å vise noen langtids effekt.

Nei, min datter skal ikke få den.
__________________
chickpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com