Mine barn kommer helt klart IKKE til å få alle vaksinene, om de i det hele tatt får noen.
Argumenter som at "de kan smitte andre om de ikke får vaksinene" blir for dumme i mine øyne (eller ører), når barna først blir vaksinert etter flere månder - noen ganger år, og vaksina ikke varer hele livet ut (eventuelt at man tvangsvaksinerer folk når vaksina er slutt..). Det er vel heller ingen vaksiner som er 100%.
Nei, jeg har lest for mye snusk om vaksinene til at jeg tar sjangsen på å gi barna mine dem.
Dessuten tror jeg at ingen i dag kan si noe om de langvarige (bi)virkningene av vaksinene - og det syns jeg er skummelt.
Og ja, barn før i tiden døde av disse sykdommene, og sykdomstilfelle gikk ned når de begynte å gi vaksiner (og før de ga vaksiner også). Men behandlingsmuligheten om man først har fått sykdommen har vel kanskje utivklet seg litt de også, så kanskje noen av disse sykdommene ikke er så farlige lenger - fordi man nå får bedre behandling
Jeg syns også det er skummelt at det meldes om barn i f.eks. USA, som har dødd etter vaksinene, mens man av samme vaksine i norge kun får bivirkninger som "svie og feber".
Nå er ikke dette noen problemstilling her akkurat nå, men når det blir det, kommer jeg til å lese mye om vaksinene, behandling av de forskjellige sykdomene, snakke med helsepersonell, folk som tror på mer natulige metoder (ala homoøpater ol.) og ja - prøve å få så mye info jeg kan fra alle hold. Ikke bare stole blindt på den ene eller den andre.