Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-12-2007, 22:05   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,911
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinere eller ikke vaksinere...

vi har hatt mye pes, ja. Men det bedre seg litt på unge nr 2 og 3, for da hadde jeg fått merkert meg skikkelig. Da det var en vikar på en av kontrollene, kom derimot sprøyta frem uten spørsmål og en forundret pappa trakk ungen langt bort og ba henne lese journalen (for der vet han det står at ungen ikke skal vaksineres).
Gammel 19-12-2007, 09:17   #2
T_D
Seniormedlem

T_D sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,025
MP Rating: 0% (0)
T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.T_D har et ubeskrivelig bra rykte.

En annen ting er at om barnet ditt av medisinske grunner ikke kan vaksineres, ja da hadde jeg skjønt det.
Gammel 28-12-2007, 23:09   #3
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine barn kommer helt klart IKKE til å få alle vaksinene, om de i det hele tatt får noen.

Argumenter som at "de kan smitte andre om de ikke får vaksinene" blir for dumme i mine øyne (eller ører), når barna først blir vaksinert etter flere månder - noen ganger år, og vaksina ikke varer hele livet ut (eventuelt at man tvangsvaksinerer folk når vaksina er slutt..). Det er vel heller ingen vaksiner som er 100%.

Nei, jeg har lest for mye snusk om vaksinene til at jeg tar sjangsen på å gi barna mine dem.
Dessuten tror jeg at ingen i dag kan si noe om de langvarige (bi)virkningene av vaksinene - og det syns jeg er skummelt.

Og ja, barn før i tiden døde av disse sykdommene, og sykdomstilfelle gikk ned når de begynte å gi vaksiner (og før de ga vaksiner også). Men behandlingsmuligheten om man først har fått sykdommen har vel kanskje utivklet seg litt de også, så kanskje noen av disse sykdommene ikke er så farlige lenger - fordi man nå får bedre behandling

Jeg syns også det er skummelt at det meldes om barn i f.eks. USA, som har dødd etter vaksinene, mens man av samme vaksine i norge kun får bivirkninger som "svie og feber".

Nå er ikke dette noen problemstilling her akkurat nå, men når det blir det, kommer jeg til å lese mye om vaksinene, behandling av de forskjellige sykdomene, snakke med helsepersonell, folk som tror på mer natulige metoder (ala homoøpater ol.) og ja - prøve å få så mye info jeg kan fra alle hold. Ikke bare stole blindt på den ene eller den andre.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --

Sist endret av Isa; 28-12-2007 kl 23:16.
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-12-2007, 23:14   #4
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,856
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Mine barn kommer helt klart IKKE til å få alle vaksinene, om de i det hele tatt får noen.
Selv ikke vaksiner som kikhoste, som det er stor sannsynlighet for at en baby vil kunne få og vil dø om den ikke er vaksinert? En sykdom mange barn døde av før, og kan dø av i dag om den får.

Jeg er også restriktiv med vaksinering, men mener det får da være måte på hvor restriktiv jeg skal være. En må se litt på oddsene også, spesielt med trippelvaksina som bla er mot kikhoste.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-12-2007, 23:16   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Selv ikke vaksiner som kikhoste, som det er stor sannsynlighet for at en baby vil kunne få og vil dø om den ikke er vaksinert? En sykdom mange barn døde av før, og kan dø av i dag om den får.

Jeg er også restriktiv med vaksinering, men mener det får da være måte på hvor restriktiv jeg skal være. En må se litt på oddsene også, spesielt med trippelvaksina som bla er mot kikhoste.
Så du hele innlegget mitt (oppdaterte litt)

Som sakt - i hovedsak er jeg imot vaksinering, da jeg egentlig ikke har særlig troen på det, men når det blir aktuelt her, kommer jeg til å vurdere hver enkelt vaksine nøyere før jeg bestemmer noe helt sikkert.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-12-2007, 23:19   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Så du hele innlegget mitt (oppdaterte litt)
Det ble endra etter at jeg posta mitt.

Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-12-2007, 23:21   #7
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
Og ja, barn før i tiden døde av disse sykdommene, og sykdomstilfelle gikk ned når de begynte å gi vaksiner (og før de ga vaksiner også). Men behandlingsmuligheten om man først har fått sykdommen har vel kanskje utivklet seg litt de også, så kanskje noen av disse sykdommene ikke er så farlige lenger - fordi man nå får bedre behandling
Når det gjelder feks kikhoste, er det fortsatt riskiko for dødelig utfall hos babyer. Når det gjelder stivkrampe, kan det være for seint når stivkrampa allerede har satt inn.

Gammel 28-12-2007, 23:24   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Når det gjelder feks kikhoste, er det fortsatt riskiko for dødelig utfall hos babyer. Når det gjelder stivkrampe, kan det være for seint når stivkrampa allerede har satt inn.

Og innen jeg har fått sumla meg til å få barn, så kan det jo hende dem har funnet ut noe nytt på behandlingsfronten, så det ikke er så farlig lenger *håpe håpe*

-- Leif Askeland --
Gammel 28-12-2007, 23:26   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
*håpe håpe*
Ja, en kan jo håpe.

Gammel 28-12-2007, 23:33   #10
Medlem

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 268
Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.Vianne Rocher har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er færre som dør av vaksiner enn som dør av de sykdommene man vaksineres mot på verdensbasis, og det synes jeg man bør tenke godt over før man sier nei takk til vaksinering.

Det er bare her i vestlige land vi kan være så freidige at vi lar være å vaksinere barna våre- og grunnen til dette er jo at de fleste rundt oss er vaksinerte og ikke utgjør en stor smittefare for de få som ikke er vaksinert.

Dessuten finnes det vel ikke sikre bevis på at vaksinen alene er skyld i død eller skader hos barn som blir vaksinert.

Og å lese masse "snusk" om vaksiner på nettet for så å ta en avgjørelse om at dette er farlig synes jeg personlig virker søkt.

Jeg velger faktisk å stole på at helsemyndighetene, leger og helsesøstre ikke prøver å forgifte ett helt folk med sitt vaksinasjonsprogram og søker ikke svar hos en masse paranoid propaganda hos vaksinemotstandere.

Samboeren min er forøvrig lege og han kan ikke fatte at noen er villige ta den enorme risikoen det potensiellt kan være å ikke vaksinere barna sine, kan ikke skjønne at han og alle andre innenfor slike yrker skal mene noe slikt om det hadde vært en stor og stygg hemmelighet om vaksiner vi andre ikke vet om...
Vianne Rocher er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:29.