Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 154 92.22%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 2 1.20%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 2 1.20%
Annet, (spesifiser i tråden) 9 5.39%
Velgere: 167. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-04-2008, 10:38   #1
Moderator

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 3,003
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Vaksinerer dere barna deres?

Ja, det lurer jeg på.

Lillebrøster er ventet 2.oktober
Isse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-04-2008, 10:43   #2
Moderator

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 3,003
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Jeg er så usikker..vi har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet frem til nå, og jeg var egentlig sikker på at det var det beste. Det er jo bedre enn at e blir syke...Men så hører jeg at mange mener det f.eks. er en sammenheng mellom mmr og autisme...Men ville vaksinen da vært i norge, om det var sammenheng?
Jeg tror vi kommer til å ta den, men vil iallefall sjekke her hva folk mener om dette, og hva dere gjør!

Lillebrøster er ventet 2.oktober
Isse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-04-2008, 10:47   #3
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,320
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet frem til nå. Men jeg har valgt å utsette MMR vaksninen noen mnd. Skulle egentlig tatt den nå i mars, men har vært så fryktelig mye sykdom og vil at poden skal være frisk en god stund før han får den.

Nå leste jeg også i F&B at det faktisk var en lege der som anbefaler å vente til etter 2 år.. så er litt diskusjoner rundt dette temaet.
Faktisk så må jeg si meg litt enig i det. Det er ingen vaksiner mellom 15 mnd og 2. klasse på barneskolen.. så hvorfor ikke spre dem litt mer? Syns det er veldig mye på en gang i grunn. Jeg er absolutt for vaksiner og syns det er en fornuftig forebygging.
Gammel 03-04-2008, 14:57   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Ja det gjør vi. Synes det er veldig viktig å bidra til å utrydde farlige (dødelige) sykdommer og holde utryddede borte så de ikke blomstrer opp igjen. Og selvsagt for å beksytte mine egne barn!!

Synes nesten det er litt egoistisk å ikke vaksinere hvis man kan
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2008, 11:37   #5
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 2,028
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Morild Vis post
Ja det gjør vi. Synes det er veldig viktig å bidra til å utrydde farlige (dødelige) sykdommer og holde utryddede borte så de ikke blomstrer opp igjen. Og selvsagt for å beksytte mine egne barn!!

Signerer.
Gammel 09-12-2008, 13:25   #6
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,980
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Morild Vis post

Vi reiser også mer nå til dags, og mange kommer til landet vårt, så det er viktig å gi ungene beskyttelse mot sykdommer som fremdeles er lite utbredt her (pga vaksinasjon). Synes det er skremmende at f.eks meslinger er på fremmarsj fordi foreldre er sløve med MMR.

Ang autisme: den undersøkelsen som ga grunnlaget for de ryktene er for lengst blitt avvist som useriøs. Og annen, seriøs forskning (bl.a en stor undersøkelse i Danmark) har visst at det ikke er hold i denne påstanden.
Gammel 09-12-2008, 13:44   #7
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,099
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Barna har til nå fulgt vaksinasjonsprogrammet, men er usikker på hva vi gjør videre Det er stor sannsynlighet for at jeg utviklet ME etter vaksinasjon, så derfor er vi nå usikre. Genetisk disposisjon for ME og vaksinasjon kan være problematisk, så vi er glade for at vi har litt tid til å bestemme os. Et alternativ er å dele opp vaksinasjonene i mindre bolker, slik at mengden og påkjenningen ikke blir så stor pr gang. Det er virkelig vanskelig for jeg orker ikke tanken på at mine barn skal utvkle denne sykdommen som 3.generasjon i min familie... Men jeg vil jo ikke at de skal bli syke fordi de ikke tar vaksine heller Ikke enkelt...
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 10:57   #8
Medlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 365
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.

Vi følger vaksinasjonsprogrammet

Bryllupstråden
Patilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 11:27   #9
Supermedlem

melody sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 877
melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.

klart vi følger vaksinasjonsprogrammet! Noe annet mener jeg er både ansvarsløst og egoistisk.

melody er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 11:44   #10
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 4,440
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

Me og følger vaksinasjons programmet, ser ingen grunn til å la være.

Stikkord
vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:24.