Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2009, 11:50   #1
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,314
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Dere som har jente og gutt..

Er jenter "lettere" enn gutter? ("Lettere" i mangel på et bedre ord, men dere forstår kanskje hva jeg mener)
Jeg lurer, da jeg stadig vekk får høre dette. At jenter er roligere, mindre krevende enn gutter.
For vår det så stemmer det ganske godt- hittils, minsta er jo ikke mer enn 3mnd, så skal vel kanskje være forsiktig med å uttale meg

Skjønner jo at det må være individuelle forskjeller her, men er det litt kjønnsavhengig også tro? Jeg leste et sted at de mammaer som kontakter ammehjelpen har oftest enn sønn, statistisk sett- ganske interessant egentlig.

Hva tenker dere andre om dette? Mitt inntrykk er at mange jenter ønsker seg en datter- kan det være noe pga dette?
__________________
-98 -06 mai-09



Sist endret av xtina; 10-08-2009 kl 12:06. Begrunnelse: skriveleif
xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 11:57   #2
Supermedlem
 
Ellaell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 1,420
MP Rating: 0% (0)
Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.Ellaell har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jeg tror det som regel avhenger av personen, ikke av kjønnet.
Nå har vi bare ett barn (en gutt) foreløpig, men han er i alle fall av det veldig rolige slaget så langt.
Og jeg vet at jeg var gaaanske så mye vanskeligere å ha med å gjøre enn broren min.
__________________
Lillerusk født november 08
"For deg, tusen ganger til"
Ellaell er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 11:59   #3
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,570
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jeg har ingen gutt, så jeg skal ikke uttale meg så bastant. Men yngstejenta her er helt rabiat. Fullstendig kamikaze og er overalt. Ikke redd for noe som helst, og kaster seg ut fra høye sklier uten å tenke seg om. Slår seg hele tiden, og har kutt og kuler bestandig

Ikke akkurat det jeg trodde jenter var, nei. Eldstemor er ikke sånn!
__________________
silkepels
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:03   #4
Seniormedlem
 
Simba77 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,131
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

For min del stemmer dette enda.Gutten er turbo og masse egenvilje fra han var baby.Måtte ha hjelp av ammehjelpen.Snuppa er bare 6 mndr,men merker stor forskjell på henne og broren som baby.
Men at det er fordi jeg ønsket meg en jente,er feil,da jeg ønsket meg en gutt tiler glad snuppa er jente nå da,men hadde sikkert vært det om hun var gutt og om du skjønner

Mamma fikk bestandig høre at hun ikke viste hva det ville si og ha barn da hun satt der med 2 gutter,hun ble både fornærmet og sint da hun fikk høre dette.Så kom jenta(meg) og hun skjønnte hva de mente.Jeg var vist værre enn værst
__________________
november-05 februar-09
Simba77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:04   #5
Seniormedlem
 
cala sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,016
MP Rating: 0% (0)
cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.cala har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Så langt er lillebror mindre krevende enn storesøstra var fra hun var 0-1 år. Så her stemmer det ikke. Storesøstra er en rastløs sjel som må ha fart og spenning og folk rundt seg. Lillebror er en mye roligere person.
__________________
Mamma til storesøster (3. mars 04) og lillebror (3. august 08)
cala er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:14   #6
VIP-Medlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,190
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Nei, her stemmer ikke det - og har aldri stemt Her er snuppa superpropell både når det kommer til energi og temperament. Poden er roligere på alle måter Kan ikke tenke meg det har noe med hva man ønsker seg av kjønn - for meg er det utenkelig.
__________________
Klem fra Suzie Q
Frøken Snupp Sprettkanort født 10/12/02
Unge herr Super Sprettkanort født 12/10/04
Suzie Q er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:22   #7
Supermedlem
 
Dionne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 609
MP Rating: 0% (0)
Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Her stemmer det veldig godt!!

Gutten er turbo, overalt, mens jenta er veldig rolig, og meget avslappet.

Jeg var en veldig rolig unge, mens min bror var turbo.
__________________
Bloggen min
Dionne er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:36   #8
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,880
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Enig med Ellaell. Dette tror jeg er personavhengig, og ikke kjønnsbestemt. Jeg har så langt ikke truffet mange (hvis noen) jenter som er mer medgjørlige og roligere enn vår gutt.

Jeg var et rolig barn, mens min søster var turbo...
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:38   #9
Medlem
 
Ninja75 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Romsdal
Meldinger: 465
MP Rating: 0% (0)
Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.Ninja75 har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Her stemmer det ikke, jentene her i huset er mye sintere, staere, aktive og viser trass i mye større grad enn gutten.
__________________
Stolt mamma til 3
-mai 02 -juli 04 - mars 08
Ninja75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 12:43   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Drømmehagen
Meldinger: 974
MP Rating: 0% (0)
fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Her stemmer det ikke. Storebror var verdens enkleste baby. Lillesøster var krakilsk fra hun ble født. Ammehjelpen ble kontaktet pga lillesøster, fordi hun var så utålmodig at hun ikke kunne vente på melken til refleksen slo inn. Da melken kom var hun hinsides av raseri og nektet å ta puppen

Nå som de straks er 2,5 og 1,5 år er de like aktive. Begge stikker av når vi er utendørs og brøler høyt og dunker hodet i gulvet når de ikke får viljen sin.

Selv har jeg hørt av andre at det som regel er jentene som er mest krevende.
__________________
fiol
med lykkebarna
Hinkelpinkel 2 år & Hopsidaysi 1 år
fiol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:55.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com