Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2009, 12:48   #11
Seniormedlem
 
Tiili sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 2,970
MP Rating: 0% (0)
Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Stemmer ikke her! Jentene har vært mer turbo, sta osv. enn gutten.
__________________
Store M Jan'97, Mellom M Okt'03 og Lille M 27 april'06.
Tiili er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 13:06   #12
VIP-Medlem
 
snuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,526
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Stemmer overhodet ikke her i huset

Med de to eldste er det omvendt. Rolig gutt, vill og gal jente. Yngstejenta er foreløbig veldig rolig og behagelig.
__________________
Størstebror - 02.03
Lille Karamell - 09.06
Lille Morell - 02.09
Jeg er visst ferdig som babylager


snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 13:09   #13
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jenta her er 8år og en skikkelig miniutgave av en sta og dørsmellende fjortiss. Hun var også rolig som baby.

Gutt nr 1: var rolig som baby, og fremdeles veldig rolig.

Gutt nr 2:Også rolig som baby, men har tatt igjen iettertid. Er overalt hele tiden. Skyver grenser. Og ligger kun til lading 19-06.
__________________
Ammetbakoverventienmeitai.
Men naa er barna store

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 13:29   #14
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 17,350
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jenter er slettes ikke lettere å ha med å gjøre enn gutter og gutter er heller ikke lettere å ha med å gjøre enn jenter.

Det kommer helt an på:

-Barnets personlighet
-Ytre påvirkning, som feks hvordan barnet blir møtt ifht sine behov, oppdragelse ol
-Hvordan barnet er i utvikling. Har det feks problemer med språk el, kan dette gi seg utslag i mye trass og frustrasjon hos barnet.

Og en hel masse andre faktorer. Å forklare noe med kjønn, synes jeg er og blir helt feil.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 13:29   #15
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 1,621
MP Rating: 0% (0)
tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.tyren11 har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Datteren min er "lettere" i betydning av at hun er mindre fysisk krevende enn broren sin. Men til gjengjeld er broren mye "lettere" når det gjelder påkleding og slikt ol.

Men begge kan være sta som esel...
tyren11 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 13:55   #16
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,443
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Min eldste jente er er rolig og "avbalansert", men ingen har sovet mindre. Hun er også i en veldiig kritisk alder og lar ingen ( og særlig ikke mor) dø i synden. Er man ikke med her...så har man tapt. Hun er en drømmer, har allverdens tid og kan med sin rolige væremåte erte på seg gråsten. Er det "lettere"?

Sønnen min er en usedvanlig aktiv gutt, full av påfunn og har energi mer enn ti ville okser. Han er også verdens skjønneste, mest kosete unge. Han krever mye plass, og er krevende i form av evige spørsmål om absolutt alt.

Veslejenta er en propell, det gladeste barn du kan tenke deg, men alltid i bevegelse, alltid klar for nye utfordringer.

Alle tre har vilje av stål. De er intellektulet sultne, fysisk aktive og barn som både vises og høres. De er krevende, men ikke vanskelige. Ingen av dem er lettere, de gir oss utfordringer på ulike måter.

Jeg har både søstre og brødre. Min eldste bror var "vanskelig" fordi han stort sett var i sin egen verden ( og det er kommet på noen bokstaver og diagnoser etterhvert), min lillebror var det snilleste og roligste barn som har eksistert. Mine søstre var veldig forskjellige men normalt krevende, og jeg laget mer bråk og bevegelse enn de andre til sammen.

Dette er ikke kjønnsavhengig, men personavhengig. Stakkar den som ønsker seg en datter i håp om at det er lettere. Det kan bli et sjokk
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2

Sist endret av Verdande; 10-08-2009 kl 13:57.
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 14:21   #17
Medlem
 
Pripp sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 59
MP Rating: 0% (0)
Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.Pripp har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Nå har jeg bare ett barn, men jeg kan vanskelig tenke meg at det er mulig å bli enklere og roligere enn han jeg har .
__________________
Pripp og 6-åringen
Pripp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 15:23   #18
Veteranmedlem
 
vicci sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,775
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Denne tråden må jeg bare abonnere på! Har selv to gutter som det er ganske mye liv i, for å si det mildt! Har fått høre at jeg skulle ha fått jenter ( akkurat som det er noe jeg kan styre ), og enkelte rundt meg mener at døtre er mer stas enn sønner. Nå er jeg selv av en annen oppfatning, men det er godt å lese innleggene i denne tråden
__________________
fra vicci og gutta

Nærmer seg slankemålet
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 17:46   #19
Veteranmedlem
 
(H)ilder sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,618
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Stemmer ikke her. Gutten har bestandig vært ganske rolig og forsiktig av seg. Jenta er ei kruttønne og sta.
__________________
Johannes 26 mars- 04
Nora 04 september- 07

Vi Bygger Hus--> http://husdrommen.blogspot.com/
(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 18:14   #20
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,223
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Ikke at jeg har jente
Men jeg og min lillesøs var 2 rettogslett hælvetes unger, men storebror.
Var lugn, rolig og som en engel.
Vi jenter, hadde djelvehorn

Her er gutta mine ganske rolige og behagelige
mens igjen, venninner som har jente eller begge deler, har prob med jentene
__________________
Trives faktisk veldig godt som singel
&
mamma
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:19.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com