Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2009, 18:14   #21
Supermedlem
 
Olasmamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 723
MP Rating: 0% (0)
Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.Olasmamma har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Stemmer ikke her. Ola er rolig, snill og veldig grei å ha med å gjøre. Var en sånn baby som spiste og sov mesteparten av den første tida. opplevde aldri noen trassaldre med han. Hanna er veldig sta og har skikkelig temperament. Om det f.eks kommer med en ert på gaffelen som ikke skulle være der, går hele middagstallerkenen i gulvetHun er heller ikke redd for høyder, og kaster seg utfor høye akesklier og klatrer opp på kjøkkenbordet i en rasende fart. Der står hun og hopper mens hun rister ut så mye sukker fra sukkerstrøeren som hun rekker, til jeg kommer løpende. Mannen har to gutter fra tidligere ekteskap og han sier også at guttene hans var myyyye roligere enn datteren.
__________________
Stolt mamma til Ola Mathias 02 og Hanna Isabel 08.04.08

Olasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 18:23   #22
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,481
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

jeg har en jente på 6 og en gutt på 1 så jeg har ikke så lang tids erfaring enda, men foreløbig er gutten mye enklere enn jenten i temperamentet. JA han er mye mere aktiv.. som en duracellkanin, men temperamentet, som forøvrig er sterkt på han og, er mye mere enkelt å ha med å gjøre enn hun var. hun var og er en krevende og vanskelig jente. hun er en jente som jeg vil si er født vanskelig. hun er så god og skjønn og veldig blid men hun er fryktelig sta og krangler på alt. da hun var 6 uker ble hun rød og freste når jeg forsøkte å kle på henne yttertøy.
Gutten var veldig grei å ha med å gjøre som baby så lenge han var mett og tørr. sov mye og var veldig fornøyd(så lenge han var mett må jeg si igjen). hehe..
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008


Sist endret av Strikkis; 10-08-2009 kl 18:26.
Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 18:32   #23
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,270
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Dette er selvfølgelig knyttet mer til person enn til kjønn - men i vår flokk er guttene absolutt myyye letter enn jenta.

Guttene har vært likt villere lek, vært mer i bevegelse og har nok laget mer lyd. Men de gjør som de sier, forholder seg lettere til regler, bruker ikke hersketeknikker, har et roligere temprament og har en ærligere måte å forholde seg til konflikter på.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 19:10   #24
Seniormedlem
 
Tobbes mamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,707
MP Rating: 0% (0)
Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Stemmer ikke her heller. Storebror er mye roligere og mer forsiktig enn lillesøster som er skikkelig propell og er høyt og lavt hele dagen. Hun har knapt tid til å sove noen timer på natten og kan strekke seg til en times søvn på dagen. Når storebror var på samme alder sov han 12 timer på natta og vi måtte vekke han etter 2 timer på dagtid.

Det eneste som har vært lettere med henne er amming og nå mat. Hun liker det aller meste og har veldig god apetitt.
__________________
Tobbes mamma som nå også er Idas mamma
10.09.05 + 25.04.08
På SM var jeg Tutta79
Tobbes mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 19:18   #25
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,314
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Artig lesing, takk for mange interessante svar.

Ser flere av dere skriver at det er personavhengig, det forstår jeg at det selvsagt er, men mener dere at det overhode ikke har noe med kjønn å gjøre altså?

Det avhenger sikkert av mange faktorer altså, hvordan vi oppdrar våre sønner og døtre forskjellig, kanskje vi har forskjellig tåleranse også? En annen ting er jo hva vi opplever som "krevende" og "vanskelige" barn.

Så synes jeg Tash er inne på noe jeg tror er riktig- at jenter ikke nødvendigvis er noe lettere- men de er "krevende" ofte på en annen måte..
__________________
-98 -06 mai-09


xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 19:22   #26
VIP-Medlem
 
Strikkis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,481
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

ja det er det jeg har fått inntrykk av jeg og.. i de aller fleste tilfellene jeg har sett blant venner og bekjente er guttene villere og mere aktiv, men enklere i temperamentet enn jentene..
__________________
En stor og en liten. sept-2003 og juli-2008

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 20:00   #27
Supermedlem
 
Callie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 561
MP Rating: 0% (0)
Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Gutter viser gjerne tydeligere hva de mener og kan virke vanskelige av den grunn, men så snart de har fått oppklart det som gjorde dem vanskelige, er de ferdig med saken.
Har hørt at jenter har mer vilje og blir aldri ferdig med ting som har hendt.. Langsint, trassige og sta, mens guttene gjerne er kortsint, konkrete og fysisk aktive.

Jeg har hørt at det beste er å øve seg på en gutt før man får en jente..

Uansett; det er opp til personligheten deres også, ikke bare kjønnet
__________________
Callie (Camille på SM) Ikke glem å knipe, jenter!
02 04 08
Callie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 21:12   #28
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 735
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jeg sier som flere her har sagt - det kommer an på personlighet og ikke på kjønn.

Det jeg har lest en gang, er at studier har vist at mor er strengere med døtre enn med sønner. De stiller høyere krav, og kjefter mer på jentene enn på guttene. Dette allerede fra de er babyer.

Jeg tenker ofte på den studien, prøver å være det bevisst. Jeg ønsker ikke å forskjellsbehandle ungene mine - å forvente mer av den ene enn av den andre på grunn av kjønn. Men det er jo noen år i mellom dem, så neimen om jeg vet. Jeg håper jeg behandler dem så likt som mulig.
__________________
Storesøster - 2004
Lillebror - 2008
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2009, 21:20   #29
ede
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 735
MP Rating: 0% (0)
ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.ede har mye å være stolt av.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Jeg finner ikke lenke til studien jeg skrev om i forrige innlegg. Det er mange år siden jeg leste det, så jeg husker ikke hvor det var. Men jeg fant noe helt annet;

Sitat:
Aktive gutter forkorter mødrenes liv
En finsk undersøkelse bekrefter hva noen av oss har hatt mistanke om lenge - å føde og oppdra sønner er et slit. Faktisk så slitsomt at det kan forkorte kvinners liv med atskillige måneder, viser en finsk studie.
http://www.forskning.no/artikler/2002/mai/1021546420.45

Ikke vet jeg.
__________________
Storesøster - 2004
Lillebror - 2008
ede er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 12:49   #30
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,314
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har jente og gutt..

Takk ede, for en artig link.
Eller artig, jeg har to gutter- dvs 68 uker mindre å leve. Men så veier jo datteren opp

Uansett, dette viser at kanskje det er noe i det jeg hører mange sier da..
__________________
-98 -06 mai-09


xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:54.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com