Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2009, 10:27   #21
L81
Medlem
 
L81 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hvalstad i Asker
Meldinger: 321
MP Rating: 0% (0)
L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Sitat:
Opprinnelig postet av gullli Vis post
Det finnes barn som ikke spiser selv om de er sultne Jeg kjenner en gutt som slet med spisevegring frem til han var 5 år, sult var ingen grunn for han til å spise

Om dette er tilfelle her vet jeg ikke, og jeg har ingen råd for jeg vet ikke så mye om dette selv... Men ville bare få sagt at ikke alle barn spiser når de er sultne.
Nemlig!
__________________
Ei lita kom til verden 12. mars 2009


L81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 10:29   #22
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,122
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Når Snuppa er syk tvinger jeg vaffal ikke ned mat - man vet jo ikke alltid om det er sår hals eller liknende! NEi da prøver jeg alt ho liker, alt fra eple til is. Men aller mest gir jeg drikke av ulike slag. Vann til saft, melk til brus! I følge vår barnelege var det viktigste å få ned væske ikke hva denne væsken inneholdt. HAn ba oss "drite" i maten og gi det ho ville ha!

Friske barn:
Små unger (under 2 år) tvinger jeg aldri til å spise. Unger over to år, skal/bør smake en liten bit og unger som nærmer seg 4 år skal/bør kuinne spise endel av maten sin. MEn det er selvsagt om de er sultene - jeg lager ingenting annet og barnet må vente til neste måltid. Men jeg er forsiktig med tvang og mat, det kan skape store problemer seinere og kan skape vegring og/eller overspising.

(Det er det samme som gjelder do-gåing - tvang i forhold til det kan skape svært store problemer og i verste fall traumer, som igjen kan gi vegring i mange år -> forstoppelse...)

MVH Reggius
__________________

____________________________________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 10:32   #23
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,122
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

I løpet av 10 år i barnehage så har jeg vært borti to barn som ikke spiste selv ved sult (Søsken) men dette blei da oppdaget og barna blei sendt til spesialtister. Hva som var galt vil jeg ikke skirve her. MEn vi fikk da beskjed fra disse spesialtistene at dette var svært sjelden og de hadde ikke mange tilfellene (det kunne gå år mellom vært tilfelle av SMÅ barn som ikke åt)

Så ja det skjer, men det er svært sjeldent! Småbarn trenger ikke mye før det er nok heller!

MVH Reggius
__________________

____________________________________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 11:13   #24
Seniormedlem
 
Zephyr sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,768
MP Rating: 0% (0)
Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Jeg ble "tvangsforet" da jeg var liten og har et nokså anstrengt forhold til mat og spising i dag. (Les: spiseforstyrrelse)
Zephyr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 11:43   #25
Kii
Supermedlem
 
Kii sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,467
MP Rating: 0% (0)
Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.Kii har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Sitat:
Opprinnelig postet av gullli Vis post
Det finnes barn som ikke spiser selv om de er sultne Jeg kjenner en gutt som slet med spisevegring frem til han var 5 år, sult var ingen grunn for han til å spise

Om dette er tilfelle her vet jeg ikke, og jeg har ingen råd for jeg vet ikke så mye om dette selv... Men ville bare få sagt at ikke alle barn spiser når de er sultne.
Da regner jeg med at det er spesielle omstendigheter med et barn som ikke spiser i heletatt. Ikke et friskt og normalt barn, som ikke spiser pga nedsatt matlyst.
__________________

Kii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 12:36   #26
VIP-Medlem
 
Svellen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,019
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Vi har 3 barn som generelt spiser bra. Men, enkelte ganger vil de ikke ha noe, og det er greit. Vi gjør ikke noe ut av det, de spiser til de er mette. Noen ganger to porsjoner, andre ganger to skjeer. Vanligvis spiser de mere til neste måltid.

Ved sykdom er drikke viktigst. Da får de drikkeflaske med tynn saft, da drikker de mere. Matlysten er da som regel laber, og sånn er det bare. Litt cheezedoodles hjelper litt, selv om det ikke er det sunneste. Men, bedre enn ingenting.

Tvangsforing fører bare til negative følelser rundt det å spise,- ingen glede. Mat skal være kos, samtale og bli mett. Om barnet ikke får noe mellom måltidene, er sjansen større for at det spiser under måltidene. Brødskiver kan deles i terninger og spises med gaffel. Middagmsmat trenger ikke blandes sammen, men legges i seksjoner på fatet. Så kan barnet plukke selv. Ofte må barnet smake 5-10 ganger på en matsort før den faller i smak, så vær tålmodig.
__________________
Storebror okt-01
Storesøster des-04
Lillebror
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 14:45   #27
Supermedlem
 
Elanesse sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 874
MP Rating: 0% (0)
Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Når vesla her er syk så får hun heller frukt, juice og yoghurt som er lett å spise, enn at hun blir tvunget i mat. Så lenge hun er normalvektig og spiser sunt så synes jeg det er best å "overse" uønsket adferd ved matbordet. Selvfølgelig ikke kasting av mat etc, men at hun tar på maten med fingerne og kanskje ikke alltid "spiser pent". Det er ikke alltid hun liker maten, og da har jeg alltid et middagsglass i bakhånd. Men noen ganger går hun fra bordet uten å ha spist noe særlig. Da må hun vente til neste måltid. Alt i alt så prøver jeg å mase så lite som mulig, og skryter ikke av at hun spiser, men at hun spiser pent (bruker skje/gaffel riktig).
Så langt har det fungert greit og jeg tror hun har et normalt forhold til spising.
__________________
rusket
080808
Elanesse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 15:29   #28
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,565
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: kan noen vennligst forklare for min mann hvorfor...

Normalt fungernede barn sulter ikke i hel og det går fint ann å hoppe over et måltid uten at en tar skade av det.

Barn, som voksne, skal få bestemme når og hvor mye mat det skal spise. Enkelt og greit
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com