Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-10-2008, 09:33   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
meeu er en ukjent størrelse akkurat nå.
Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Er du over 18 år vil jeg invitere deg til å delta i en spørreundersøkelse.

Jeg er en jordmorstudent som skal skrive fordypningsoppgave høsten 2008. Jeg har mitt fokus på barselomsorgen. Jeg vil tilegne meg mer kunnskap om hvordan mødre som har barnet sitt på en nyfødt avdeling vurderer oppfølgingen fra barselavdelingen.

Formålet med prosjektet er å få samlet inn opplysninger som jeg skal bruke i min fordypningsoppgave. Opplysningene vil bli presentert i oppgaven i form av statistikker. Jeg vil innhente bakgrunnsopplysninger om blant annet alder, utdanning, og når du fødte. Jeg vil også blant annet vite noe om hvordan du vurdere barselomsorgen, hvordan du fikk informasjon om barnet ditt, og om du fikk snakket med noen om det å ha barnet ditt på
nyfødtavdelingen.

Prosjektleder har taushetsplikt og alle opplysninger vil behandles
konfidensielt. Alle opplysninger vil bli oppbevart på prosjektleders
personlige område på PC og vil være beskyttet med brukernavn og passord. Det er bare prosjektleder som har tilgang til opplysningene. Prosjektet er planlagt avsluttet 01.12.08. Alle opplysninger vil da bli slettet og alle opplysninger som brukes i den ferdige oppgaven vil være anonymisert. Prosjektet er meldt til Personvernombudet for forskning, Norsk samfunnsvitenskaplig datatjeneste AS. All deltakelse er frivillig og du kan trekke deg når som helst fra spørreundersøkelsen uten å måtte begrunne dette.

Ved å klikke på linken under gir du ditt samtykke til å delta i
undersøkelsen og du vil komme direkte inn på spørreskjemaet.

http://www.itslearning.com/test/r.aspx?XS=zsgsxozegx



Tusen takk for hjelpen.

Spørsmål kan sendes: [email protected]

Mvh


Prosjektleder


Mette Ormevik Sulen
Høgskolen i Bergen
Avdeling for helse- og sosialfag
Institutt for videreutdanning
Møllendalsveien 6
5009 Bergen


Veileder

Vigdis Aasheim
Høgskolen i Bergen
Avdeling for helse- og sosialfag
Institutt for videreutdanning
Møllendalsveien 6
5009 Bergen

Sist endret av meeu; 19-10-2008 kl 19:16. Begrunnelse: Hyperkoblingen har ikke virket.
meeu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 17:22   #2
Medlem
 
Hedvig sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 497
MP Rating: 100% (2)
Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Sitat:
Opprinnelig postet av meeu Vis post
Jeg vil tilegne meg mer kunnskap om hvordan mødre som har barnet sitt på en nyfødt avdeling vurderer oppfølgingen fra barselavdelingen.
Jeg tror nesten jeg må spørre om hva du mener her. Er nyfødtavdeling noe annet enn der en ligger etter en har født? Og er barselhotell noe annet? Er barselavdeling mor og barn sammen?

Jeg syns det var litt vanskelig å skjønne hva du mener.
__________________
november 2006
Hedvig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 17:29   #3
Supermedlem
 
Tuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,065
MP Rating: 0% (0)
Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Har sendt mail å spurt om det samme selv...
__________________
Storebror 11.05.04
Lillebror 24.02.07
Tuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 17:38   #4
Supermedlem
 
Vedvik86 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 769
MP Rating: 0% (0)
Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.Vedvik86 har en strålende fremtid.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Sitat:
Opprinnelig postet av Hedvig Vis post
Jeg tror nesten jeg må spørre om hva du mener her. Er nyfødtavdeling noe annet enn der en ligger etter en har født? Og er barselhotell noe annet? Er barselavdeling mor og barn sammen?

Jeg syns det var litt vanskelig å skjønne hva du mener.
Regner med det menes nyfødtintensiv avdeling.. Altså om barnet ikke er friskt og ikke får være på barsel sammen med mor
__________________
på 4...
Simon- April07
Leon- Mai08
Vedvik86 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:00   #5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
meeu er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Hei dere.

Med Nyfødtavdeling menes barneavdeling der barnet er blitt overflyttet til etter fødselen.
meeu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:22   #6
Medlem
 
Hedvig sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 497
MP Rating: 100% (2)
Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Sitat:
Opprinnelig postet av meeu Vis post
Hei dere.

Med Nyfødtavdeling menes barneavdeling der barnet er blitt overflyttet til etter fødselen.
Jeg er fortsatt ikke helt med?

Er barselavdeling der mor og barn er sammen og barnet er helt friskt?

Og er nyfødtavdeling intensivavdeling for de babyene som ikke er friske? Og mor og barn er ikke sammen?


Jeg har selv kun vært på pasienthotell, så skjønner ikke forskjellen på disse begrepene. Er forresten barselavdelingen på pasienthotell det samme som barselavdeling?
__________________
november 2006
Hedvig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:26   #7
Seniormedlem
 
Kattrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,563
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Skjønte ikke helt hva du mente jeg heller... Med nyfødtavdeling, mener du barselavdelingen der alle friske mødre og babyer ligger etter fødselen?
__________________
født 13.11.2007 i uke 42+1; 4090 gram & 54 cm.
Bryllupstråden min
Kattrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:31   #8
Medlem
 
Hedvig sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 497
MP Rating: 100% (2)
Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.Hedvig har en strålende fremtid.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Jeg mener ikke å være vanskelig altså
__________________
november 2006
Hedvig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 19:32   #9
Veteranmedlem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,795
MP Rating: 0% (0)
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Nyfødtavdeling er for de barna som ikke er på barsel sammen med mor, men som trenger medisinsk opfølging utover det som gis på barsel. For eksempel gjelder dette de fleste premature, barn født med alvorlig sykdom, o.l.
__________________
Mamma til Elias 25.10.07, og Benedikte 26.01.06
Marit K er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 15:38   #10
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
meeu er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Til mødre som har hatt barn på en nyfødtavdeling

Heisann!

Det mest vanlige er at det er bare friske barselkvinner og deres friske nyfødte som ligger på et barselhotell. På en barselavdeling ligger både friske barselkvinner og kvinner som f.eks har hatt svangersapsforgiftning eller at det har vært noe spesiellt under fødselen, her har også de fleste kvinnene barnet hos seg. På en nyfødtavdeling/ nyfødtintensivavdeling er vanligvis bare barnet innlagt (mor ligger som oftest igjen på barselavdelingen eller barselhotellet) Her ligger barn som har f.eks en infeksjon, er premature eller trenger litt observasjon i tiden etter fødselen. Så en barselavdeling og barselhotell er mye det samme og skiller seg fra nyfødtavdeling som er en barneavdeling der det er syke (varierende alvorlighetsgrad) nyfødte og premature.
meeu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
barsel, barselavdeling, nyfødt, nyfødtavdeling


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:07.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com