Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-06-2009, 22:52   #1
Supermedlem
 
Snuppa83 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 760
MP Rating: 0% (0)
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
"Svett" baby

Helt siden lillegullet var nyfødt har han vært ekstremt varm av seg - spesielt i hodet og nakken. Når vi kjører bil så er det nesten alltid en stor,våt flekk i setet der hodet hans er og hode/hår er dryppende våt. Dette skjer også ofte når han sitter i høystolen og spiser, dryppende våt i hodet og hår.
Når jeg ammer han, går det kanskje maks fem minutter før han har svettedråper i hodet og det renner gjerne ned fra hodet hans.
Dette er vel ikke normalt, eller ? Han bruker ikke ha på seg mer enn en vanlig body og en tynn bukse, så det er ikke det at vi kler han for mye.

Spurte legen for en tid tilbake om hva årsaken til dette kan være, men hun mente at det var helt normalt. Babyer er ofte veldig varme av seg, og forsåvidt er jo det greit. Men det er da vel ikke normalt at det skal dryppe av dem ?
__________________
Verdens heldigste mamma
StoreGull 2003
LilleGull 2008
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2009, 23:10   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,659
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: "Svett" baby

Poden har også vært slik. Jeg vet ikke om noen andre babyer som har kaldsvettet og svettet like mye som ham, og som toåring fikk han også en hjertediagnose. Svette kan man selvsagt gjøre uten å være hjertesyk, men jeg vet at det også har en sammenheng.

Når du ammer ham, svetter han bare, eller blir han fort sliten og lei også?
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-06-2009, 00:48   #3
Supermedlem
 
Snuppa83 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 760
MP Rating: 0% (0)
Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.Snuppa83 har en strålende fremtid.
Sv: "Svett" baby

Ja, det husker jeg du nevnte her for en tid tilbake da jeg spurte om noe lignende. Det var også mye pga det du da fortalte, at jeg nevnte dette med svettingen for legen min.
Sønnen min også kaldsvetter veldig mye, og jeg trodde faktisk ikke det kunne være mulig hverken å kaldsvette eller svette så mye når man er så liten.

Nei, han er bare veldig nyskjerrig av seg når jeg ammer virker det som, for han drikker litt og så pause og så drikker han litt, osv...

Jeg mistet lillebroren min for 7 mnd siden, og det viste seg at han døde pga noe i forbindelse med hjertet (ingen i familien visste noe om det, og lillebroren min hadde aldri klaget over noe heller) så av den grunn har jeg nå fått henvisning til Ullevål for genetisk utredning både på meg og mine to barn for å se om det kan være noe arvelig. Er jo fryktelig redd for det, og da når minstemann er så svett og kaldsvett om en annen, så blir jeg jo enda mer redd og bekymret.
Men er sikkert utrolig lang ventetid der, har enda ikke hørt noe om når vi får time der inne.
__________________
Verdens heldigste mamma
StoreGull 2003
LilleGull 2008
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:17.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com