Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2008, 14:03   #1
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,967
MP Rating: 0% (0)
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.
Dere som har hund?

Hvor har dere hunden når dere jobber? I buret sitt eller på et rom eller et annet sted og evnt hvor mange timer er hunden alene?

Jeg er for tiden hjemme så vår hund har ikke vært alene så lenge om gangen men jeg ser at når jeg har vært borte noen timer på det meste 3 timer så sover han godt i buret sitt når jeg kommer hjem.

Til sommeren skal han være hos min mamma i to uker og det viser seg nå at hun må jobbe. Han har nettopp sovet over ei natt hos henne og det gikk svært så bra og han er trygg på henne. Jeg vet at han vil få godt stell men sliter med at han må være alene lengre enn han er vant til.
Hun tenker da å ha han i buret hvor han trives i eller på et rom på sin arbeidsplass. Han sover det meste av formiddagen og er ikke sulten før etter kl 12.
Planen er st hun tar sin matpause etter 3 timer hvor han får gå på tur og leke i ca 45 minutter. Deretter vil det bli på det meste nye 3 timer i buret. Muligens vil to personer som jobber i samme bygg holde et øye med han ettert mat pausen slik at han kan få leke i en inngjerdet hage.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 15:35   #2
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,320
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har hund?

Hunden vår går fritt rundt i huset som hun vil. Hun trives med det, og kan være alene hjemme opptil 8-9 timer alene. Hun går en kort runde om morningen, og en litt lenger runde på ettermidagen (minimum), også får hun mat når vi har spist middag. Ikke noe problem.

Når det regner kan hun godt ligge inne i 10-11 timer selv om vi prøver å få henne med ut, så 8-9 timer er ikke noe problem. Hun har faktisk vært hjemme alene en hel helg, hvor naboen bare har kommet og gitt henne mat og tatt henne med på turer ett par ganger om dagen. Det skjer ikke ofte da, og som oftest har hun blitt med ned til naboen om dagen og bare sovet hjemme om natta, men hun har ikke noe problem med å være alene hjemme.

Nå har hun vært vant til å være alene hjemme helt siden hun var liten da, og siden både mamma og pappa jobber, og jeg og broren går på skole, måtte vi bare venne henne til det.
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 20:46   #3
Supermedlem
 
Cappocino sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 748
MP Rating: 0% (0)
Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har hund?

Hvor gammel er hunden?
En hund skal kunne være alene 8-10 timer uten problem.

Vår er 6 år og er hjemme ca 8 timer hver dag. Han får lov å gå hvor han vil men han elsket å ligge i buret sitt før vi måtte flytte det ned i kjelleren.
Men han har sin plass hvor han får lov å være "ifred" fra barna og det er veldig greit.
Cappocino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 20:57   #4
Veteranmedlem
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,967
MP Rating: 0% (0)
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har hund?

Sitat:
Opprinnelig postet av Cappocino Vis post
Hvor gammel er hunden?
En hund skal kunne være alene 8-10 timer uten problem.

Vår er 6 år og er hjemme ca 8 timer hver dag. Han får lov å gå hvor han vil men han elsket å ligge i buret sitt før vi måtte flytte det ned i kjelleren.
Men han har sin plass hvor han får lov å være "ifred" fra barna og det er veldig greit.
Når vi reiser så vil han være snart 10 mnd og det vil bli totalt ca 6 timer (Utenom pausen på 45 min hvor han vil bli luftet mm) på det meste han må være alene og mye mulig i buret sitt.
Altså 3 timer i bur eller på et rom og pause også 3 timer til.
Mye mulig og avhengig av været så vil han de siste timene etter pausen få selskap av to ansatte/ kollegaer av mamma som holder et øye med han hvor han får leke i en lukket hage.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com