Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2008, 14:23   #11
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,103
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Sitat:
Opprinnelig postet av Vibs Vis post
Til vanlig bruk er det mye enklere å kunne se i skjerm fremfor linse (eller hva det nå heter den lille dingsen man må se gjennom).
Jeg er uenig. Jeg synes man får mye bedre føling med det man tar bilde av gjennom linsen, enn med skjerm.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 14:27   #12
Seniormedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,684
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Vi har Canon 400D, og jeg er veldig fornøyd med det.
Signerer
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 16:20   #13
Veteranmedlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,447
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg er uenig. Jeg synes man får mye bedre føling med det man tar bilde av gjennom linsen, enn med skjerm.
Vanskelig å holde kameraet helt i ro når du holder det ut fra kroppen, spesielt med et litt tungt objektiv. Men live view er supert når du skal ta bilder i litt rare vinkler, da er det absolutt en fordel.

Alle nybegynnerspeilrefleksene er egentlig veldig gode, det du bør tenke på er hvor mye du har tenkt å investere i ekstra objektiv osv de neste årene. Du kjøper deg inn i et system, så hvis du har tenkt å ha flere ekstra objektiv er det lurt å velge et system som har mye bra å by på, f.eks Canon eller Nikon. (Så vidt jeg har skjønt kan du ikke bruke alle objektiv fra Nikon på Nikon d40, det kan være en ulempe) Hvis du ser for deg at du bare kommer til å ha standardobjektivet, spiller det mindre rolle. Speilrefleksene fra Sony er forresten kjent for å være veldig bra, du får mye for pengene.

Ta en tur inn i en butikk og kjenn hvordan kameraene ligger i hånden, det er viktig.

Og så husk på at bilder fra speilrefleks blir best hvis du innstiller dem på nøytral skarphet, kontrast, farge osv., og etterbehandler dem i f.eks Photoshop. Bilder fra et kompaktkamera er mer "ferdige", på noen måter kan det være enklere å få et fint bilde med et slikt kamera. Men når man har unger er jo et kjapt kamera en kjempebonus, og her er speilrefleksen suveren.

Lykke til!
__________________
+ = f. 1997 og f. 27/9-05
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 17:16   #14
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,513
MP Rating: 0% (0)
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg er uenig. Jeg synes man får mye bedre føling med det man tar bilde av gjennom linsen, enn med skjerm.
Det er jeg enig i, men til daglig bruk så synes jeg liveskjerm er ideelt. Skal jeg ta bilder av en unge i bevegelse er det mye bedre å slippe å ha kameraet til øyet. Har tatt utallige bilder hvor jeg ikke har sett gjennom linsen for å få et bedre overblikk, hadde jeg hatt liveskjerm da hadde det hjulpet. Til "ordentlige" bilder ser jeg selvsagt gjennom linsen.
__________________
sept 05 : okt 08
Vibs er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 17:53   #15
Juniormedlem
 
Penny Lane sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Sted: huset bortenfor
Meldinger: 4
MP Rating: 0% (0)
Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.Penny Lane er fantastisk mot andre.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Sitat:
Opprinnelig postet av AnJo Vis post
Vi er veldig fornøyd med vårt Nikon D80
Penny Lane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 18:35   #16
Seniormedlem
 
Isse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,564
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Vi har Canon 450D, og på det er det mulighet til å ta bilder med skjermen, men jeg har likevel aldri gjort det fordi det er mye bedre å se igjennom linsa slik niobe sier.
Jeg er veldig fornøyd..Selv jeg tar gode bilder Men så har jeg ikke noe å sammenligne med heller.

En ting jeg er veeldig glad for er sportsfunksjonen..tar flere bilder i sekundet, og tar in the moment, ikke når barna har snudd ryggen til og sprunget sin vei (det er det som gleder meg mest. Med kompakt kameraet har jeg ikke like lett for å fange dyrebare øyeblikk med de små..de holder ikke maska og venter på at kameraet skal fokusere, blitz klar, alt ok.jess, knips...:nope:

Jeg bruker mest autoinnstillingene, landskap, portrett, makro, og sport, mens sambo er i sin egen verden når han holder på å stiller på det manuelle..Jeg har prøvd litt, men har myyye igjen å lære. Står mye kjekt på nettet også..

Jeg tror de fleste speilreflekskameraene som er på markedet n¨å er mer enn gode nok..det har sikkert mye å si på linsa man har også.
__________________
Victor 9. januar 2007
Isse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 23:51   #17
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 82
MP Rating: 0% (0)
gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.gjja er fantastisk mot andre.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Har Nikon d80, er veldig fornøyd
gjja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 18:37   #18
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
MorEva er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Må jo legge til at man får utrolig bra bilder med et speilrefleks kamera! Og hvis man etterhvert investerer i linser, slik mr. i huset her har gjort får man vanvittig bra bilder!
MorEva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 19:51   #19
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 291
MP Rating: 0% (0)
Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

hvilken pris ligger disse kamerane på da?
__________________
Mamma til 2 gullunger
Milie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 21:03   #20
Seniormedlem
 
Alena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,300
MP Rating: 0% (0)
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen anbefale meg et speilrefleks kamera?

Vi fikk Canon 1000D, for ei uke siden! og er veldig fornøyd. Men har alt bestemt oss for at det skal komme flere linser i hus.
__________________
Gjør som jeg, rygg i vei.
Alena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:16.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com