Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2009, 22:07   #1
Supermedlem

DiaMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 515
MP Rating: 0% (0)
DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.
Sy fleecekjole

Jeg har så lyst til å sy fleecekjole til meg og jentene mine. Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Er det noen som har en oppskrift de har lyst til å dele? Det hadde virkelig vært supert!!!
DiaMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2009, 14:17   #2
Medlem

MissM sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 106
MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.MissM har en strålende fremtid.
Sv: Sy fleecekjole

Jeg har desverre ikke noe lurt å komme med, da jeg ikke engang kan sy på plass en knapp og få det til å se pent ut
Men jeg har bestemt meg for å bli flinkere, jeg har så lyst til å lære å sy, putetrekk og sånne ting jeg innbiller meg er enkle i begynnelsen, også har jeg sett på fleecekjoler - men det blir nok langt frem. Følger likevel med i tråden, sånn i tilfelle en snill sjel sier at "dette er kjempeenkelt" Jeg er utrolig glad i kjoler, og er stadig på jakt etter hverdagskjoler, mange av fleecekjolene er helt praktfulle, og jeg kunne også virkelig tenkt meg å så noe sånt til meg og vesla.

Er det slike du tenker på også?
http://www.ginekjole.no/
t u l i p & t a t a m o
Heart of Brita
MissM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 09:51   #3
Supermedlem

DiaMamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 515
DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.DiaMamma har en strålende fremtid.

Ja, det er sånne jeg tenker på! De er så fine!
Må nok bli med lang spiss hette. Får se om jeg kanskje får til å lage et mønster ut fra kjoler jeg og jentene har fra før. Får kjøpe et billig fleecepledd i første omgang så jeg får øvd meg litt før jeg syr i ordentlig polarfleece.
DiaMamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 10:34   #4
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har målt og tegnet mønster på forhånd..

Polarfleece er ikke så veldig dyrt, hadde heller laget av det enn fleecepledd.. de billige fleecepleddene er veldig syntetiske og klamme i stoffet

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 11:40   #5
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,763
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ikke så vanskelig å sy fleecekjole, bare tegn av en annen kjole du har og klipp og sy . Jeg har ikke prøvd med hette enda da...

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 11:56   #6
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,668
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

hvis du vil ha slike kjoler ferdigsydd, kan du få dem i en helt annen prisklasse fra

http://www.mycinnamongirl.no/

barnekjolene i modell Rosie koster 390, og voksenkjolene 690. (se på årets kolleksjon under mor og datter-kolleksjonen). LITT billigere enn de kjolene til 1500-2000 kr!!

har akkurat kjøpt like kjoler til meg og jentene - de elsket dem, særlig prinsessen på 5!

masse ulike modeller kjoler,tunikaer o.l. og både jente- og guttekolleksjon. herlige myke koseplagg. det tok litt tid å få dem (drøyt tre uker) så lurer på om de produserer i takt med bestillingene. iflg nettsiden deres kan man jo også komme med spesielle ønsker.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 12:01   #7
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,379
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er fullstendig noldus på håndarbeid, men fikk symaskin til jul, og har nå lagd fleecekjole til 2-åringen min. Jeg brettet en av kjolene hennes i to på langs, satte den fast til et ark matpapir med knappenåler og tegnet rundt. Deretter festet jeg dette mønsteret til et fleeceteppe fra Europris (brettet dobbelt, selvsagt) og klippet rundt. Rundt hals- og ermeåpning har jeg bare brukt en enkel søm som er kastet over kanten, mens det er fald og dekorsøm nederst på kjolen. Jeg har sydd på pyntebånd og en fleeceblomst som jeg lagde etter matpapirmetoden beskrevet over /tegnet den på frihånd først). Her er resultatet:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Når jeg klarer det, klarer virkelig alle det, altså. Dette er det første jeg har sydd siden tekstilforminga i 1987. Nå er jeg snart ferdig med kjole nummer 2 i ullfleece:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 12:05   #8
Supermedlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,379
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dolly Vis post
Polarfleece er ikke så veldig dyrt, hadde heller laget av det enn fleecepledd.. de billige fleecepleddene er veldig syntetiske og klamme i stoffet
Polarfleece er vel nøyaktig like syntetisk som et slikt teppe - det er vel 100 % polyester i begge deler. Det kan godt hende at polarfleece kjennes mer behagelig, altså, og holder seg bedre i vask etc. - det skal jeg ikke uttale meg om. Fleeceteppet jeg brukte var i alle fall tynnere enn polarfleecen, og barnekjolen er uansett ikke særlig tettsittende, så jeg tror ikke klamhet blir noe problem.

Jeg har for øvrig fått sydd meg en kjole i polarfleece herfra: www.mojodesign.no

Elinblu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 12:26   #9
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,774
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elinblu Vis post
Polarfleece er vel nøyaktig like syntetisk som et slikt teppe - det er vel 100 % polyester i begge deler. Det kan godt hende at polarfleece kjennes mer behagelig, altså, og holder seg bedre i vask etc. - det skal jeg ikke uttale meg om. Fleeceteppet jeg brukte var i alle fall tynnere enn polarfleecen, og barnekjolen er uansett ikke særlig tettsittende, så jeg tror ikke klamhet blir noe problem.

Jeg har for øvrig fått sydd meg en kjole i polarfleece herfra: www.mojodesign.no
Fleece har veldig ulike pusteegenskaper. Har noen billige fleecegensere som jeg blir svett av bare jeg ser dem omtrent (som å ha på seg plast). Men jeg har også noen gensere som er laget av f.eks polarfleece, som puster mer.
Gammel 06-02-2009, 12:48   #10
VIP-Medlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 5,740
MP Rating: 100% (1)
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Før sydde jeg bare vognposer i billige fleecetepper, men de var kjempeklamme.. trodde polarfleece var like ille, men det transporterer vekk fuktighet og er ikke klamme i det hele iallefall det de har på stoffogstil..

så det er veldig forskjell.. kunne aldri falt meg inn å kle meg selv eller ungene i fleecepleddfleece, men så har jeg unger som svetter lett, og vi bruker kun ull og evt fleecekjole eller ullfiltkjole

Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:27.