|
 |
|
23-11-2007, 11:02
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,931
|
Alene med barna på julaften.
|
|
Hvordan ville dere likt det?
Eg er i år i den situasjon. Har tre jenter på 4, 6 og 10 år. Så vi er en fin gjeng på fire. Er jo ikke muttens alene. Mannen er på sjøen.
Foreldrene mine er invitert til min søster, og søsteren min mener vi blir for mange om vi skal vere alle samlet.
Hun har også invitert vår andre søster og hennes mann.
Tror vi kan få en veldig fin jul, men samtidig...vet ikke helt. Kunne jo vert greit å ikke vert den eneste voksne her. Det er jo litt å ordne på julaften med middag, dessert, oppvask, pakker, montering av ting barna får.
Må også tilføye at eg også er så uheldig at eg må jobbe på julaften, tidligvakt, riktignok. Og så skal eg ha seinvakt 1. juledag. Så det kan jo vere greit å slappe av litt mellom de vaktene.
Uff, vet ikke helt, om hele jula bare blir stress. Er ikke typen som inviterer meg selv. Særlig ikke når min søster har sagt at hun ikke vil vere så mange.
Hva gjør eg?
|
23-11-2007, 11:11
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
|
Sv: Alene med barna på julaften.
|
|
Skjønner at du synes det kan bli litt rart, men jeg tror dere kan få det kjempekoselig! La tingene skje på barnas premisser, så blir det ikke stress. Kanskje kan barna hjelpe til litt? De kan dekke bord osv osv osv.
Kos dere!
|
|
|
23-11-2007, 11:13
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Rogaland.
Meldinger: 646
|
|
|
Jeg vil nå si at din søster må være utrolig egoistisk da.
Tenk å invitere andre søsken + deres foreldre, og si at dere blir for mange hvis dere 4 kommer.
Vet du hva, da synes jeg du skal spørre om ikke dine foreldre vil kommer til deg og barna, så kan dine søsken være sammen.
Ærlig talt, ble rett og slett overrasket jeg nå.
Håper det ordner seg.
|
|
|
23-11-2007, 11:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: trondheim
Meldinger: 2,251
|
|
|
må bare signere Tilde her jeg
|
|
|
23-11-2007, 11:25
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 931
|
|
|
jeg har feiret alene med barn og det er kjempe koselig!  rolig jul i kun vårt tempo. ikke noe stress.
la de pynte treet sammen med deg, gjør alt sammen, så blir det koselig og barna føler de får deltatt
|
|
|
23-11-2007, 11:29
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 698
|
|
|
Det blir nok veldig koselig med dere 4 !
Men de kunne vel delt seg litt når de vet at mannen din ikke kan være hjemme.
|
23-11-2007, 11:38
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,830
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tilde
Jeg vil nå si at din søster må være utrolig egoistisk da.
Tenk å invitere andre søsken + deres foreldre, og si at dere blir for mange hvis dere 4 kommer.
Vet du hva, da synes jeg du skal spørre om ikke dine foreldre vil kommer til deg og barna, så kan dine søsken være sammen.
Ærlig talt, ble rett og slett overrasket jeg nå.
Håper det ordner seg. 
|
Signerer Tilde her, dette var jo utrolig egoistisk gjort av din søster!
Synes du skal ta en prat med din mor, og høre om de ikke vil komme til dere i steden, så kan de to søsterene dine feire sammen. Da blir de ikke så mange hos den ene søsteren, og du får hjelp og selskap på julaften.
|
23-11-2007, 11:44
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,736
|
|
|
Jeg må si meg enig i at det er egoistisk av søsteren din å si sånt. På julaften lager man ekstra plass, enkelt og greit. Men jeg synes du skulle prate litt med foreldrene dine og høre om ikke de kan komme til deg siden situasjonen er som den er.
Går ikke det, så kan dere garantert får det koselig på julaften bare du og ungene. Ikke stress, la feiringen være på barnas premisser og la dem hjelpe til med det de kan. Du trenger jo ikke å lage en 3-retters middag, heller gjøre det litt lettere, men likevel spesielt. La barna pynte og dekke bordet, la dem hjelpe til med skrelling av poteter og gulrøtter og kos dere sammen.
Håper dere finner ut av det og får en kjempefin julefeiring sammen.
|
|
|
23-11-2007, 12:15
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,002
|
|
|
Uff da, Jippi
Jeg må være ærlig å si at det høres litt trist ut å feire "alene", selv om dere jo er 4 stykker. Men alt blir jo hva dere gjør det til. Jeg hadde vel nesten forventet at mamma og pappa inviterte meg om de visste at mannen kom til å jobbe i jula. Og det er litt frekt av søsteren din å nekte dere å komme når alle andre er invitert. Synes foreldrene dine at det er ok at dere blir ekskludert?
Hvis jeg engang blir invitert til et av mine barn med familie og kun et av søskenene er invitert og ikke det andre ville jeg ha problemer med å takke ja. Hvis det står om plassen ville jeg nok insistert på å dele oss eller invitere hjem til oss om vi har bedre plass
23-11-2007, 12:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 826
|
|
|
Jeg forstår at det er sårt for deg, men jeg tror at hvis du instiller deg på å ha en koselig kveld med jentene så får du en koselig kveld.
Og de kan jo være med å montere leker selv. Kjempegøy det!
Ei kollega av meg fortalte i går at ungene skal til pappan, og hun skal være på jobb. Greit nok. Det er bare det at vi er to på jobb, og han andre som skal jobbe skal hjem noen timer på kvelden (under forutsettning at det er stille på jobb) å spise og åpne gaver med familien. Hun skal sitte under et pledd på jobb med fjernkontrollen. Jeg får helt klump i halsen. Men hun har bestemt seg for å ha en fin kveld og har troa på at det går bra!
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:45.
|