Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2007, 17:10   #21
Supermedlem

anitave sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Langs kysten
Meldinger: 859
MP Rating: 0% (0)
anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.anitave har en strålende fremtid.
Sv: Alene med barna på julaften.

Oi, kunne ikke falt meg inn å ikke invitere min søster hvis jeg viste hun ville være alene med barna og jeg atpå til hadde våre foreldre og andre søster til stedet hos meg.

Hadde jeg gjort det så hadde mine foreldre takket nei til min innbydelse og dratt til min søster som var alene istedet,

Hvor ble det av gjestfriheten i jula..
Trangt, hva så?
Det det er hjerterom er det husrom..

Håper dere får en fin jul selv om dere er alene.
anitave er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 18:24   #22
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,068
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det var utrolig dårlig gjort av din søster, makan..jeg hadde ikke klart å kose meg på julaften om jeg var henne..

Men dere får det da koselig alene også da, rolig og koselig!

Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 18:44   #23
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 934
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan kan familien din stå og se på at du blir alene med ungene i jula?

Sånn vi gjør det i vår familie, er at vi fordeler oss jevnt sånn at alle har noen å være sammen med. Her er det ingen som trenger å være alene på julaften. Og det burde dere heller ikke behøve.
Gammel 23-11-2007, 18:58   #24
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Innerst inne hadde jeg syns det hadde vært litt sårt at mannen ikke kunne feire jul med oss, og jeg hadde vært skuffet over søsteren min.

MEN, jeg hadde latt de følelsene fått ligge langt der bak, og heller fokusert på meg selv og barna. Jeg hadde ordnet det koselig for oss, UTEN og stresse med det. Deleger oppgaver som passer for ungene, det er masse småtteri de kan gjøre, som letter mye for deg, slik at du hovedsaklig kan konsentrere deg feks om maten

Handle inn litt julegodis, og kjøp eller lån en julefilm -eller bok som passer for hele familien. Jeg er sikker på at dere får det kjempekoselig
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 19:09   #25
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,210
MP Rating: 100% (2)
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror nok jeg hadde blitt skuffet over familien hvis de valgte oss bort en julaften jeg og ungene var alene.
Hvis du har større hus enn din søster så kan jo du invitere alle dit ? Eller be foreldrene dine, eller den andre søsteren din komme til dere isteden - da har jo alle noen å være sammen med.

Selv liker vi å være alene på julaften, men det kunne ha blitt stusselig ut av mannen ! MEN, jeg er helt sikker på at dere kan få en koselig jul alene også så lenge dere legger til rette for det. Dagen flyr jo egentlig avgårde med filmer på tv, middag, kirkebesøk, en tur ut for å leke, gaveåpning, spill og lek med julegavene. Akkurat derfor liker vi å være alene for da kan vi gjøre alt i eget tempo.
Gammel 23-11-2007, 21:29   #26
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av anitave
Oi, kunne ikke falt meg inn å ikke invitere min søster hvis jeg viste hun ville være alene med barna og jeg atpå til hadde våre foreldre og andre søster til stedet hos meg.
.
HI skriver at søster ikke vet at de er alene.

HI: Hva med å invitere alle hjem til deg i stedet?
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2007, 18:02   #27
Seniormedlem

jippi sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,957
jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykketrollet_
Du kan ikke feire med din manns familie da? (hvis de bor i nærheten)

Syns det er frekt av din søster å ikke ha invitert dere også, men siden du ikke vil feire med henne, så spiller det vel egentlig ingen rolle.
Om du ender opp alene med barna, så kommer dere nok til å ha en koselig jul uansett.
Nei, de bur langt unna.
jippi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 00:56   #28
Medlem

Spentmamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 289
Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.Spentmamma er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av gurgle
Hvis du innstiller deg på det, så blir det helt sikkert fint.

Men jeg må innrømme at jeg hadde nok blitt ganske såret selv, om mine foreldre, og begge mine søsken skulle være sammen, bare ikke meg.

Egentlig så syns jeg at enten din ene søster, eller dine foreldre burde være sammen med dere - siden alle på en plass blir for mange.
Signerer gurgle jeg.
Gammel 25-11-2007, 08:24   #29
Medlem

labbeline sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 373
labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.labbeline har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tilde
Jeg vil nå si at din søster må være utrolig egoistisk da.
Tenk å invitere andre søsken + deres foreldre, og si at dere blir for mange hvis dere 4 kommer.
Vet du hva, da synes jeg du skal spørre om ikke dine foreldre vil kommer til deg og barna, så kan dine søsken være sammen.
Ærlig talt, ble rett og slett overrasket jeg nå.

Håper det ordner seg.
signerer Tilde jeg! Vi er også 3 søstre, og blir 16 stk når vi samles i jula. Det er jo ganske mange (8 barn), men det hadde ALDRI vært aktuelt å "stenge noen ute"... Hadde det vært meg, så hadde jeg aldri glemt det etterpå... Og siden du skal jobbe julaften, så synes jeg vel enda mer at de kunne ha invitert deg!!! Men du skal se at invitasjonen kommer, for ingen kan vel være så egoistisk i julen??
labbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 08:35   #30
VIP-Medlem

busymum sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 5,868
busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.busymum har en strålende fremtid.

Helt sånn egentlig så skaper du denne situasjonen selv sånn som jeg ser det. Om du blir alene med ungene, så er det ditt ansvar å "flagge" det ut til familie og venner. Hadde jeg vært søsteren din, hadde jeg blitt litt skuffet om du unnlot å si at du er alene med barna i julen.

Om du velger å være åpen om dette, løser nok julefeiringen seg for dere også.

Hilsen sjømannsfru.
busymum er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:24.