Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2007, 12:59   #11
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,468
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Alene med barna på julaften.

Men atte.... når du er på jobb da? Skal ungene være alene da?

Hadde vel vært på sin plass at foreldrene deres kom til dere og ikke til søstern din.

Dette synes jeg er toppen av utenksomhet av familien din altså.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 13:23   #12
Seniormedlem

jippi sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,957
MP Rating: 0% (0)
jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Babe
Men atte.... når du er på jobb da? Skal ungene være alene da?

Hadde vel vært på sin plass at foreldrene deres kom til dere og ikke til søstern din.

Dette synes jeg er toppen av utenksomhet av familien din altså.
Min mor passer de da.
jippi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 13:27   #13
Seniormedlem

gurgle sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.

Hvis du innstiller deg på det, så blir det helt sikkert fint.

Men jeg må innrømme at jeg hadde nok blitt ganske såret selv, om mine foreldre, og begge mine søsken skulle være sammen, bare ikke meg.

Egentlig så syns jeg at enten din ene søster, eller dine foreldre burde være sammen med dere - siden alle på en plass blir for mange.
Gammel 23-11-2007, 13:31   #14
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,587
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er jammen frekt å ikke invitere dere også, hvis hun har bedd den andre søsteren og foreldrene deres! Det er da vel ikke normalt. Vil ikke besteforeldrene være sammen med barnebarna juleaften da, eller har de ingenting de skal ha sagt?

Men, jeg tror dere kan få en fin kveld, bare du og ungene, men jeg ville nok selv hatt i bakhodet at vi da ikke ble invitert bort sammen med resten av familien.

Vi skal feire jul for tredje gang hjemme i år, og vi får besøk av min familie. Vi har sagt til mannens familie at det er "åpent" hus, men de har sine fastgrodde tradisjoner, og dessuten blir reiseveien lang. Men om vi hadde vært 14 istedenfor 10, hadde jeg ikke brydd meg noe om. Det er en kveld i året, da gjør man det man kan for at alle skal trives!
Gammel 23-11-2007, 13:35   #15
Seniormedlem

jippi sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,957
jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av minerva
Uff da, Jippi

Jeg må være ærlig å si at det høres litt trist ut å feire "alene", selv om dere jo er 4 stykker. Men alt blir jo hva dere gjør det til. Jeg hadde vel nesten forventet at mamma og pappa inviterte meg om de visste at mannen kom til å jobbe i jula. Og det er litt frekt av søsteren din å nekte dere å komme når alle andre er invitert. Synes foreldrene dine at det er ok at dere blir ekskludert?

Hvis jeg engang blir invitert til et av mine barn med familie og kun et av søskenene er invitert og ikke det andre ville jeg ha problemer med å takke ja. Hvis det står om plassen ville jeg nok insistert på å dele oss eller invitere hjem til oss om vi har bedre plass
Takk for støttende ord!
Faktisk så vet ikke min ssøter at mannen min er på sjøen. Når hun får vite det, vil hun sikkert spørre om vi vil komme til de. Men vet ikke helt om eg vil. Meg og min søster har et litt dårlig forhold for tiden. Eg føler det bare er eg som tar kontakt. Hun ekskluderer ofte meg og min mann når det gjelder mange ting.
Å feire jul med henne nå blir liksom litt feil.
Men mine foreldre kunne eg derimot ha feira jul med. Men eg vil ikkje at de skal vere her for at det er synn i meg.
Uff, eg er visst veldig sta, men slik det er no, legg eg opp til ei koselig jul med meg og jentene. Skal ta det enklest mulig. Og vi skal kose oss.
jippi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 13:47   #16
Veteranmedlem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det høres fryktelig rart ut at din søster har invitert resten av familien, men ikke dere, og jeg kan vel også forstå det dersom du synes det blir littt dumtå fortelle at du blir sittende alene med ungene for så å risikere å bli invitert på feil grunnlag. Man vil jo gjerne inviteres fordi familien vil være sammen med dere, ikke fordi de synes synd på dere.
Jeg tror alikevel du og jentene kan få en flott julaften om dere er instilt på det. Kosejul med mamma høres jo helt topp ut. Spise middag sammen, for så å åpne julegaver som man kan leke med og glede seg over. Kanskje avslutte julekvelden med kveldsmat eller julegodter i sofakroken - iført pysjer og med dyna tullet rundt seg, og en trivelig julefilm på tv, levende lys, kakao i koppen... Og når de tre gulljentene har sovnet, så kan mor sette seg ned og nyte julefreden, kanskje med et halvt glass rødvin, eller noe annet godt, og nyte tanken på den flotte julaften dere fikk og bare slappe av før du skal på jobben dagen etterpå. Det høres vel ikke så aller verst ut det?
Gammel 23-11-2007, 14:25   #17
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,449
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå ungene ikke får ha pappaen sin hjemme på julaften hadde det vel vært naturlig at besteforeldrene tråtte til? Ikke det, dere ville sikkert ha hatt en herlig jul uansett, men det er nå kjekt både for barn og voksne at det er litt flere voksne der. For ungenes skyld hadde jeg vel nevnt det for besteforeldrene, tror du ikke at din søster forstår når du forklarer at mannen din er bortreist?
Gammel 23-11-2007, 15:36   #18
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Din søster har nok da tenkt at dere fint klarer dere på julaften i og med at hun ikke vet din mann er på sjøen.

Jeg ville nok snakket med foreldrene dine og fortalt det, da regner jeg med de fikser noe.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 15:57   #19
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,510
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan ikke feire med din manns familie da? (hvis de bor i nærheten)

Syns det er frekt av din søster å ikke ha invitert dere også, men siden du ikke vil feire med henne, så spiller det vel egentlig ingen rolle.
Om du ender opp alene med barna, så kommer dere nok til å ha en koselig jul uansett.
Gammel 23-11-2007, 16:13   #20
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lindeberg, Oslo
Meldinger: 2,019
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tilde
Jeg vil nå si at din søster må være utrolig egoistisk da.
Tenk å invitere andre søsken + deres foreldre, og si at dere blir for mange hvis dere 4 kommer.
Vet du hva, da synes jeg du skal spørre om ikke dine foreldre vil kommer til deg og barna, så kan dine søsken være sammen.
Ærlig talt, ble rett og slett overrasket jeg nå.

Håper det ordner seg.
Signerer virkelig!! Utrolig tåpelig gjort av søsteren din!!

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:56.