Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2008, 23:31   #1
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,163
MP Rating: 0% (0)
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Bleieskift og tannpuss

Hvordan går dette hjemme hos dere?
Vi sliter så sinnsykt. Hvertfall jeg. L og mannen går litt bedre sammen. (har sikkert med L og min sin fortid å gjøre)
Ved neste hvert stell, så er det hyling, vriing og vendig, sparking osv... Har fått meg en fot i trynet flere ganger. Noen ganger sier jeg vanlig i fra at det ikke er lov, andre ganger blir det bare kjefting og smelling på både L og meg. Jeg gruer meg bokstavelig talt til hver gang vi skal skifte bleie (hvordan går det denne gangen tro??)
Og tannpuss hater ho! Tror jeg har klart å pusse tenna hennes en gang, hvor ho ikke hyla og skrek. Jeg har prøvd å synge, holde fast hodet, tulle litt, finne dyr osv....nå er jeg helt tom. Når gubben er hjemme er det han som får det oppdraget. Går ikke på skinner med dem heller, men da slipper jeg hvertfall et par kvelder i uka.

Jaja...noen små grå må jo de små gi oss. hehe
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2008, 23:45   #2
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,491
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bleieskift og tannpuss

Idag satt aj knallfint når jeg skulle pusse tennene hans Men det er første gangen Ellers så bare bråker han, tar tannbørsten, biter tenna sammen osv

Bleie skift da sparker aj også..men han sparker i magen. Under "normale" omstendigheter ville jeg jo ikke brydd meg så mye, men side jeg er gravid, så liker jeg absolutt ikke å bli sparket i magen. Ubehagelig er det også.. Men vet jo at han ikke gjør det for å være "slem"... Han eier bare ikke ro i ræva.. Så han vrir seg alle veier under bleieskift, det er det samme hvem som skifter bleie, eller hvem som pusser tenna..

En januardag 07 kom ett mirakel, aug 08 fikk vi oppleve det mirakelet igjen. Nå vet vi hva kjærlighet er

Lille R rørte noe ved oss alle, hvil i fred
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2008, 23:54   #3
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det sånn at vi i des-06 også kan svare her?
I allefall: Viola var sånn for noen måneder siden. Hun var akkurat som du beskriver tingeling. Var så sinna at hun sto i bro på stellebordet ved bleieskift.

Fikk tips av en venninne om å skifte på fanget, og det funket ganske bra. Etterhvert har jeg også skiftet på henne i stående. Med litt trening går det greit det også. Evt bruk up & go.

Men nå har hun roet seg litt, og det går fint an å skifte på stellebordet igjen.

Tror det har litt med å gjøre at de ikke vil være "baby" lenger

Når det gjelder tannpuss så fant jeg ut at hun fikk ha en tannbørste som hun kunne "pusse" mine tenner med samtidig som jeg pusset hennes. Funker veldig greit de gangene hun slår seg vrang. Sikkert litt av samme årsak som med bleiene. Vil være stor jente!!

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 00:06   #4
Seniormedlem

lijander sin avatar

lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Det funker ikke å skifte på fanget med AJ, ei heller up & go.. Han har bare ikke ro i kroppen. Han er det faktisk "lettere" å legge ned, og skifte bleie...enn å ha den makken på fanget

En januardag 07 kom ett mirakel, aug 08 fikk vi oppleve det mirakelet igjen. Nå vet vi hva kjærlighet er

lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 00:27   #5
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 832
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.

Sånn er det her og! Hyler, spreller, vrir seg, sparker når vi skifter bleie. Og sånn har det vært i allefall i 8 mnd Utrolig slitsomt, det blir jo så mye mer tungvindt å skifte bleie, for ikke å snakke om grisete, når det er bæsje bleie som skal skiftes Og tannpussen stritter han og imot, men da har jeg han bare på fanget og holder han fast og tvangspusser, ingen kjære mor, så får han fluortablett etterpå og da er han så blid og fornøyd. Minsten er en skikkelig hissig og bestemt liten kar og jeg føler han har vært i trassalder siste 6 mnd. Det er ikke bare tannpuss og bleieskift han protesterer mot: Her om dagen fikk han biola å drikke på flasken til kveldsen, når han har drukket opp rekker han flasken til meg og vil ha mer, men det var tomt for biola så jeg helte i vanlig melk, da han fikk flasken ser han på den og blir rasende, skriker NEEI og slenger flasken i gulvet. Når jeg tar han ut av badekaret hyler han og blir helt rabiat, spreller og skriker og skal ned av fanget og prøver å løpe tilbake og klatre oppi badekaret, og han holder på sånn hele tørke-stelle stunden etter badingen, så jeg gruer meg nesten til å bade han fordi han blir så sint når jeg tar han opp

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2008, 00:42   #6
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

TELL me about it!

a,. vi har vært igjennom en sånn periode, men det har løsna litt. Det virker som han begynner å forstå at han MÅ. Så jeg har forberedt han på bleieskifta..sagt at "nå skal vi skifte på stumpen" eller noe i den dur, og bedt han gå ut på badet for å finne bleie. Det synes han er gøy fordi han skjønner det. Så han springer mot badet. Og har noen ganger til og med lagt seg ned på plassen ( vi steller på en håndduk på gulvet fordi han datt ned fra stellebordet en gang han var vrang og makkete ) Tannpussen har jeg gitt opp. Det går bare ikke. Når sambo gjør det ligger han fint i fanget hans og gaper Men når jeg skal til, da biter han tenna sammen og ler..Som om han vet jeg gruer meg til den delen..De skjønner mer enn vi aner disse luringene
Prøv å finn noe "gøy" på badet som fanger oppmerksomheten..De kveldsskifta som inneholder bading er ikke vanskelig å be han om. jeg sier bare: Skal vi bade? Så springer han inn på badet og prøver å klatre opp i badekaret med klær på..Så da må jeg kle av han stående, ellers blir det ramaskrik

Ja, vi er jo midt oppi en "Jeg-nekter-å-legge-meg-både-om-kveld-og-dag-periode" så jeg håper og tror at alle disse vrange dagene bare er perioder som går over..MEN vanskelig å tenke positivt når man har en illsint unge som vræler og står i bue

Noen ganger får jeg lyst til å legge med ned og hyle og stå i bue selv
Gammel 24-07-2008, 09:43   #7
Seniormedlem

lijander sin avatar

Rosin: Hvis du tapper ut av vannet mens han sitter oppi der..sånn at når du tar han ut av, så er det ikke mer vann igjen??

Bæsjebleier tar vi gjerne bare i dusjen her vi.. Tørker av det verste og sender han i dusjen, han elsker å dusje Så det gjør det litt mer lettvint ja..

Gammel 24-07-2008, 10:40   #8
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,074
Blogginnlegg: 6
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.

Kristine står når vi bytter tissebleie. Noen ganger får hun lov til å stå på storebrors krakk og leke med vann i vasken mens jeg skifter. Bæsjebleier ligger hun. Hun får låne hårbørsten min eller en sminkekost til å pynte seg med og nå går det så fint atte.

Ved tannpus har vi 2 tannbørster. Hun pusser med den ene mens jeg holder henne litt fast rundt hodet og pusser 3 ganger. Det e rikke alltid det går, spesielt ikke hos mannen.
Vår erfaring er at namnam (fluor) som belønning er kjempe stas og da går tannpussen oftest greit
Gammel 24-07-2008, 10:55   #9
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,674
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av AnneK27 Vis post
Kristine står når vi bytter tissebleie. Noen ganger får hun lov til å stå på storebrors krakk og leke med vann i vasken mens jeg skifter. Bæsjebleier ligger hun. Hun får låne hårbørsten min eller en sminkekost til å pynte seg med og nå går det så fint atte.

Ved tannpus har vi 2 tannbørster. Hun pusser med den ene mens jeg holder henne litt fast rundt hodet og pusser 3 ganger. Det e rikke alltid det går, spesielt ikke hos mannen.
Vår erfaring er at namnam (fluor) som belønning er kjempe stas og da går tannpussen oftest greit
Akkurat slik er det her og
bare at når me skal skifte bæsje bleie så må eg ha ho på fanget
Men me gir ikkje fluor da.
Gammel 24-07-2008, 12:37   #10
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Jo en ting til jeg skulle si, som en annen såvidt nevnte over her:

gi beskjed på forhånd om hva som skal skje.

Feks ved bading, så har snuppa også vært vrang når hun skal opp. Da har vi sagt at hun skal få leke litt, helt til pappa kommer, men DA må hun opp. Virker som om det er OK for hun da.

Samme med bleieskift. Sier fra at nå skal vi gå på badet og skifte bleie. Så går hun lydig inn.

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:52.