Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-07-2008, 20:48   #21
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,124
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bleieskift og tannpuss

Tannpuss er hyling og skriking ja. Akkurat det samme som med storebror. Han pusser heldigvis vellvillig nå.

Bleieskift går ganske greit. Hvis han vil vri seg unna får han leke med et eller annet i de sekundene det tar å skifte
Gammel 26-07-2008, 21:37   #22
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

i dag hadde vi en vellykket tannpuss

takket være ditt tips MEX....en stoooooor klem til deg

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 00:25   #23
Supermedlem

Fjordalv sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 652
MP Rating: 0% (0)
Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.

Godt å høre at det ikke bare er Bøllefrøet mitt som er havnet i en tidlig trassalder. Hun blir så sinna at hun biter seg i hånden av ren frustrasjon hvis hun ikke får bestemme selv. Og det eneste hun vil gjøre om dagen er "bade", spise "iish", løpe rundt naken (gjerne ute), og slå alle "lysj" av og på av og på av og på. Ja, også besøke "mommo" og "vovvan" da. For der får hun bade og spise iish, må vite. Om enn ikke samtidig.

Vi bruker Up&Go om dagen, men det betyr bare at hun stikker av så fort den skitne bleien er kommet av. Derfor skiftes bæsjebleier på stellebord fremdeles. Eneste måten å få henne til å ligge i ro på er å gi henne noe interessant å pusle med før jeg legger henne ned. Har også hengt opp en musikk-uro slik at hun blir opptatt med å trykke på knapper. Evt kan stå og skjære grimaser og hoie og tulle...

Ellers så får hun løpe rundt en stund kliss naken før jeg forklarer at nå må vi ta på bleie fordi vi skal sånn og slik (spise mat/ut på tur e.l.) Jeg må gjerne forklare det en del ganger (mens hun prøver å flykte eller hjemme seg i en krok) men som regel ordner det seg hvis jeg bare sier ordet "ut" mange nok ganger.

Tannpuss er også sirkus. Hun får pusse mine tenner + tygge på sin egen tannbørste, og så smyger jeg en tredje tannbørste inn og pusser litt her og der, litt om gangen. Igjen går det lettere hvis pappaen distraherer henne, eller hun får pusse både tennene hans og mine samtidig. Dette gjør vi kun om kvelden. Om morgenen får hun pusse selv, og så annonserer hun at hun er ferdig ved å pelme den på gulvet.
Gammel 27-07-2008, 10:00   #24
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

sorry..jeg må bare..

men for en heeerlig alder de er i nå

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 10:44   #25
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

veldig bra skrevet fjordalv
Stor gjenkjennelsesfaktor.
Gammel 27-07-2008, 19:38   #26
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,218
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Upsidaysi Vis post
i dag hadde vi en vellykket tannpuss

takket være ditt tips MEX....en stoooooor klem til deg
Å, så flott!!

Jeg føler at jeg svelger både kameler og elefanter om dagen.. teller til ti må jeg gjøre stadig vekk... så enhver ting som slipper å bli en kamp er en stor glede.
Gammel 27-07-2008, 21:50   #27
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 531
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

haha ja, og som søsteren min sier til meg når Thea kaster glass ned fra bordet som er fulle av juice, " Det går faktisk an å si NEI å bli streng med henne nå altså"
Ja, prøv det på denne jenta haha hun synes det er kjempemorsomt når hun får tilsnakk.. Ikke mye som går inn der gitt!
Gammel 27-07-2008, 22:09   #28
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Ja amalie ler også når vi snakker til a..og gapskratter om vi feks tar litt hardt i henne når hun slår osv...

Gammel 27-07-2008, 23:11   #29
Seniormedlem

lijander sin avatar

Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra Vis post
haha ja, og som søsteren min sier til meg når Thea kaster glass ned fra bordet som er fulle av juice, " Det går faktisk an å si NEI å bli streng med henne nå altså"
Ja, prøv det på denne jenta haha hun synes det er kjempemorsomt når hun får tilsnakk.. Ikke mye som går inn der gitt!
Så kjedelig når folk sier slik..fordi vi vet godt at barna kan snakkes til..

Men nytter det..NOPE!

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2008, 08:34   #30
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,218
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra Vis post
Å flere som sliter med at trollungen kaster fulle glass på gulvet???

Alexander har en utroooolig irriterende ting han gjør.. han drikker veldig fint av glass, men når han føler at han er ferdig, så snur han bare glasset slik at resten renner ut på han/på bordet/på gulvet.. Og han er så sinnsykt kjapp også.. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få han til å slutte med det der..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:37.