Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2008, 14:41   #11
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
MP Rating: 0% (0)
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bleieskift og tannpuss

ved tannpuss har vi vel fremdeles tilgode å unngå hyl og skrik. Men det virker som om det holder på å bli bittelitt bedre.... han er litt mer villig til å åpne munnen og det er ikke fullt så mye hyling lenger. Jeg er av den overbevisning at ting som MÅ gjøres, det gjør man bare fort og greit. Prøver selvsagt frivillighet først, men siden det ikke finnes metoder som funker i forbindelse med tannpuss så er det bare å kjøre på. Jeg holder han på fanget, holder hodet, og pusser raskt over. Det høres kanskje litt voldsomt ut, men det er ikke så ille egentlig. Han protesterer høylytt, men det er raskt overstått og han slutter å hyle umiddelbart når det er overstått.

Når det gjelder bleieskift er det aldri noe problem med tissebleier for de tar vi stående med up and go. Bæsjebleer er omtrent som tannpuss... Men de siste par ukene har jeg begynt å bare ta bæsjen i dusjen, tar av han bleien, dusjer han ren og tar så på ny bleie stående. Da går det knirkefritt. Heldigvis bæsjer hansomregel først når han har kommet hjem
Gammel 24-07-2008, 15:19   #12
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 604
Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.Linda-78 har en strålende fremtid.

her går både bleieskift og tannpuss veldig greit
Gammel 24-07-2008, 22:17   #13
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,077
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er det mye hyling ved bleieskift for tiden. Hyler neeeeeeeiiiiii og sparker og vrir seg. Jeg lar ham styre litt og saa begynner jeg aa spoerre spoersmaal slik at han maa tenke seg litt om, og da skynder jeg meg aa skifte.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2008, 00:30   #14
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Bleieskift går veldig greit, som regel Får meg noen spark nå og da bare Tannpussen er det så som så med, til tider er han veldig flink, andre ganger ikke. Nå er vi inni en ikke periode.. Han er som regel mye flinkere hvis sambo pusser de
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2008, 08:03   #15
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,022
Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.

Lillesøster ligger stort sett rolig på stellebordet (det har begge brødrene gjort også!), men det hender rett som det er at jeg får meg et spark eller to i magen. Da gliser hun stort! Jeg sier bare rolig i fra at det er vondt, og fortsetter skiftet så raskt jeg kan. I disse varme tider, blir det en del up&go, som hun ikke klarer å ta av seg når hun går i kjole. Det er selvfølgelig mye lettere enn vanlig bleie å skifte.

Tannpuss er hun ikke så veldig glad i, og har vel egentlig aldri likt. Vi har løst det ved at hun får "pusse" selv først (les: suge av tannkremen), så tar jeg en liten overhaling på et par sekunder etterpå. Også får hun en fluortablett hver morgen.
Gammel 25-07-2008, 08:42   #16
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

tannpuss = makt, kjemping og gråt

bleieskift= ikke noe problem...så lenge vi sier ifra at vi skal skifte bleie men vil gjerne ha noe å holde på med mens vi skifter da..får som regel en bleie hun utforsker som hun gir videre til oss når vi har stelt ferdig

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2008, 12:33   #17
Veteranmedlem

super sjefa sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 3,059
super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.super sjefa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av neet Vis post
ved tannpuss har vi vel fremdeles tilgode å unngå hyl og skrik. Men det virker som om det holder på å bli bittelitt bedre.... han er litt mer villig til å åpne munnen og det er ikke fullt så mye hyling lenger. Jeg er av den overbevisning at ting som MÅ gjøres, det gjør man bare fort og greit. Prøver selvsagt frivillighet først, men siden det ikke finnes metoder som funker i forbindelse med tannpuss så er det bare å kjøre på. Jeg holder han på fanget, holder hodet, og pusser raskt over. Det høres kanskje litt voldsomt ut, men det er ikke så ille egentlig. Han protesterer høylytt, men det er raskt overstått og han slutter å hyle umiddelbart når det er overstått.
Signerer.

Vi har ikke problemer med bleieskifte, her kan jeg skifte bleie på prinsen overalt Han kan ligge på gulvet, i senga vår, på sofaen uten at jeg trenger å vær redd for evt. søl fra bæsjebleia (bruker jo selvsagt et håndkle som underlag sånn i tilfelle) Tissebleiene tar jeg av han mens jeg har han på fanget eller mens han strå, han pleier da få en klut slik at han får vasket seg litt selv.
Gammel 25-07-2008, 21:06   #18
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 531
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

Vi har hatt masse styr både med tannpuss og bleieskift. Men etter jeg fant ut at hun skulle få stå på egen krakk og holde tannkosten og tuben litt selv, ta den under vannet og spytte i vasken osv.. har det gått veldig bra. Jeg får pusset over tennene hennes når hun er "ferdig" med tannkosten. Det har gått fra fullstendig nekt helt ok med tannpuss på kunn noen dager.

Bleieskift kan vi ikke ta på stellebord her, for da blir hun krakilsk. Hun HATER å ligge på stellebordet. Bleieskiftet går bedre nå etter vi får henne til å stå med rompa i været når vi vasker. Hun synes det er gøy tror jeg, så det går kjapt og greit for tiden. Altså, hun står med bein og armer i gulvet. Enkelt å se at det er helt rent også når hun står sånn
Gammel 25-07-2008, 22:06   #19
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,218
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

For tiden går begge deler utrolig bra her.. men vært igjennom noen tøffe mnd med hyling og sparking...

Tannpuss:
2 ting som funker om han har en dårlig dag. 1. Han får pusse tenna mine med min tannbørste eller 2. han får låne den elektriske tannbørsten min. Den er virkelig stas!

Bleieskift.. Her har vi virkelig måtte gå noen runder.
Tissebleier skifter vi hvor som helst, stående om humøret er elendig.. Ellers så prøver jeg å bruke litt tid når han har bæsjet.. spør hva han har gjort i bleien, om det er bæsj, om det er litt ekkelt, om vi skal gå å ta det bort.. gir han litt tid til å venne seg til tanken.. Så spør jeg han hvor bleiene hans ligger, om han kan finne en bleie, hva som er på bleien etc.. da blir han som oftest interessert.. Så finner vi en bleie, prater litt om hva som er på den mens jeg legger han ned og han får holde den, vasker tørker og sier at nå må vi ta på ny bleie med gakk-gakk på ..

Er det en vrang dag.. så tar vi det i dusjen.. orker bare ikke bæsj over alt..
Gammel 26-07-2008, 00:00   #20
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,177
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg pleier å skifte tissebleiene stående. Ofte er hun så utålmodig at hun vil bort i det jeg skal ta på den ny bleia. Så da må jeg holde ho fast, og ho hyler. Men...jeg bare holder ho fast og får på bleia. Vi må jo bare få gjort de tinga.
Storesøster har alltid vært flink på de måtene... Derfor litt overgang fra å ha et "englebarn" til en liten "rebell"
Idag klarte jeg å få en litt grei tannpuss. Gun ble litt opptatt med smokken til søstra, så da rakk jeg å feie over de fleste tennene.
Synes det er så leit å måtte krangle med henne hver gang, så jeg suger inn de god stundene hvor jeg kan leke og tulle med henne. Tror jeg skal kjøpe inn litt up&go bleier. Kanskje ho synes det er mer stas å ha på dem.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:06.