Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2008, 07:27   #1
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,534
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Litt flaut, men jeg er noen ganger så usikker på hvordan jeg skal kle ungene, når temperaturen er sånn på grensa... Når det er 10-12 grader ute, kanskje 9 om morgenen...

Vi går til barnehagen ca. kl. 9 og da er det ikke mer enn ti grader ute... men det er en kort tur, og det blir jo for varmt inne med strømpebukse...

Senere på dagen er det blir det jo varmere ute i varierende grad... Men vår toåring er ikke så fryktelig aktiv ute. Sitter gjerne rolig å leker i sandkassen eller noe.

Hvordan kler dere ungene nå om dagene?? Er vinterdress , vintersko og vinterjakke kjøpt inn?? Det er det ikke her.
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 07:40   #2
VIP-Medlem
 
B@mbino sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Rennesøy
Meldinger: 5,958
MP Rating: 0% (0)
B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.B@mbino har en strålende fremtid.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Litt flaut, men jeg er noen ganger så usikker på hvordan jeg skal kle ungene, når temperaturen er sånn på grensa... Når det er 10-12 grader ute, kanskje 9 om morgenen...

Vi går til barnehagen ca. kl. 9 og da er det ikke mer enn ti grader ute... men det er en kort tur, og det blir jo for varmt inne med strømpebukse...

Senere på dagen er det blir det jo varmere ute i varierende grad... Men vår toåring er ikke så fryktelig aktiv ute. Sitter gjerne rolig å leker i sandkassen eller noe.

Hvordan kler dere ungene nå om dagene?? Er vinterdress , vintersko og vinterjakke kjøpt inn?? Det er det ikke her.
Idag har jeg tatt på strømpebukse på 2 åringene, de er forskjølet og jeg syns det var enormt kaldt ute.
Har funnet frem vognposene også idag for å ha fra morningen av nå, vi skal ut om en halvtimes tid..

Vinterdressen er i boks til alle 3, men ikke det andre.. Eller Vinterjakken til tvillingene passer nok i år også så trenger kun sko til de.
__________________
*Stolt mamma til 3 flotte prinser*
Storebror født feb.2004 og tvillinggutter april.2006




B@mbino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 07:45   #3
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Litt flaut, men jeg er noen ganger så usikker på hvordan jeg skal kle ungene, når temperaturen er sånn på grensa... Når det er 10-12 grader ute, kanskje 9 om morgenen...

Vi går til barnehagen ca. kl. 9 og da er det ikke mer enn ti grader ute... men det er en kort tur, og det blir jo for varmt inne med strømpebukse...

Senere på dagen er det blir det jo varmere ute i varierende grad... Men vår toåring er ikke så fryktelig aktiv ute. Sitter gjerne rolig å leker i sandkassen eller noe.

Hvordan kler dere ungene nå om dagene?? Er vinterdress , vintersko og vinterjakke kjøpt inn?? Det er det ikke her.
Jeg synes også det er litt vanskelig med disse overgangsperiodene. Foreløpig synes jeg det blir for varmt midt på dagen til at strømpebukse er nødvendig. Men da vi var på sørlandet i helgen så var det noen hakk kaldere der, så da var strømpebukse mer aktuelt, i tillegg til at vi er en del på sjøen der.
Hvis du synes det er kjølig når dere går til barnehagen, så kan hun jo ha på en overtrekksbukse, fleecebukse eller noe sånn over inneklærne? Så kan den tas av når dere kommer frem.

Vinterdress, vintersko og vinterjakke har vi i hus, ja. Vinterdressen ble kjøt på salg i vår, vinterskoene kjøper jeg som regel med det samme de kommer i butikken, og vinterjakken fra i fjor passer i år også.
Vinterskoene har allerede vært i bruk et par dager, ettersom han bruker goretex-sko i stedet for støvler, men det er nok enda en stund til vinterdressen tas i bruk. Vinterjakken har uttagbar innerjakke i fleece, så den brukes hele året.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 07:56   #4
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,534
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Hva med lue da??

I forgårs hadde jeg på minsten ei tunn ullue fra janus for første gang denne høsten... Han er så varm av seg, men i går syns jeg det var kaldt... Han var til og med kald på hendene i går.

Hadde på han strømpebukse også da...
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 08:01   #5
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Hva med lue da??

I forgårs hadde jeg på minsten ei tunn ullue fra janus for første gang denne høsten... Han er så varm av seg, men i går syns jeg det var kaldt... Han var til og med kald på hendene i går.

Hadde på han strømpebukse også da...
Jeg synes pannebånd er greit enkelte dager nå. Luen ligger klar i barnehagen, men den er ikke brukt enda. Tynne ullvotter ligger også klar.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 08:15   #6
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,534
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg synes pannebånd er greit enkelte dager nå. Luen ligger klar i barnehagen, men den er ikke brukt enda. Tynne ullvotter ligger også klar.
Må kanskje legge klar tynne ullvotter jeg også. Og lue... Bare minsten jeg har hatt på lue foreløpig, siden han ikke har så veldig mye hår som varmer...

Pannebånd har vi ikke, så det hadde kanskje vært greit å kjøpt inn Er jo ørene som blir kalde.
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 09:01   #7
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Må kanskje legge klar tynne ullvotter jeg også. Og lue... Bare minsten jeg har hatt på lue foreløpig, siden han ikke har så veldig mye hår som varmer...

Pannebånd har vi ikke, så det hadde kanskje vært greit å kjøpt inn Er jo ørene som blir kalde.
Poden har et Reima pannebånd som har sånn ekstra vindbeskyttelse ved ørene. Slik som Reimaluene også har. Det er veldig greit å ha på ham når det ikke er så kaldt at lue er nødvendig.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 09:52   #8
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Enig i at det er litt vanskelig å vite hva man skal kle de i i morgenen. Men jeg synes det er lettere i år enn i fjor da hun bare var 2.5 år. Nå er hun tross alt 3.5 år, mer robust og kan fint klare å gi beskjed om hun er kald eller varm osv.

Vi er ikke begynt med strømpebukse enda, nei, dvs hun bruker endel strømpebukse og skjørt/kjole i bhg, så mange dager går hun med det. Men hun bruker det ikke under bukser enda.

Vinterdress er kjøpt pent brukt og kom i posten på lørdag.
Vintersko ble kjøpt på salg i januar.
Alt av ullklær er kjøpt inn samt luer, men det er kun fordi jeg skal ha planlagt snitt neste uke og ikke orker fly i butikker med nyfødt baby.
Har en tykk dunjakke fra i fjor som passer, men den er for varm, så skal ut på Kvadrat nå og se om jeg kan finne en reflex allværsjakke el. Hun bruker vinterjakke såpass lite at jeg ikke gidder legge noe penger i den.

I bhg ligger det nå en tynn Janus ulljakke samt et reima pannebånd. Pannebåndet har vært brukt mye i vår i stedet for lue.

Fremkalte digitale bilder forleden (litt gamle) og så da at i august i fjor brukte hun både dress OG vår/høstlue på lekeplassen, men i fjor var det jo en kald sommer. I år har hun ikke brukt dress i bhg siden juni.
__________________
Jente 20 feb 05
Gutt 23 sep 08
(UCF på SM)
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 10:29   #9
Seniormedlem
 
Dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 2,219
MP Rating: 0% (0)
Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.Dolliemor har mye å være stolt av.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Jeg er 3 barnsmamma og synes denne årsiden (og våren) er like vanskelig hvert år.
I morrest var det + 1 grad her vi bor, med sol. Men det er meldt halvskyet og 14-15 grader på dagen.
De to eldste er 6 og 8 år og er i aktivitet hele dagen, så de bekymrer meg ikke - men jeg fikk tredd en lue på 6 åringen da han gikk til skolen.
Minstemor er snart 2 og er ikke kjempeaktiv når hun er ute, så hun fikk body, strømpebukse, tynn ullongs og PoP windstopper under høstdressen sin. Og bomull hettelue.
Vi er heldig som har henne i en liten barnehage hvor de er flinke til å kle barna etter været, kjenne etter om de er varme/kalde osv.
__________________

Lillesøster ble født i oktober 2006
Storebror og lillestorebror
Dolliemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2008, 10:31   #10
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,892
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grensa for strømpebukse eller ullundertøy.

Her har vi bare ullundertøy som undertøy. Og nei, har ikke brukt det foreløpig. Dvs hvis storebror har innsistert på t-skjorte så har han fått ei ulltrøye under nå i det siste..
Vinterklær er nogenlunde i hus. Begge har dresser og sko. Vinterjakker må begge ha og storebror trenger nok nye vintersko etterhvert da de bare er akkurat.
Storebror må også ha en lue til, lillebror har visst mer enn nok fant jeg ut
Lillebror bruker lue ute nå mens det er litt av og på om storebror har den på.
Begge har ulltøy liggende i barnehagen da
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og klatremesteren januar 2007
*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:19.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com